ענקית התוכן הבינלאומית אנדמול מכרה את זכויות הפורמט של "האח הגדול" לשימוש בסין, וגרסה שלה להיט הריאליטי צפויה לעלות שם ב-2015. ההבדל הוא שבניגוד לשבעים ומשהו הארצות שרכשו את הפורמט ברחבי העולם, במקרה הסיני מדובר בפלטפורמה מקוונת, לראשונה בתולדות "האח הגדול". Youku Tudou היא מעין 'נטפליקס' הסינית, ספקית הטלוויזיה המקוונת הגדולה בסין בשיטת הזמנה על פי דרישה, ויש לה מעל 500 מיליון משתמשים פעילים. הגרסה הסינית תכלול עשרה פרקים בלבד, לפחות בעונתה הראשונה, שיהיו זמינים בפלטפורמה מדי שישי ושבת. כיאה לסין, Youku Tudou פועלת תחת רישיון של הממשלה הסינית וכמובן כפופה לצנזורה שלה.
בישראל זכתה עונת 2014 של "האח הגדול" לממוצע רייטינג של כ-33%, ירידה ביחס לעונה שקדמה לה, וגם הבאזז היה מינורי יחסית. בסין הציפיה היא לנתונים צנועים בהרבה - "אנחנו מצפים ש'האח הגדול' תספק מעל 10 מיליון צפיות לפרק", אמר ויקטור קו, המייסד והמנכ"ל של Youku Tudou. טיפה במים ביחס ל-500 מיליון מנויה.
איך אומרים "האח הגדול" במנדרינית? להיט הריאליטי מגיע לסין
28.10.2014 / 16:10