וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאק בסיסטם: על האלבום החדש של LCD סאונדסיסטם

דפנה לוסטיג

11.5.2010 / 18:26

כמה שהאלבום החדש של LCD סאונדסיסטם יפה, הוא לא נטול פגמים. אלא שההערצה העיוורת של האנשים "הנכונים" לג'יימס מרפי לא מאפשרת לאף אחד להודות בזה. דפנה לוסטיג מפוצצת בלונים

שיהיה ברור, לפני הכל, שהאלבום החדש של LCD סאונדסיסטם הוא יופי של אלבום. ג'יימס מרפי הוא שד מוכשר, הוא יחיד במינו, האבחנות שלו על מוזיקה כפי שהן נשמעות באלבומים שלו וכפי שהוא פורש אותן בראיונות איתו הן נכונות, חשובות, חכמות ומעניינות. סיכומי העשור מאחורינו, תודה לאל, ועל כן זה ממש לא חשוב יותר אם מרפי הוא היוצר הכי חשוב של התקופה או שהוא אחד מהעשרה החשובים ביותר. מבקר אחד יגיד שג'ק וויט הכי חשוב, אחר יישבע בחדשנות של מרפי ואחת, לא משנה מי, תגיד שלילי אלן לוקחת בהליכה. כל זה לא משנה, באמת שלא. כי ברור לכולם שג'יימס מרפי הוא מוזיקאי חשוב שבאמתחתו שלושה אלבומים נהדרים. על כך כולם מסכימים.

מסכימים, אבל לא רק מסכימים. נשפכים, מעריצים, מעולפים, משתאים ואם הם היו בגיל המתאים, הם גם היו תולים פוסטר שלו מעל המיטה. ג'יימס מרפי הפך לאגדה בחייו, למלך של כל מי שמבין משהו או מתיימר להבין משהו, לאחד מהשמות האלה שאבוי לשוטה שיישב בבר תל אביבי וירים עליו גבה. כי אם "Sound of Silver" לא שינה את חייך אז אף בחורה שווה לא תסגור איתך את הערב, ואם "Tribulations" הוא לא קטע הקלאבים האהוב עליך אז אף די ג'יי לא יאשר אותך בפייסבוק. ההסכמה בעניין LCD סאונדסיסטם הפכה מגורפת למאיימת. גם אנשים שחושבים שהאלבומים של LCD הם יפים, אבל אולי הם לא מזיזים להם את הנימים הקטנים בלב כפי שאלבומים חשובים באמת אמורים לעשות, שותקים ומהנהנים כשצבאות המעריצים של מרפי מזיזים את הראש מצד לצד באדישות כשהם שומעים את "Drunk Girls" בברים הנכונים ואומרים אחד לשני "איזה אלבום. מאסטרפיס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי גם הם שומעים דאפט פאנק בבית? מרפי ופט מאהוני, חבר LCD סאונדסיסטם/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהתקשר העורך וביקש ביקורת על "This is Happening", האלבום החדש והיפה של LCD סאונדסיסטם, לא היה מצב להסכים. אי אפשר לגעת בג'יימס מרפי בעיר הזאת, אמרתי לו. האיש הזה הפך לגדול יותר מהמוזיקה שלו. היום הוא לא רק ג'יימס מרפי, היוצר והמנהיג של אחת מהלהקות הכי מעניינות של הרגע; היום הוא כבר אייקון. מרפי עצמו הצהיר לאחרונה שהאלבום הנוכחי יהיה האחרון של LCD. הוא נימק ואמר שהוא מרגיש שהוא הפך מלהקה למותג, וששום דבר טוב לא יכול לצמוח מהאדרה שכזו. ובאמת, ההערצה הגורפת שהוא נהנה ממנה, העיוורת לעיתים, כבר אינה תוצר ישיר של המוזיקה שלו. המוזיקה אמנם משחקת בעניין הזה תפקיד גדול והיא הבסיס שעליו נשענת ההאלהה של מרפי, אבל המגדל הזה מכיל גם אלמנטים של קוליות, נונשלנט, ציניות, אינטליגנציה, ריפרורים, חברים נכונים, קליפים יפים ועוד כל מיני. ג'יימס מרפי עושה הכל נכון כי הוא האיש הזה שעושה הכל נכון. כי הוא שד מוכשר. והיתר, לעיתים נדמה שיותר משהם מתרגשים מהטקסט ומהמלודיה, רוצים גם הם לעשות הכל נכון מבלי להתאמץ. לדעת את הדברים שמרפי יודע.

"You Wanted a Hit" הוא קטע שספק אם נשמע אחד יפה כמותו, ומשעשע ונכון כמותו, בשנים האחרונות. אבל ב-"This is Happening" יש גם בעיות ואני לא אהיה זו שאתנדב להצביע עליהן ולעמוד מול כיתת היורים. כי על אף שהאנשים הנכונים הם אלו שיורים את החיצים, חיצי המגניבות הם מורעלים ורעים לא פחות מחיצים אחרים. אחרי הכל, עדר הוא עדר, והוא תמיד אכזרי, בין אם הוא רוצה להרוג משתמטים ובין אם הוא רוצה לצלוב את מי שחושב ש"Dance Yrself Clean" הוא פתיחה בעייתית לאלבום. גם אני אוהבת את LCD סאונדסיסטם, אבל דאפט פאנק מתנגנים בבית שלי. אל תספרו לאף אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

LCD סאונדסיסטם, "This Is Happening" (לייבל: DFA, ייבוא: הליקון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully