וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סביבת עבודה נקייה ממניאקים": סוזי קורץ נהנית לככב ב"מייק ומולי"

סוזי קורץ נהנית מכל רגע על הסט של הקומדיה המצליחה "מייק מולי", ולמה שלא תיהנה? היא מנבלת את הפה, מדברת על סקס בחופשיות, וכל זה כשהיא כבר בת 70: ראיון מיוחד

בנוף הסיטקומים האמריקאים הנשלט על ידי רשת CBS בשנים האחרונים ניצב אדם אחד – צ'אק לורי; מי שיצר את הסדרה הנצפית ביותר בארה"ב כיום "המפץ הגדול", הלהיט "שני גברים וחצי" שנכנסת אוטוטו לעונתה ה-12 והאחרונה ו"אמא" בכיכובן של אנה פאריס ואליסון ג'אני, שעלתה השנה. הסיטקום הרביעי המצליח מבית היוצר של לורי הוא "מייק ומולי", בכיכובם של הסטנדאפיסט בילי גארדל ומליסה מקארת'י, שזכתה גם בפרס אמי על תפקידה בסדרה.

שם ותיק מקרב כוכבי הסדרה הוא זה של סוזי קורץ, שלרבים מאיתנו זכורה מתפקידיה בסדרות כמו "אחיות" משנות ה-90 ו"החיים על פי נד" עטורת השבחים ששודרה במשך שתי עונות בעשור החולף. "מייק ומולי" מגוללת את הזוגיות של הצמד, כאשר קורץ מגלמת את אמה הדעתנית וחובבת האלכוהול של מולי, ג'ויס. "אני מכנה את הדמות שלי 'ג'וסי ג'ויס' משום שהיא כל כך שובבה ולא שומרת דבר לעצמה", אומרת קורץ בראיון לוואלה! תרבות.

"מבחינתי ג'ויס בקלות היתה יכולה להיות פרי אהבתם של שניים כמו הקומיקאי גראוצ'ו מרקס ודמותה של אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפאני" הולי גולייטלי. העובדה שהיא מצאה בן זוג לא מיתנה אותה, אחרי ארבע עונות אפשר לומר שיש אולי פחות בדיחות נועזות ובוטות ויותר אבל עדיין הומור ססגוני עם הרבה לב, אבל אלמנט של רמיזות מיניות נשמר וזה כיף גדול. אני מצדיעה לתסריטאים שנותנים דרור לדמות של אישה בגילה שזועקת שחרור מיני. מבחינתי היא מקבילה מבוגרת לבנות מ"סקס והעיר הגדולה" ומעולם לא גילמתי מישהי כמותה".

יש ביניכן קווים מקבילים?

"לחלוטין לא, אני מאובזרת ב'סוזי-פילטר' ולא ארשה לעצמי להתבטא כך, וכשמגיעים לידי התסריטים אני תמיד מרימה גבה שמא הם בכלל יעברו צנזורה לקראת שידור. עם זאת אני מרגישה שיחרור כשאני מגלמת אותה משום שכדמות טלוויזיונית היא מגדירה מחדש מהו האבטיפוס של דמות האם. והיא בכלל באשליה שהיא באותו הגיל כמו שתי בנותיה".

סוזי קורץ. GettyImages
מאובזרת בסוזי-פילטר/GettyImages

אז אם לא הגיל, מה משותף ביניהן לדעתך?

"מעבר למולי ששומרת על נוכחות האחראית במשפחה, אני מרגישה שיש דימיון עצום לבת ויקטוריה (אחותה הצעירה והפרועה של מולי, אותה מגלמת קייטי מיקסון; ד.כ.) כי שתיהן נהנות לחגוג. אבל בלב הדינמיקה טמון הביטחון של ג'ויס שלה הידע השלם אודות מיניות האישה ולכן היא לא מהססת להקניט ולייעץ להן בכל הזדמנות. עד כמה שזה לחלוטין נושא רגיש ולא תמיד הולם ביחסים בין אמא ובנותיה".

איך הדינמיקה מאחורי הקלעים, בייחוד עם מליסה מקארת'י שפורחת גם בקולנוע?

"מליסה הפכה לכוכבת בינלאומית בשנים האחרונות בהן הסדרה קיימת וכולנו מאוד תומכים ומעודדים אותה. כמה שאני אסירת תודה שיש לי משרה קבועה, אני שמחה שיוצא לי לעשות זאת במחיצת אנשים שאני מגדירה בגאווה כחברים קרובים שלי, עליהם אפשר להישען. האחווה הזאת מניעה את כולנו לרצות לייצר את הסדרה הטובה ביותר שאנחנו יכולים".

בספטמבר הקרוב "מייק ומולי" תשוב בארה"ב לעונתה החמישית ובהמשך תחגוג גם את פרק המאה, בעוד קורץ תציין את יום הולדתה ה-70, עם למעלה מחמישה עשורים של עשייה מאחוריה. היא הופיעה בשורה של תפקידים בתיאטרון וזכתה בשני פרסי טוני במהלך שנות ה-80 וב-1990 זכתה בפרס האמי כשהתארחה בתכניתה של הקומיקאית קרול בארנט. היא היתה מועמדת לאמי גם על "אחיות" ותפקידי האורח שלה ב"אי.אר." וב"האף" והופיעה על המסך הגדול בין היתר בסרטים "שקרן, שקרן" לצד ג'ים קארי, "משחקי פיתוי" ו"יחסים מסוכנים".

קורץ שומרת בקנאות על פרטיותה והיא מעולם לא נישאה. לאחרונה הוציאה בארה"ב אוטוביוגרפיה ושיתפה כי היא סועדת את אמה בת ה-98 שגרה בביתה בלוס אנג'לס היות והיא סובלת משיטיון. בראיון היא גם מסבירה כיצד המגורים בסביבת הוליווד עוזרים לה להתמקד בהמשך העשייה הטלוויזיונית המרתקת אותה יותר מתמיד. "התוכן הקיים כיום בטלוויזיה מעיד על כך שאנחנו מצויים בתקופה הטובה ביותר עבור המדיום", היא מסבירה, "התחכום בכתיבה והפיתוחים הטכנולוגיים גרמו לטלוויזיה להשאיר אבק להפקות קולנועיות, אני גם נהנית מהמיידיות בה צילומי פרק נעשים בלוח זמנים שמשאיר את הטקסט עדיין טרי ורלוונטי כשהוא משודר ומנגד אני גם צופה אדוקה בעצמי של סדרות, בוודאי אלו שפיתח צ'אק".

סוזי קורץ. GettyImages
עם מילסה מקארת'י/GettyImages

איך זה להשתייך למשפחת הסדרות המצליחות של צ'אק לורי?

"לעבוד על סדרה של צ'אק לורי זה כבוד ותענוג משום שמדובר בגאון עם קרייאטיביות חדה כאילו הוא מלחין קטע מוזיקלי. כאשר אנחנו מקבלים מידי ערב תסריט מתוקן לקראת צילומי פרק בסוף אותו שבוע עבודה, המבנה נשאר איתן עם בסיס קומי ברור ואז אתה מבין שאתה מוקף אנשי מקצועי מצוינים. כך גם במהלך הצילומים כשהתסריטאים מבקשים לשנות דבר מה, הכל בזמן אמת מול קהל חי וזה הכי קרוב לחווית המשחק על במת תיאטרון".

מדוע הדימיון לתיאטרון חשוב לך?

"בתהליך שכזה הקהל הוא דמות בחווית הצפייה בסדרה ואני מרגישה שאני לומדת ממנו, כשהם צוחקים או לא צוחקים למשל, ולכן ההרגשה הקהילתית הזו קריטית בשונה ממה שרואים בקומדיות מצולמות מחוץ לאולפן. זה מסייע באופן חיובי למשפחתיות שמאפיינת את הסדרה מאחורי הקלעים, אנחנו חבורה אמיתית בלי העמדות פנים. זו סביבת עבודה נטולת מניאקים".

"מייק ומולי" משודרת בימים שני-חמישי ב-20:45 ב-HOT קומדי סנטרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully