וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: מירי רגב שקרנית. רגב: שתיקח כדור נגד שכחה

29.3.2017 / 0:15

"זה שקר גמור לכתוב כאילו אני קיבלתי החלטה לממן את הסדרה 'מגידו'", צייצה שרת התרבות לשעבר לימור לבנת, בהתייחס להאשמת מחליפתה רגב. מוקדם יותר, רגב העבירה ביקורת על הסדרה אף שלא צפתה בה, וציינה כי פורום המשפחות השכולות טענו דברים כנגד הסדרה שהם כלל לא טענו

יח"צ - חד פעמי

(בודאו: קטע מהסדרה "מגידו" המשודרת ביס דוקו)

seperator

שרת התרבות לשעבר, לימור לבנת, מעבירה ביקורת חריפה ויוצאת דופן כנגד שרת התרבות הנוכחית, מירי רגב. לבנת צייצה בטוויטר שטענת מחליפתה רגב כי קיבלה החלטה לממן את הסדרה "מגידו" של yes דוקו, העוקבת אחרי אסירים בכלא הביטחוני מגידו, היא "שקר גמור". בתגובה לכך, השרה רגב אומרת: "ממליצה ללבנת לקחת כדור נגד שכחה".

אתמול פורסם כי פורום המשפחות השכולות לכאורה יצא כנגד הסדרה "מגידו" וכתב מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, ובו כביכול שאל "היכן אבדה הרגישות לסבלנו?" וכתב "בתיעוד לא היה שום אזכור לסבלן של המשפחות השכולות, אלה שאיבדו את יקיריהן עקב אירועי הטרור של המחבלים". ואולם, מפורום המשפחות השכולות נמסר מאוחר יותר היום כי לא הם שלחו את המכתב אתמול על הסדרה אלא ארגון "אם תרצו". הפורום פנה באמצעות עורך דין לארגון אם תרצו בדרישה להבהיר כי אין מדובר ב"פורום המשפחות השכולות" וכי הנאמר במכתב מטעה. עורך הדין של הפורום מסר: "מדובר בפנייה אשר מנוגדת לכל אשר אנו מאמינים בו, שבבסיסה עומד ניסיון השתקה וסתימת פיות, נדהמנו לראות את שמנו מתנוסס מעליה"

עוד באותו נושא

לבנת על ביטול חוק הספרים: מניעיה של רגב פופוליסטיים

לכתבה המלאה
מירי רגב עם לימור לבנת. קובי אליהו
שרת התרבות מירי רגב וקודמתה בתפקיד לימור לבנת/קובי אליהו

מוקדם יותר היום (שלישי), השרה רגב שלחה מכתב לפורום המשפחות השכולות בו התייחסה למה שהוצג כטענותיהם נגד הסדרה "מגידו". היא הודתה כי לא צפתה בסדרה, אבל זה לא הפריע לה להגיב לטענות שהן כאמור כלל לא טענו כנגד הסדרה, ולכתוב: "מאז כניסתי לתפקיד אני פועלת למנוע תמיכה ציבורית מכספי המדינה בפעילות שמזלזלת פוגעת וחותרת תחת ערכי מדינת ישראל ובסמליה (...) במקרה הנדון, מדובר בהחלטה במשמרת של קודמתי השרה לשעבר לימור ליבנת והתקציב ניתן על ידי הקרן החדשה עוד בשנת 2014. יחד עם זאת, הקמתי ועדה שמגדירה מחדש את כללי התקצוב כדי למנוע בעתיד הישנות מקרים כאלה. אני נאמנה לדרכי שיש להבחין בין חופש המימון לחופש הביטוי - מי שמעוניין בתמיכת המדינה ראוי שישמור על ערכיה וסמליה (...) הנחתי לבחון את הסדרה והגם שהיא אושרה ותוקצבה, שלא בתקופתי, עדיין ככל שיש בה תכנים פוגעניים, אפעל בכלים המשפטים העומדים לרשותי כדי להסיר את תמיכת המשרד והמדינה".

בתגובה לכך, צייצה היום השרה לשעבר לבנת בטוויטר: "זה שקר גמור לכתוב כאילו אני קיבלתי החלטה לממן את הסדרה 'מגידו', או כל סדרה/סרט אחר. אך בעידן הזה, שקר הוא כנראה אמת (אורוול)... בהיפוך".

השרה רגב מסרה בתגובה: "העובדות לא משקרות. בשנת 2014 לימור לבנת היתה שרת התרבות. בשנה זו הקצה משרד התרבות בראשותה 200 אלף שקלים למימון צילום הסדרה 'מגידו'. ממליצה ללימור לבנת לקחת אחריות על מה שקרה בתקופתה ובעיקר על מה שלא נעשה בתקופתה. מוטב שהיתה שותקת ולא קופצת בראש. ממליצה לה לקחת כדור נגד שכחה".

זוהי ביקורת לא שגרתית אבל לא ראשונה מצד לבנת על רגב. ביוני האחרון, לבנת התייחסה בטוויטר לביטול חוק הספרים שהובילה רגב, שהיה חלק ממורשתה המיניסטריאלית של לבנת, וכתבה שמניעיה של רגב פופוליסטיים.

(עדכון אחרון: 9:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully