וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת האובססית'

19.3.2005 / 10:43

זו חרב אור או שאתה רק שמח לראות אותי? רותם דנון עם ניתוח מדוקדק של הטריילר ל"נקמת הסית'". לשרופים בלבד

באיזשהו מקום, נגמרו הדברים ששווה לחיות בשבילם. אין יותר ציפיות. למה נשאר לחכות, ליישום תכנית ההתנתקות? הטריילר המלא של "מלחמת הכוכבים: נקמת הסית'", השלישי בטרילוגיית הפריקוולס, השישי בסך הכל והסגיר של הסאגה, יצא השבוע והחל את הספירה האחרונה לאחור. עוד חודשיים, ב-19 למאי, בכורה עולמית וסגירת מעגל עבור מיליוני מעריצים שנמצאים כבר 3 שנים (מאז יציאת "מתקפת המשובטים") על סף שבץ מוחי.

אני כנראה בין היחידים שמסנגרים על סרטי הפריקוולס, אבל כעת, עם יציאת הטריילר, נדמה לי שלא אהיה לבד - 2 הדקות ומחצה המפעימות הללו מותירות מעט מאוד ספק – תוך שבירת המסורת שבה הסרט השני בתוך כל טרילוגיה הוא הטוב ביותר בה ("האימפריה מכה שנית", "אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור", "הסנדק 2", "באטמן חוזר", "סופרמן 2" ועוד), "נקמת הסית'" יעניק סגירה מושלמת לסאגה הגדולה ביותר בתולדות תרבות הפופ והקולנוע המערביים. למעריצים מושבעים בלבד, אנו מביאים כאן ניתוח של הטריילר לסרט, שמעבר לקרבות המובטחים והידועים מזה שנים (הקרב האולטימטיבי של אובי ואן קנובי נגד אנאקין סקייווקר, הקיסר דארת' סידיוס מול הג'דיי'ס ובעיקר יודה), חושף גם יצורים וכלים חדשים שלא הכרנו, וגם חברים ותיקים שיוצרים גשר לטרילוגיה המקורית (ע"ע צ'ובאקה).

הכל מתחיל בשקופית

בפריים הראשון אנו רואים את הכתובית הירוקה המסורתית המבשרת כי "טריילר זה אושר להקרנה לכלל קהל הצופים". מדוע חשוב להתעכב על כך? כי לראשונה בתולדות "סטאר וורז", ידורג "נקמת הסית''' כ-PG13, כלומר לצפייה בהשגחת מבוגרים לקהל של בני 13 ומטה. סיווג כזה של סרט נחשב לפגיעה כלכלית חריפה בסרט שפונה למסה גדולה של קהל, וההחלטה של לוקאס להקצין אותו לכיוונים האלימים והאפלים ביותר, כמתבקש מהסיפור, מודעת. למרות המלעיזים, לוקאס אינו מובל מהרצון ברווחיות גרידא. לא בעבר ולא עכשיו.

בפתיחת הטריילר מתגלות מעבורת קטנה (הדומה למעבורות האימפריאליות מהטרילוגיה המקורית, כמו זו שהובילה את דארת' ויידר) ושלוש ספינות קרב המתקרבות לכוכב קורוסאנט, מושבן של מוסדות הרפובליקה. בניין הסנאט נגלה.

פלפאטין, כעת ראש הסנאט (הקנצלר, "נגיד" לא יהיה תרגום מדויק) ובקרוב הקיסר (שייחשף כדארת' סידיוס) פונה לאנאקין סקייווקר: "הצד האפל של 'הכוח' מהווה דרך ליכולות רבות, שיש המחשיבים אותן לעל-טבעיות". אנאקין, הנראה מעורער, שואל בתגובה "האם אפשר ללמוד את העוצמה הזו?". פלפאטין: "לא מג'דיי".

מעבורת אזרחית מתקרבת לבניין הסנאט בקורוסאנט. בתוכו רואים את אנאקין והמאסטר שלו, אובי ואן קנובי, שמבשר לו כי מועצת הג'דיי רוצה שידווח על כל מהלכיו של פלפאטין. פריים ביניים חושף קבוצה גדולה של דרואידים קרביים. אנאקין בתגובה: "זו קשירת קשר לבגידה". אובי ואן: "אנחנו במלחמה, אנאקין".

מעבר לקרב אימתנים בחלל הכולל ספינות מלחמה שבהן נמצאים חיילים משובטים. צילום בתוך הספינה חושף פיצוץ שהורג מספר משובטים.

אנאקין נכנס לתא הצפיה של פלפאטין בבניין האופרה, מולם נמצאים כדורי ספרה ענקיים שבתוכם רקדנים. קולו של מייס ווינדו בווייס-אובר: "מאוד מסוכן לשים אותם ביחד". התמונה חושפת את פלפאטין אוחז בכתפו של אנאקין בלשכתו. מייס פונה לאובי ואן בספינת קרב: "אני לא חושב שהנער מסוגל להתמודד עם זה, אני לא סומך עליו".

הנציג שלי במועצה

תותחי דרואידים מעופפים מפוצצים ספינת קרב של הרפובליקה. פלפאטין, בלשכתו, פונה בקול מודאג לאנאקין: "אני צריך את עזרתך, בן". במעבר קדימה הוא ממשיך ומבשר לו: "אני ממנה אותך להיות נציגי האישי במועצת הג'דיי".

חדר מועצת הג'דיי בהתכנסותה, מייס פונה לאנאקין העומד במרכז ומבשר לו: "אתה חבר במועצה, אך אנו לא מעניקים לך את דרגת ה'מאסטר'". אנאקין, מזועזע: "מה?!". במעבר לחדר השינה של פאדמה-אמידלה, אומר לה אנאקין: "אובי ואן והמועצה לא סומכים עליי".

פיצוץ אדיר על ידי תותח המופעל בידי צוות משובטים. פלפאטין פונה לאנאקין, ברקע ספינות קרב קוריליאניות, המוכרות לנו מהטרילוגיה המקורית כספינות האימפריה. "למד את הצד האפל של הכוח, ותזכה לכוח עצום משל כל ג'דיי". בתווך רואים את אנאקין נסער לצד פאדמה.

סיקוונס קצרצר של 3 שניות חושף קרב בין הרוזן דוקו (דארת' טיראנוס) לבין אנאקין אל מול פלפאטין. שימו לב: זהו כמעט שכפול של הסצינה מ'שובו של הג'דיי', בה לוק נלחם בוויידר והקיסר דוחק בו לתפוס את מקומו של אביו לצדו.

לשכתו של פלפאטין. מייס ווינדו ועימו חבורת ג'דיי'ס נכנסים, ושולפים את חרבות האור שלהם. מייס: "אתה במעצר". פלפאטין: "אתה מאיים עליי, מאסטר ג'דיי?". חרב אור אדומה קופצת לידו של פלפאטין, שמזנק על מייס והג'דיי'ס. המוזיקה נפסקת והטריילר ממשיך על רקע הלמות תופים.

סיקוונס של תמונות קצרות חושף את אובי ואן בחדר גדול מוקף דרואידים מאיימים; קרב חללי כבד בין ספינות רפובליקה לספינות הבדלנים; הסנאטור בייל אורגאנה (אביה המאמץ לעתיד של הנסיכה ליאה) צועק בפחד מעל ה"ספידר" שלו; ספינת קרב קטנה מעל הכוכב אוטפאו; אנאקין נתלה מעל ארובת מעלית עצומה (שיוצר מוטיב ויזואלי זהה להיתלות של לוק ב"האימפריה מכה שנית"); צילום מעל שטח מוסטאפאר (כוכב שכולו וולקני); דרואיד נלחם פנים מול פנים באובי ואן; רכב קרב המונע על ידי זחל (כשל טנק) בודד נע על שטח סוער ורטוב, ווקים מועפים ממנו; מבט מרחוק על מקדש הג'דיי, עמוד עשן מיתמר מעליו.

המוזיקה חוזרת. פלפאטין נשמע, עתה הוא לא בקולו המקורי של השחקן איאן מקדרמיד, אלא עם העיוות שהוקנה לו בטרילוגיה המקורית, כקיסר דארת' סידיוס, הוא מתגלה חרוש קמטים ועם עיניים אדומות ושקועות, בחליפת הסית' (גם, כמו בטרילוגיה המקורית): "כל ג'דיי הוא עתה אויב הרפובליקה". ברקע עוברות תמונות של אובי ואן, חרד, על רקע דרואידים; מייס וינדו המכוון חרב אל פלפאטין, ששיערו מתנפנף ברוח חזקה; ויודה עם משובטים מאחוריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שובו של השעיר

עתה מופיע צ'ובאקה, שמופיע לראשונה בטרילוגיית הפריקוולס. הוא נוהם. פלפאטין פונה לאנאקין: "עשה מה שצריך לעשות". אנאקין מוביל חיילים לתוך בניין. פלפאטין: "אל תהסס, אל תפגין שום רחמים". ברקע נראית הג'דיי איילה סקורה מוקפת במשובטים המכוונים אליה רובים. הג'דיי קי-אדי-מונדי מותקף גם הוא על ידי משובטים.

אנאקין בחלל סגור, תוקף שני בדלנים. במקדש הג'דיי, אובי ואן פונה ליודה: "מי יכל לעשות זאת?". אנאקין תוקף ניימואידיאן (אותם יצורים מפדרציית הסחר). אנאקין, לבוש ונראה כבר כסית', עומד על מרפסת במוסטאפאר. יודה פונה לאובי ואן: "עוות על ידי הצד האפל סקיווקר הפך". במעבר, אנאקין תוקף עוד ניימואידיאן. C-3PO עם פאדמה בקורוסאנט, אומר: "אני מרגיש חסר אונים".

סיקוונס נוסף של תמונות קצרות חושף רצף של ספינות קרב; פאדמה בוכה; אנאקין ואובי ואן נלחמים; קרב על קורוסאנט; אובי ואן ואנאקין נלחמים שוב בפרוזדור צר (מזכיר את הקרב בין לוק לויידר על גבי 'קלאוד סיטי'); דארת' סידיוס יורה ברקי כוח (כמו ב'שובו של הג'דיי' ודוקו ב'מתקפת המשובטים') לעבר יודה; אובי ואן במאבק חזיתי, מפגין שליטה ב'כוח'; טנק מסוג שלא הכרנו נוסע במהירות ויורה; קרב חללי, R2D2 מופיע; אובי ואן קופץ אחורה עם חרב האור, מעל צינור כשלבה רותחת זורמת מלמטה; אנאקין בפוזה מאיימת כשלבה ברקע.

כאן מופיא אובי ואן, בעיצומו של הקרב, כשהוא זועק נואש, על-סף דמעות, לעבר אנאקין: "אתה היית הנבחר!". בהמשך ממשיך הסיקוונס עם קרבות חלל; סידיוס המעיף מושבי סנאט באמצעות 'הכוח', יודה שחומק ומתגלגל; סידיוס אוחז בחרב אור בצחוק מרושע; ספינות קרב מעל סביבה מימית (קאמינו או כוכב שלא הכרנו), כשכמויות גדולות של מים מתרוממים באוויר; אובי ואן ואנאקין נלחמים על גבי מרפסת; יודה במבט זועם; מייס מניף את חרבו; אנאקין ואובי ואן שוב בזירת הקרב הקודמת, מוקפים בלבה. אובי ואן עף מעל הלבה נתלה על כבל.

כאן נחשף לוגו הסרט, וברקע נשמעות הנשימות המוכרות של דארת' ויידר. התמונה חוזרת אל הקיר דארת' סידיוס, מכוסה בגלימה, כשלצדו אנאקין, כבר בלבוש מלא ומסכה שחורה, הויז'ואל המוכר ביותר של סטאר וורס, כדארת' ויידר. ויידר משלב ידיים בפוזה האופיינית לו; מסך קרדיטים. שקופית: "הסאגה הושלמה, 19 במאי 2005". סוף. חוסר נשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully