וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה מיוחדת: קטע משיר של ג'ימי הנדריקס שמעולם לא שוחרר. האזינו

21.12.2012 / 1:25

לכבוד יום הולדתו ה-70 של הנדריקס יתארח בשידור מיוחד של גל"צ אדי קרמר, שעבד עם הנדריקס וישמיע לראשונה סינגל מאלבום של חומרים לא מוכרים. האזינו לדקה מתוך השיר הנדיר

AP

מחר, יום שבת ה-22 בדצמבר, בשעה 12:00, תשודר בגלי צה"ל תוכנית חגיגית באורך שעתיים לכבוד יום הולדתו ה-70 של הגיטריסט האגדי ג'ימי הנדריקס. התוכנית, בהגשת עידן וינברן ולימור גולצ'ין, תעסוק באירועים וסיפורים מחייו של הנדריקס, ותכלול השמעה של להיטיו הגדולים, אבל גם פנינה מפתיעה אחת שהיא מתנה של ממש למעריצים: ראיון עם אדי קרמר, איש הסאונד של ג'ימי ושל עוד רבים (בהם לד זפלין, הביטלס, הרולינג סטונס, דייוויד בואי וסנטנה), במסגרתו ישמיע לראשונה ובבלעדיות סינגל מאלבום של חומרים נדירים, "People, Hell and Angels" שעתיד לצאת בשנה הבאה. כעת מוגשת לכם טעימה ראשונה באורך דקה מהשיר, ששמו "Somewhere". זהו קטע שהוקלט במקור לאלבום "Axis: Bold As Love", אך נגנז על ידי הנדריקס, שלא היה מרוצה מגרסתו הסופית.

"ג'ימי היה מאוד מפוקס ומרוכז בעבודה, אנחנו מדברים על גאון של ממש כאן", מספר קרמר במסגרת הראיון. "היתה לו שליטה מוחלטת על המצב, הוא ידע בדיוק איזה צליל הוא רצה, הוא ידע בדיוק לאיזה כיוון הוא צריך ללכת. כל מה שאני עשיתי זה לקחת את הצלילים שלו, ולפתח אותם עוד יותר בחדר הבקרה. דרכי המחשבה שלנו מאוד תאמו, שלי ושל ג'ימי, חשבנו בצורה דומה. בנוסף, היה לו מפיק טוב מאוד באותו הזמן, צ'אס צ'נדלר, שעזר לו למצוא את הקול שלו".

ג'ימי הנדריקס - People, Hell and Angels. AP
ג'ימי הנדריקס/AP

בנוסף, מספר קרמר על חוויית פסטיבל וודסטוק, שהנדריקס העניק בו את אחת מהופעותיו המפורסמות ביותר. "אף אחד לא באמת ידע מה הולך לקרות בוודסטוק. זה הפתיע את כולם, עד כמה גדול זה היה. אני חושב שהעובדה שההופעה של ג'ימי התעכבה בגלל הליין אפ עמוס האומנים, העובדה שאנשים איחרו וחצי מהקהל כבר עזב - לא שינתה כלום כי הוא היה מדהים. כצפוי, ג'ימי היה בשליטה ונתן הופעה מעולה".

הראיון עם קרמר מסתיים בנימה נוגה, כשהוא מספר על ימיו האחרונים של הנדריקס. "שבוע לפני שהוא מת, הוא התקשר מלונדון. אני הייתי בניו יורק באולפני אלקטריק ליידי לנד, שבניתי עבורו, והוא רצה שאני אבוא ללונדון עם ההקלטות. אמרתי, 'אתה יודע, רק סיימנו לבנות את האולפן', והוא אמר 'כן, כן, אתה צודק. אל תדאג, אני אראה אותך בעוד שבוע בערך'. וזו הייתה הפעם האחרונה שדיברתי איתו".

ג'ימי הנדריקס היה ונותר אחד הגיטריסטים הגדולים והמשפיעים ביותר בתולדות הרוק לדורותיו – ויש שיאמרו הגדול מכולם. הנדריקס התפרסם בשנת 1967 עם הלהקה שלו, The Jimi Hendrix Experience. ההרכב המיתולוגי שיחרר את אלבום המופת "Are You Experienced". הנדריקס, שגדל בבית עני וחסר אמצעים, היה אוטודידקט והפך בגיל צעיר למוזיקאי מחונן ולסמל של דור שלם.

מה דעתכם על הקטע מהשיר החדש? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully