וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניבריטסה הפתוחה נגד שירה?

עינב שיף

12.5.2009 / 15:45

האוניברסיטה הפתוחה מאיימת בצעדים משפטיים נגד הפגנת השירה נגדה. "ההפגנה פוגעת בזכות הקניין והפרטיות"

האוניברסיטה הפתוחה מאיימת בצעדים משפטיים נגד "הפגנת השירה" העתידה להיערך אחר הצהריים מול ביתה של נשיאת האוניברסיטה, פרופסור חגית מסר-ירון. במכתב שהוציא משרד עורכי הדין נ.פיינברג ושות' ומופנה לארגון "כוח לעובד", נאמר כי התארגנות ההפגנה פוגעת בזכותה של מסר-ירון לקניין ולפרטיות, זכות הגוברת על הזכות לקיים אסיפה, תהלוכה או משמרת.

אלא שארגון "כח לעובדים" כלל לא אחראי על האירוע, אלא קבוצת "גרילה תרבות". בערב ישתתפו משוררים כגון מאיה בז'רנו ורועי צ'יקי ארד ואמורים לנכוח בו למטה מחמישים אנשים, כך שעל פי חוק אין צורך ברשיון חוקי לקיום ההפגנה. עם זאת, מציינים בארגון "גרילה תרבות" כי "הנשיאה רואה בעצמה בעלת זכויות מקרקעין גם על רחובות כפר סבא, שהם אכן יפים מאד, אך שייכים לציבור. בכך מוכיחה שוב הנהלת 'האוניברסיטה הפתוחה' את היותה סגורה וסותמת פיות, והפעם גם כמתנגדת לשירה", מוסיפים בארגון. "אולי יהיה אפשר ללמד את שירת בז'רנו, אבל אי אפשר יהיה לשמוע אותה. מצד שני, זה נותן תקווה שלמישהו אכפת משירה ומוזיקה ושיש מי שחושב שיש לה כח לנצח מאבקי עובדים ולהשפיע".

כרגע זמן ומיקום ההפגנה לא השתנו, אולם עקב הלחצים ייתכנו שינויים שיעודכנו בבלוג openuniv.blogspot.com. עורך הדין יהונתן קלינגר מטפל עבור הארגון בנושא המשפטי ומציין כי "הזכות לקיים משמרת מחאה קיימת בחוק ואין איסור בחוק לקיימה במתכונת המתוכננת".

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: "הפגנה, משמרות מחאה או הקראת שירה הם לגיטימיים בעיננו ובלבד שהאדם כלפיו מכוונת המחאה ובני ביתו לא יוטרדו בחייהם הפרטיים ע"י פעילות שכזו. גם הפסיקה קבעה כי הזכות לקיום אסיפה, תהלוכה או משמרות נסוגה בפני הזכות לפרטיות. להנהלת האוניברסיטה הפתוחה לא ברור מדוע בעת שמתחילים בהליכי גישור מנסה קומץ פעילים להחריף את הסכסוך במקום לפעול במשותף לפתרון הדברים סביב שולחן המו"מ. ראוי שהמפגינים והמשוררים יקיימו ערב מחאה ושירה מול משרדי האוניברסיטה ולא מול ביתה הפרטי של נשיאת האוניברסיטה. התנהגות שכזו כאמור אינה לגיטימית ואף אינה חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully