וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"תפוחים" יצאו לסיבוב הופעות בבריטניה

דפנה ארד

26.10.2006 / 12:46

בעקבות הביקוש שנוצר באנגליה לאחר הפצת סינגל שלהם בלייבל פריסטייל רקורדס, התפוחים יהנו מהפירות

להקת הפ'אנק הישראלית, "התפוחים", תצא ב-10 בינואר לסיבוב הופעות באנגליה שימשך 20 יום. צח בר מנהל הלהקה מספר על השאיפות הקולוניאליסטיות שלה: "אנחנו מנסים לכבוש את העולם כמו כל מוזיקאי אחר. אתם מכירים מוזיקאי שלא מנסה לכבוש את העולם? המוזיקה של התפוחים היא אינסטרומנטלית, וזה אוניברסלי".

הלהקה, המונה תשעה חברים, תופיע במועדון ה"ג'ז קפה" בקאמדן טאון בלונדון, בו מופיעים בדרך כלל אגדות כמו אריקה באדו, דה-לה-סול, ולי סקרטץ' פרי, וב"נוטינג היל ארטס קלאב" שזו גלריה ומועדון הופעות אופנתי. בערב ההופעה שלהם בנוטינג היל ינגן גם הדי.ג'יי אנדי סמית' מפורטיסהד.

הלהקה תופיע גם מחוץ ללונדון, במיוזיק בוקס שבמנצ'סטר - המקום האגדי של מיסטר סקראף, בו מופיעות בדרך כלל להקות הארד-קור פאנק, ומטאל. "התפוחים" יופיעו גם בעיר הנמל הדרומית לימוס, במקום בשם "דה האב", במועדון של אוניברסיטת שפילד, בליברפול, וב"היי פיי קלאב" בלידס.

"אנגליה היא מדינת המוזיקה, ובמיוחד המוזיקה הזאת"

צח בר אמר הבוקר שלא היה קל לארגן את הגיחה לממלכה המאוחדת: "סיבוב ההופעה התאפשר בזכות הרבה עבודה קשה, הרבה קשרים עם אנשים, פניות, שליחת חומרים ואימאג'ים, טלפונים וביקורים באנגליה. עוד דבר שפעל לטובתנו הוא הוצאת הסינגל, שיצא בלייבל אנגלי שקוראים לו 'פריסטייל רקורדס'".

הסינגל, להפתעת הלהקה, הופץ בכל העולם. "בדקתי בגוגל וראיתי שמפיצים אותו גם ביפן ובארצות הברית. חשבתי שהוא יגיע בעיקר לאירופה. הוא מצליח ונמכר מעולה והם ממש מבסוטים מזה. הסינגל הזה יצא כפרומו לאוסף שהם הוציאו, שיש בו 20 קטעים של הלהקות הכי חזקות בעולם שעושות פ'אנק מודרני. להקות מיפן, גרמניה אנגליה אוסטרליה, ואנחנו."

"התפוחים" מאוד מתרגשים לקראת ההופעות הראשונות שלה מחוץ לישראל. "אנחנו אוהבים מאוד את אנגליה, זו מדינת המוזיקה, ובמיוחד המוזיקה הזאת, וזה חשוב". מלבד אנגליה, שתי הופעות מתוכננות ללהקה גם ברוסיה, ובינהן מתוכננת הופעה ב-5 בדצמבר במועדון הגולדסטאר זאפה בתל אביב.

להקת "התפוחים" פרצה לפני ארבע שנים, כאשר צמד היוצרים האלקטרוניים עופר טל ואורי ורטהיים (רדיוטריפ) חברו למתופף יוני הלוי ולבסיסט שי רן, כדי ליצור להקת פ'אנק עם חטיבת כלי נשיפה והרבה סקראצ'ים. ללהקה יצאו שני אלבומים; "מיץ" ו"Attention!" אבל היא בעיקר להקת הופעות למען ניענוע ישבנים, שחרשה את ישראל בהופעות במועדונים ובפסטיבלים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully