וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי תובע מיליון וחצי שקל מישראלי: "הפיץ עלי שאנסתי קטינות"

5.12.2017 / 19:45

הבמאי הנודע הגיש תביעה לבית המשפט השלום בהרצליה על סך מיליון וחצי שקלים נגד צעיר ישראלי בשם מתן עוזיאל בטענה שהפיץ עליו שקרים ברשת, שלפיהם אנס חמש קטינות, מבלי שסיפק שום הוכחות. "מאז שהופצו הידיעות הללו, פולנסקי סובל מגל פניות מדיר שינה"

רומן פולנסקי, בטקס פרסי הקולנוע בציריך. AP
מתחייב לתרום את הכסף. פולנסקי/AP

הבמאי הבינלאומי הנודע רומן פולנסקי הגיש הבוקר (שלישי) תביעת לשון הרע לבית המשפט השלום בהרצליה נגד צעיר ישראלי בשם מתן עוזיאל. הבמאי תובע מיליון וחצי שקל מעוזיאל, סכום שאותו הוא מגדיר כסכום צנוע והוא מתחייב להעביר את סך הפיצוי במלואו כתרומה לקרן הרווחה לנפגעי השואה בישראל. פולנסקי מבקש מבית המשפט להורות לאלתר על הסרת הפרסומים של עוזיאל נגדו ברשת, לאחר שהאחרון טען כי פולנסקי אנס חמש קטינות בגילאי 9-16. פולנסקי, באמצעות עורך דינו אהב כהן ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, טוען כי מדובר בדברי שקר "שלא היו ולא נבראו" ובעקבות פרסומים אלו "ששו גופי חדשות רבים ומוכרים אלי קרב ופרסמו את הידיעה הצהובה".

ב-6 בנובמבר 2017 הפיץ עוזיאל הודעה באתר אינטרנט שהקים, לפיה ברשותו מידע "אמין וקונקרטי" אודות חמש נשים שטוענות "בצורה אמינה ביותר", כלשונו, כי רומן פולנסקי ביצע בהן עבירות מין בין 1969 ל-1976. לפי כתב התביעה, "עוזיאל בדה את התלונות בעצמו או למצער פרסם ידיעות שהגיעו לידיו כאילו מדובר בעובדות אמיתיות, מבלי שבדק אותן לעומקן ומבלי שטרח לברר את אמינותן עם פולנסקי או עם עדים שנכחו לכאורה באירועים המתוארים".

רומן פולנסקי בפסטיבל ציריך. GettyImages
רומן פולנסקי/GettyImages

לפי כתב התביעה, מאז שהופצו ידיעות עיתונאיות אלו סובלים פולנסקי ובני משפחתו מגל פניות "מדיר שינה" מצד גופי תקשורת עולמיים בבקשה להתייחסות, וכן סובלים מביטויי סלידה חמורים וגינוי ברחבי העולם. התובע טוען עוד כי עד ליום הגשת התביעה לא עדכן עוזיאל ולא פירט, בשום אמצעי העומד לרשותו מה עלה ב"בדיקות" אשר ערך לסיפוריהן של אותן 5 פלוניות שלכאורה התלוננו נגד פולנסקי בפניו.

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את מתן עוזיאל, מסרה: "מרשי פועל ימים כלילות למען נפגעות תקיפה מינית ותביעת השתקה זו לא תניא אותו מהמשך מתן סיוע למתלוננות. מרשי מאמין באמונה שלמה באמינות הנשים שהעידו לפניו".

פולנסקי הוא עבריין מורשע. בשנת 1977 הואשם בארה"ב בשורה של עבירות מין בקטינה בת 13. במסגרת עסקת טיעון הוא הודה בבעילת קטינה והורשע. לפני גזר הדין הוא נמלט מארה"ב, ומאז הוא נמנע מביקורים במדינות שעשויות להסגירו לארה"ב, ובראשן בריטניה.

לפני חודשיים שוחח פולנסקי בפסטיבל ציריך עם וואלה! תרבות ואמר: "כשהגעתי לשדה התעופה כאן, שמחתי לראות שלא מחכה לי משטרה. לקראת בואי לפסטיבל, חיכתה לי חבילה עם כל מיני מתנות וגם עם מכתב שבו הבטיחו לי כי אעבור בציריך 'חוויה בלתי נשכחת'. שאלתי את עצמי למה הם מתכוונים, כי זה גם מה שכתבו לי בפעם הקודמת, לפני שעצרו אותי. כך או כך, אני אוהב את הפסטיבל הזה. אין בו זוהר ואופנה, נעליים וקוסמטיקה, אלא קולנוע ואוהבי קולנוע, וזה דבר נדיר בימינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully