וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כואב שבועז ארד ייזכר כאשמאי מטרידן ששולח ידיים"

התאבדותו אמש (שישי) של האמן והמורה בועז ארד, יממה לאחר פרסום תחקיר אודות קשרים מיניים שקיים עם תלמידה בתלמה ילין, הציתה סערה בקרב תלמידיו. תלמידה לשעבר: "קדמה לטרגדיה הזו טרגדיה של אותן ילדות". מורה לשעבר: "בגלל רגישותו, הוא לא יכול היה לחיות עם הכתבה"

"כולם הזדעזעו מהמונולוג של אסף הראל, כי יחסים עם קטין זכר הם מגעילים, אבל יחסים של מורה בן 50 עם ילדה בת 15 הם התחלה של רומן רוסי?"

התאבדותו אמש (שישי) של האמן והמורה בועז ארד, יממה לאחר פרסום תחקיר אודות קשרים מיניים שקיים עם תלמידה בתלמה ילין, גרמה לסערה גדולה והציתה דיונים בקרב תלמידיו לשעבר, חברים, מכרים וקולגות. ר', אחת מתלמידותיו לשעבר, אמרה כי ארד היה "אחד המורים הנפלאים ביותר" שלימדו אותה בתלמה ילין. "מערכת היחסים המדוברת הייתה ידועה לכולם כבר אז ונמשכה שנים. כואב לי לחשוב שהוא ייזכר כאיזה זקן ששולח ידיים כחלק מקמפיין ה-'בואו נוכיח כמה תלמה ילין מקום מופקר'. בועז היה אדם חכם ופתוח, אמן מבריק, ומעל הכול מורה מדהים לאומנות ולחיים כאחד".

מרבית מתלמידיו ותלמידותיו לשעבר, שבחרו להגיב לדבר התאבדותו של בועז ארד, הביעו צער עמוק עם היוודע דבר מותו, אך הביעו בעיקר אמפתיה כלפי הנערות שניהלו לכאורה קשרים מיניים איתו. "בועז ארד היה מורה שלי", כתבה בפייסבוק תלמידה לשעבר של ארד. "מעולם לא קרה לי דבר כמו זה המתואר עכשיו, אבל קרה לאחרות. והיו שמועות. ורק במרחק הזמן ידעתי להגיד ולהרגיש כמה זה לא 'מגניב' שמורה אוהב תלמידה בצורה כזו. לקח לי זמן להבין שהיחס היותר טוב שקיבלו חלק מהתלמידות ואני לא, הוא לא דבר רע.

"בתור נערה הרגשתי שיש מיוחדות ומיוחדות פחות. ועכשיו בועז ארד התאבד. וכל מוות שכזה הוא טרגי בעיני. ובטח למי מחבריי וחברותיי שקרוב ואוהב אותו אישית. ליבי אתכם. אבל - קדמה לטרגדיה הזו הטרגדיה של אותן ילדות. יותר מאחת. שאזרו אומץ וסיפרו על מעלליו. והוא לא המורה היחיד. לדעתי חלק חושבים וחושבות עדיין מתוך עיני התלמידה המעריצה ולא מתוך עיני האישה שמבינה שיחסים סדרתיים, לאורך שנים, עם תלמידות הן נזק נורא. כולם הזדעזעו מהמונולוג של אסף הראל, כי יחסים עם קטין זכר הם מגעילים, אבל יחסים של מורה בן 50 עם ילדה בת 15 הם התחלה של רומן רוסי? להאשים את העיתון, הכתבה, הנשים שהעידו, באחריות להתאבדותו זה פשוט עיוות גדול שאסור להסכים לו. התאבדות היא טרגדיה. גם אינוס קטינות. גם יחסי מרות".

חברה של התלמידה לספסל הלימודים הגיבה לפוסט: "כואב לי ששמים את בועז באותה קטגוריה של המנצח הנאלח מנחם נבנהויז (שאותו האשים אסף הראל בהטרדה מינית של עשרות תלמידים). אני חושבת שאפשר שניה להירגע ולנסות להפריד בין כפייה וניצול לבין משהו קצת יותר דו סטרי. בועז בסך הכול היה בן נוער מבחינת ההתפתחות הרגשית שלו, הוא באמת היה מושקע במערכות היחסים האלו, וגם התגובה לפרסום מזכירה תגובה של בן טיפשעשר'ה. קשה לי עם ההשוואה שלו עם מישהו שחשף את עצמו בפני תלמיד בטענה שהוא צריך עזרה רפואית".

בועז ארד. צילום מסך
בועז ארד/צילום מסך
"למדתי בתלמה ילין. למדתי אצל בועז ארד. כולם ידעו שהוא שוכב עם תלמידות (ולא רק הוא). אין לי שום רחמים עליו"

תלמיד נוסף שלמד אצל בועז ארד כתב כי מכל בית הספר היה רק מורה אחד שאליו הרגיש קרוב - והוא בועז ארד. "הקשרים שלו היו סוד ידוע בבית הספר ולמעשה ידעתי על זה מחברה של אחותי שלמדה שנים לפני והוא ניהל קשר עם מישהי מהכיתה שלה. עצוב לי עליו נורא אבל זה היה חייב וראוי להתגלות".

תלמידה לשעבר אחרת צייצה: "למדתי בתלמה ילין. למדתי אצל בועז ארד. כולם ידעו שהוא שוכב עם תלמידות (ולא רק הוא). אין לי שום רחמים עליו".

תלמידה נוספת של בועז הביעה, כמו תלמידים רבים נוספים, עצב רב עם היוודע מות המורה האהוב, אך הדגישה כי עיקר העצב מופנה לתלמידות שניהלו עמו יחסים מיניים. "כל כך עצוב לי; על בועז ארד (...) ועצוב לי על כל שאר בוגרות ובוגרי תלמה ילין, שברגע שכל מה שהיה צריך לצאת כבר לפני שנים סוף סוף בחוץ צריכים לעמוד מול אסון כזה, ואפילו עצוב לי על עצמי, שבגיל שש עשרה קצת קינאתי בבנות האלה, שהיה להן מה שקראנו לו "רומן" - בין אם זה היה איתו או עם מורה אחר משם - אני מתביישת להודות שהרגשתי כזאת ילדה לידן, כזאת לא בוגרת, ולא שווה, ולא אישה אמיתית כי בחלקי לא נפל הכבוד. והכי עצוב לי עליהן, שאת מה שהן עברו בשנים שחלפו מאז נגמר בית הספר אני לא יכולה לדמיין. סיפרו לי שבשנים האחרונות בית הספר השתנה לחלוטין, שזה לא מה שהיה. זה משמח. אני, אפילו בחלומות, אף פעם לא חוזרת לשם".

יעל ז'טלני, מורה לשעבר בתלמה ילין שעבדה לצד בועז ארד, כתבה: "בועז היה מורה רגיש ואהוב בעל איכויות אנושיות מיוחדות. לא פלא שתלמידות התאהבו בו. הוא היה קשוב לכל בעיה, היה מוכן להילחם בעד אלה שהתקשו בלימודים, והיה דוגמא למורה אכפתי. בגלל רגישותו ואיכותו, לא היה יכול לחיות עם הכתבה, והתאבד".

ישי קלמנוביץ', תלמיד לשעבר ב'תלמה ילין' לא למד אצל בועז ארד אך הכיר אותו היטב מבית הספר. בשיחה עם וואלה! תרבות סיפר קלמנוביץ' כי שמע על כל הסיפורים אודות ארד. "בלי להצדיק דבר, אני מכיר גם בבעייתיות ובמורכבות של הקונטקסט שבהם קורים הדברים", אמר. "הניסיון לשים אותו לצד נבנהויז הוא מעשה מכוער. אין קשר בין הדברים והמעשה של נבנהויז הוא קטגוריה בפני עצמה. ודאי שהייתה כאן עבירה אתית - אבל כשמדובר על נשיא צרפת ואשתו, שהיחסים ביניהם התחילו עוד כשהיה קטין, וגם כן בקונטקסט של מורה ותלמיד, אף אחד לא מתייחס אליה כמפלצת. הכתבת בפירוש באה במטרה לצלוב את ארד ולא כדי לחשוף את המציאות המורכבת".

עוד באותו נושא

יום לאחר פרסום תחקיר עליו: האמן והמורה בועז ארד התאבד בביתו

לכתבה המלאה
בית ספר התיכון תלמה ילין. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
תלמה ילין/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות
  • עוד באותו נושא:
  • בועז ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully