וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה שחקנית הקולנוע אניטה אקברג

11.1.2015 / 14:31

כוכבת "לה דולצ'ה ויטה" ומי שנודעה כאחת הנשים היפות בעולם בשנות ה-50 וה-60, הלכה לעולמה בבית חולים ברומא בו אושפזה בחג המולד לאחר שחלה הידרדרות במצבה הבריאותי

אניטה אקברג. GettyImages
היממה את העולם/GettyImages

הדוגמנית והשחקנית השבדית, אניטה אקברג, מי שנחשבה לסמל מין ולאחת הנשים היפות בעולם בשנות ה-50 (ואף זכה בתחרות מיס שבדיה) ונודעה ככוכבת סרטיו של פדריקו פליני, הלכה לעולמה היום (ראשון). על פי דיווח בתקשורת האיטלקית, אקברג אושפזה בחג המולד בבית חולים ברומא בעקבות החמרה במצבה הבריאותי, שם גם מצאה את מותה.

אקברג, ילידת מאלמו, עזבה את שבדיה בגיל 20, מיד לאחר זכייתה בתחרות מיס שבדיה, בדרכה לארה"ב. היא הוחתמה כמעט מידית באולפן הוליוודי ונשלחה לעבוד באיטליה, שם פגשה לראשונה בפליני. הרגע המפורסם בקריירה שלה התרחש ב-1960 עם סצנת המזרקה ב"לה דולצ'ה ויטה", לצדו של מרצ'לו מסטרויאני, שהפכה אותה למוכרת בעולם. השמלה האייקונית נטולת הכתפיות שלבשה בסצנה הפכה לפריט אופנה לוהט בעקבותיה.

במהלך שנות ה-60 נקשר שמה ברומנים רבים, בין היתר עם השחקנים יול ברנר, ארול פלין וגם זוגיות עם פרנק סינטרה. באותן שנים כיכבה בשורה של סרטים, ביניהם הקומדיות "Paris Holiday" ו-"Call Me Bwana", בהמשך הופיעה גם ב"Blood Alley" והעיבוד הקולנועי ל"מלחמה ושלום". עם זאת בשנות ה-70 החליטה לשוב לרומא ומאז דעכה הקריירה שלה במהירות, ועל אף שפליני המשיך ללהק אותה גם לסרטיו הבאים, נותרה חסרת כל בשנותיה האחרונות.

אקברג נישאה פעמיים בחייה לשחקנים אנתוני סטיל (1956-1959) וריק ואן נאטר (1963-1975), אך מעולם לא הביאה ילדים לעולם. היא הייתה בת 83 במותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully