וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארי פישר הלכה לעולמה

27.12.2016 / 19:55

לאחר שהיתה מונשמת במשך כמה ימים, השחקנית קארי פישר, הלוא היא הנסיכה ליאה מ"מלחמת הכוכבים", הלכה לעולמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהי זכרה ברוך. קארי פישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקנית קארי פישר, הלוא היא הנסיכה ליה מסרטי "מלחמת הכוכבים", הלכה היום (שלישי) לעולמה בגיל 60.

בליל שישי, סבלה פישר מאירוע לב קשה במהלך טיסה בין לונדון ללוס אנג'לס. כרבע שעה לפני הנחיתה ביעד, סבלה השחקנית והסופרת מדום לב ואיבדה את הכרתה. פרמדיק שהיה במטוס החל בפעולות החייאה, שנמשכו על ידי צוות רפואי גם כאשר המטוס היה על הקרקע, ולאחר מכן פונתה פישר אל בית החולים כשהיא מונשמת. היום, לאחר כמה ימים של מאבק על חייה, נפרדה מאיתנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכל זאת חזרה לגלם את הנסיכה ליאה. קארי פישר, "הכוח מתעורר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קארי פישר, המוכרת בעיקר כנסיכה ליאה מסרטי "מלחמת הכוכבים", הייתה בתם של השחקנית דבי ריינולדס ("שיר אשיר בגשם") והזמר היהודי אדי פישר.

בביוגרפיה שלה, "Shockaholic", העידה קארי פישר על עצמה כמי שגדלה בבית אפוף אגואים שבורים, כסף גדול וסמים: כילדה התלוותה אל אמה מסט של סרט אחד למשנהו, וכבר בגיל 13 הופיעה במועדון לילה בלאס וגאס כזמרת. בגיל 17 החליטה לברוח ללונדון ונרשמה ללימודי משחק. עם סיום לימודיה ניגשה לאודישנים לסרט מדע בדיוני של במאי צעיר בשם ג'ורג' לוקאס. על התפקיד של הנסיכה ליאה התמודדו שורה של שחקניות צעירות ומבטיחות, ביניהן ג'סיקה לאנג, מריל סטריפ, סיסי ספייסק, פארה פוסט, סיגורני וויבר, סיביל שפרד, קיים בייסינגר, קת'לין טרנר וג'ינה דיוויס. פישר חסרת הניסיון הרשימה באודישנים אותם ביצעה לצדו של הריסון פורד וזכתה בתפקיד. לימים סיפרה כי היה לה רומן עם פורד במהלך צילומי הסרט.

פישר הפכה לכוכבת הסרט המצליח עוד לפני שיצא, מאחר שכיכבה בפוסטרים המקדימים. הקמפיין האגרסיבי בכיכובה היה נקודת מפנה בחיי ההתבגרות של פישר, ואל הסרט השני בסדרה כבר הגיעה כשהיא סובלת מהתמכרות קשה לקוקאין, שהלכה והתעצמה במשך שנים. בסרט השלישי בסדרה, "שובו של הג'דיי". הביקיני המוזהב שהפך לאחד מהסמלים הגדולים ביותר של הסדרה הוצמד לפישר במסגרת עלילה שהפכה את הנסיכה ליאה לשפחה. התלבושת אמנם קיבעה את פישר כאחת הנשים הנחשקות ביותר בעולם, אבל בעיניה גם גרמה לה נזק בלתי הפיך. בראיונות היא קוננה על כך שהדמות הנשית החזקה שאהבה כל כך לגלם בסרט הראשון ננטשה לטובת האפקט המסחרי של גירוי נערים מתבגרים.

עוד באותו נושא

קללת הביקיני המוזהב: הגורל העצוב של כוכבי "מלחמת הכוכבים"

לכתבה המלאה

השיר שכתב פול סיימון על מערכת היחסים שלו עם קארי פישר

הצל של הנסיכה ליאה ליווה אותה כמעט ארבעה עשורים. לצד בעיות הסמים התמכרה פישר גם לאלכוהול, שקעה בדיכאון עמוק ועברה תקופות גמילה ממושכות. ב-2008 חשפה שאובחנה כסובלת מהפרעה דו-קוטבית. את ניסיונותיה המרים היא גייסה לטובת ספרים שכתבה, שהפכו אותה לסופרת מצליחה ולדמות משפיעה בחשיפת הצדדים האפלים בחלום ההוליוודי. בספריה גוללה פישר את סיפור התמכרותה, היחסים המורכבים עם הוריה וגם את חייה האישיים הסוערים לא פחות. ב-1980 התארסה לשחקן דן אקרויד, אך השניים נפרדו עוד לפני החתונה. ב-1983 נישאה לפול סיימון, זוגיות שנמשכה שנה אחת בלבד לפני שהשניים התגרשו. סיימון כתב את השיר "Hearts and Bones" על מערכת היחסים שלהם. ב-1991 נישאה לסוכן השחקנים בריאן לורד, ונפרדה ממנו שלוש שנים לאחר מכן כשחשף כי הוא דו-מיני ומעוניין לנהל מערכות יחסים עם גברים. בתם של השניים, בילי לורד, היא בתה היחידה.

מאז שהסתיים הפרק הראשון של "מלחמת הכוכבים" בחייה שיחקה פישר בעשרות סרטים וסדרות, אולם מלבד שני תפקידי משנה ב"חנה ואחיותיה" ו"כשהארי פגש את סאלי", רובם נשכחים וזניחים למדי. על אף שהעידה שוב ושוב לאורך השנים ש"ג'ורג' לוקאס הרס את חיי", היא לא היססה כשקיבלה בגיל 58 את ההזדמנות לשוב ולגלם את הדמות ששינתה את חייה, אחרי למעלה מ-30 שנה.

קארי פישר, מלחמת הכוכבים. AP
קארי פישר, מלחמת הכוכבים/AP
הריסון פורד, קארי פישר ומארק האמיל במסיבת העיתונאים של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". AP
כוכבי ”מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" במסיבת עיתונאים. משמאל: קארי פישר, מארק האמיל והריסון פורד/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביקיני המפורסם. פישר עם מארק האמיל, "שובו של הג'דיי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
קארי פישר. AP
מאחורי הקלעים עם הריסון פורד, עמו ניהלה רומן/AP
קארי פישר ודבי ריינולדס. GettyImages
פישר הצעירה עם אמה, הכוכבת ההוליוודית דבי ריינולדס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully