וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושחת קברו של ג'יימס מתיו ברי, מחבר "פיטר פן"

26.6.2014 / 14:20

קברו של הסופר והמחזאי ג'יימס מתיו ברי, מחבר הספר "פיטר פן", הנמצא בסקוטלנד הושחת. במשטרה המקומית אמרו כי הם "נגעלים" מהעבירה

הסופר והמחזאי הסקוטי ג'יימס מתיו ברי, מחבר "פיטר פן". GettyImages
ג'יימס מתיו ברי, מחבר "פיטר פן"/GettyImages

המשטרה בסקוטלנד חוקרת מקרה ונדליזם בקברו של הסופר והמחזאי ג'יימס מתיו ברי, מחבר הספר שהיה לסמל הילדות "פיטר פן", בכפר קירימויר שבסקוטלנד.

היוצר נקבר בחלקה המשפחתית בקירימויר, שם נמצא גם מוזיאון המוקדש לברי ופסל של הדמות המפורסמת ביותר שברא. בין ה-20 ל-25 ביוני הושחת קיר ההנצחה בקבר. שוטרים פנו לציבור לבקש את עזרתו בקבלת מידע, ואחד מהשוטרים אמר כי הוא "נגעל" מהעבירה הזאת.

הסופר והמחזאי הבריטי ג'יימס מתיו ברי נולד בשנת 1860 בכפר קירימויר שבסקוטלנד. בתחילת שנות העשרים הוא עבד כעיתונאי עצמאי. יצירותיו הספרותיות הראשונות היו רשימות שתארו דמויות שונות מכפר ילדותו. אחדים מסיפורי פיטר פן התפרסמו במסגרת ספרו "הציפור הלבנה הקטנה", ולאחר מכן כתב מחזה המבוסס על סיפורים אלה. בשנת 1904 הועלתה הצגת הבכורה של המחזה בלונדון וזכה להצלחה מיידית. ב-1911 עיבד את המחזה לספר, "פיטר וונדי", המוכר לנו כיום בתור הספר "פיטר פן". בשנת 1913 קיבל ברי תואר אצולה ממלך אנגליה, ובשנת 1928 זכה בתואר רקטור של כבוד מאוניברסיטת אדינבורו. הוא הלך לעולמו בלונדון בגיל 77.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully