וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הקאמרי הוביל במספר הזכיות בטקס פרסי התיאטרון

12.9.2014 / 19:40

טקס פרסי התיאטרון 2014: ההצגה "אדם לא מת סתם" הובילה במספר הזכיות, המתרגם דורי פרנס הודיע כי יתרום כספי הזכייה לילדים פלסטינים והשרה לבנת דרשה להגדיל את תקציב התרבות

נינה קוטלר וגיל פרנק, זוכי פרסי השחקן הטוב ביותר והשחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי התיאטרון 2014. איציק בירן,
גיל פרנק, הזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר, ונינה קוטלר, הזוכה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, בטקס פרסי התיאטרון 2014/איציק בירן

תיאטרון הקאמרי הוא הזוכה הגדול של טקס פרס התיאטרון לשנת 2013, שהתקיים היום (שישי) במרכז עינב לתרבות, תל אביב. הקאמרי קטף 5 זכיות ובכך היה לתאטרון עם מספר הזכיות הרב ביותר השנה, אחריו תיאטרון הבימה עם 4 זכיות, תיאטרון באר שבע ותיאטרון חיפה עם 2 זכיות. ההצגה שזכתה במספר הרב ביותר של זכיות היא "אדם לא מת סתם" של הבימה (3 זכיות), ואחריה "מקבת" ו"סירנו דה ברז'רק" של הקאמרי (כל אחת מהן זכתה ב-2 פרסים). תיאטרון גשר בלט בהיעדרו, מכיוון שבחר לא להשתתף בתחרות. היה זה טקס פרסי התאטרון הראשון שבו חולקו פרסים כספיים.

מירב שירום זכתה בפרס ההופעה הטובה ביותר של שחקנית בתפקיד ראשי, על תפקידה בהצגה "רק אתמול נולדה" של תיאטרון באר שבע; גיל פרנק זכה בפרס ההופעה הטובה ביותר של שחקן בתפקיד ראשי, על תפקידו בהצגה "מקבת" של תיאטרון הקאמרי.

פרסי ההופעות הטובות ביותר של שחקנית המשנה ושל שחקן המשנה נקטפו שניהם על ידי משתתפי הצגות תאטרון חיפה - נינה קוטלר זכתה על תפקידה בהצגה "לילה טוב, אמא", וח'ליפה נאטור זכה על תפקידו בהצגה "רוח ים".

דנה מיינרט זכתה בפרס השחקנית המבטיחה של השנה, על תפקידה בהצגה "איש קטן מה עכשיו?" של תיאטרון הקאמרי; ותום חגי קיבל את פרס השחקן המבטיח של השנה, על תפקידו בהצגה "טירונות בלוז" של תיאטרון באר שבע.

גלעד קמחי הוא במאי השנה ("סירנו דה ברז'רק", הקאמרי); שחר פנקס מחזאי השנה ("אדם לא מת סתם", הבימה); ודורי פרנס מתרגם השנה ("סירנו דה ברז'רק", הקאמרי). פרנס הודיע כי בכוונתו לתרום את כספי הזכיה לארגון הפועל למען ילדים פלסטינים.

זכיות נוספות: שני טור - עיצוב תפאורה ("אדם לא מת סתם", הבימה); מאור צבר - עיצוב תלבושות ("הקומדיה של קאלאנדרו", תיאטרון החאן); קרן גרנק - עיצוב תאורה ("מקבת", הקאמרי); דניאל סלומון – פרס יוצר בתחום המוסיקה לתיאטרון (על המוזיקה שיצר להצגה "אדם לא מת סתם" של הבימה); ואביחי חכם - עבודת הכוריאוגרפיה הטובה של השנה (המחזמר "גברתי הנאווה", הבימה). בנוסף, הוענק פרס מפעל חיים למלחין דובי זלצר.

טקס חלוקת פרסי התיאטרון התקיים כחלק מחג התיאטרון. הוענקו בו לראשונה פרסים כספיים למצוינות באמנויות הבמה בקטגוריות השונות, באדיבות משרד התרבות. במהלך הטקס, שרת התרבות, לימור לבנת, דרשה להגדיל את תקציב התרבות. "בימים אלו", אמרה השרה לבנת, "משרד התרבות יחד עם כל גופי התרבות, פורום מוסדות התרבות וארגוני השחקנים נאבקים יחד על תקציב התרבות. היום התקציב הוא קטן ולא מספיק, ואנחנו דורשים להגדילו".

מירב שירום. איציק בירן,
זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר, מירב שרום/איציק בירן
דנה מיינרט. איציק בירן,
דנה מיינרט/איציק בירן
תום חגי. איציק בירן,
תום חגי/איציק בירן
דובי זלצר זוכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי התאטרון 2014. איציק בירן,
דובי זלצר זוכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי התאטרון 2014/איציק בירן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניגוד לטקס פרסי אופיר, את טקס פרסי התיאטרון איבגי דווקא לא החרים. השחקן עם שרת התרבות לימור לבנת מעניקים את פרס הבימוי לגלעד קמחי, על ההצגה "סירנו דה ברז'רק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully