וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת המוזיקאי אייזק הייז

10.8.2008 / 23:55

הזמר כותב השירים והמלחין, אייזק הייז, זוכה הגראמי והאוסקר, הלך לעולמו בגיל 65

הלילה (יום א') הלך לעולמו המוזיקאי, הכותב והמלחין, אייזק הייז כשהוא בן 65. בן משפחה מצא את הייז כשהוא חסר הכרה, ליד מכשיר הליכון בביתו וכשעה לאחר מכן, הוכרז על מותו של היוצר בבית חולים בממפיס, טנסי. סיבת המוות טרם ידועה.

בשנות ה-70 הייז נחשב כפורץ דרך מבחינה מוזיקלית, וסגנון המוזיקה שלו אז הוא מה שהפך עם השנים למוזיקה האורבנית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. אלבומו מסוף שנת 69, "Hot Buttered Soul", הפך את הייז לכוכב. הדרך בה שר הייז באלבום, היתה ייחודית ונחשבה לחלקלקה וסקסית. השירים שהייז שחרר, היו ארוכים מהנהוג אז והוא היה מוסיף עליהם אלמנטים של ראפ, בנוסף לשירה.

ב-1971, הוציא הייז את "Theme From Shaft" מהסרט הפופולארי "שאפט". השיר בו לוחש הייז על רקע נעימה פאנקית, הפך ללהיט. הייז ביצע את השיר בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע וזכה בפרס האוסקר ובשני פרסי גראמי באותה שנה. ב-72 הוא זכה בפרס גראמי נוסף על האלבום "Black Moses", שגם הפך לכינוי שהוא אימץ בחוסר ברירה.

בנוסף להיותו זמר, הייז הלחין שירים לסרטים ואף הופיע כשחקן בסרטים כמו "זה יכול לקרות גם לך" עם ניקולס קייג' ו"משחק הצבאים" עם בן אפלק.

ב-2002 נכנס הייז להיכל התהילה של הרוקנ'רול.

ב-1997 זכה הייז לתהילה מסוג אחר, הפעם בסדרה "סאות'פארק", שם גילם את דמותו של שף. ב-2006, לאחר שאחד מן הפרקים בסדרה לעג לדת הסיינטולוגיה, הייז, סיינטולוג באמונותיו, התפטר מעבודתו בסדרה. "יש מקום העולם לסאטירה", הוא אמר לאחר התפטרותו, "אבל יש זמן מסוים בו הסאטירה נגמרת וחוסר סובלנות וגזענות כלפי אמונות דתיות מתחילות", סיכם הייז את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully