וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראשון ל"עג'מי" במונפלייה

עינב שיף

31.10.2009 / 21:53

המועמד הישראלי לקטגורית הסרט הזר באוסקר זכה בפרס הראשון בפסטיבל לקולנוע ים תיכוני שהתקיים בעיר הצרפתית. פרס גם ל"דיפלומה" של יעל קיים

"עג'מי", סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי זכה הערב (שבת) בפרס הראשון בפסטיבל Cinemed לקולנוע ים תיכוני אשר מתקיים זו השנה השלושים במונפלייה שבצרפת. "עג'מי" זכה בפרס בשווי כולל של 47,500 אירו, כשלמעלה ממחצית הסכום מוקדש לצרכי קידום הסרט. בסך הכל רושם לעצמו "עג'מי" שבוע מוצלח במיוחד אחרי הזכייה היוקרתית בפסטיבל לונדון, שעל פי הערכות ממקמת אותו במקום מוביל לקראת טקס פרסי הבאפט"א (האוסקר האנגלי) שייערך בתחילת 2010.

הקולנוע הישראלי רשם שני הישגים נוספים בפסטיבל במונפלייה. "דיפלומה", סרטה הקצר של יעל קיים נרכש להקרנה בצרפת והסרט "גן עדן" של שמעון שי ונועה ארנברג זכה במענק פיתוח בגובה 7,000 אירו מטעם המרכז הלאומי לצילום של צרפת.

פסטיבל מונפלייה מרכז סרטים מאיטליה, בולגריה, טורקיה, יוון, ישראל, מצרים, סוריה, סלובניה, סרביה, ספרד, קרואטיה ועוד. הפסטיבל קיים החל משנת 1979 ומעניק פרסים החל משנת 1989. בשנה שעברה זכו בפרסים בפסטיבל הסרטים "לראות אם אני מחייכת" של תמר ירום (פרס יוליסס לסרט תיעודי) ו"כוונות" של דנה קידר (פרס הקהל הצעיר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully