וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן דה פריס עוזב את סינמטק ירושלים

עינב שיף

16.12.2009 / 17:34

אחרי קדנציה סוערת שכללה סכסוך עבודה ופסטיבל קולנוע בינלאומי מוצלח, מנכ"ל המוסד הירושלמי הוותיק ביקש לסיים את תפקידו עקב "נסיבות אישיות"

אילן דה פריס יסיים את כהונתו בתפקיד מנכ"ל סינמטק ירושלים. ההנהלה הציבורית של הסינמטק הודיעה היום (רביעי) כי היא מקבלת את בקשתו של דה פריס לסיים קדנציה בת שנתיים עקב "נסיבות אישיות". "הנהלת הסינמטק מודה לאילן דה פריס על תרומתו הרבה וקידומו הניכר של הארכיון הישראלי לסרטים – סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע הבינלאומי בשנתיים האחרונות", נאמר בהודעת ההנהלה הציבורית.

דה פריס מסיים קדנציה סוערת שתיזכר בעיקר בשל סכסוך העבודה שפרץ בקיץ האחרון בין הנהלת המוסד הוותיק לוועד העובדים בשל תנאי ההעסקה במקום והקיצוצים שהושתו עליו, סכסוך שאיים על קיומו של פסטיבל ירושלים. יחד עם זאת, הפסטיבל עבר בסופו של דבר בהצלחה רבה.

עוד הודיעה ההנהלה הציבורית שתקים בימים הקרובים ועדה לחיפוש מנכ"ל חדש וכי הוועדה תחל את עבודתה באופן מידי. אחד האתגרים הראשונים שיעמדו בפני המנכ"ל החדש, הוא סיום המשא ומתן בין העובדי הסינמטק להנהלתו וחתימה על הסכם עבודה חדש.

דה פריס לוואלה! תרבות: "היו שמועות שהודחתי, אבל ממש לא כך. אני עוזב ברוח טובה אחרי שנתיים סוערות. אשאר קשור למוסד בעיקר בשל העבודה על ארכיון הסרטים של הסינמטק, שבר שיפור רציני וניכר ואני ארצה להמשיך בתהליך שבו התחלתי. באשר למשא ומתן עם העובדים, הוא בהחלט לא הסתיים, בעיקר בשל דרישות חדשות של העובדים שהגיעו אחרי שחזרנו לשולחן המשא ומתן ואני אומר זאת למרות שהיו 12-15 פגישות באווירה טובה מאוד אחרי הפסטיבל".

"אנחנו באמצע משא ומתן והוא לא הסתיים", אמר היום נבות ברנע, מעובדי הסינמטק שהובילו את מאבק העובדים. "ניהלנו משא ומתן ארוך מול אילן, שייצג את ההנהלה והישגנו התקדמות מאוד גדולה. עכשיו אני מקווה שההליכה שלו לא מבשרת על האטה של התהליך".

"התקווה של נבות היא גם התקווה שלי", אומר דה פריס על הדברים, "אבל זה גם עניין של הוועד, לא רק של ההנהלה. הוועד צריך להבין שלא כל ויתור על דרישה שלו, פירושה כניעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully