וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר יורם קניוק זכה בתואר הגבוה בצרפת לסופר זר

רוני אפרת

1.7.2012 / 11:31

קניוק זכה בעיטור קצין מסדר האמנויות והספרות של ממשלת צרפת, המוענק על ידי שר התרבות הצרפתי "לאנשים המצטיינים ביצירותיהם"

הסופר יורם קניוק זכה בתואר הגבוה בצרפת לסופר זר, והוא יקבל את עיטור קצין מסדר האמנויות והספרות של ממשלת צרפת. טקס הענקת העיטור יתקיים בסתיו הקרוב, לצד פרסום הרומן "תש"ח" של קניוק בתרגומו לצרפתית, אנגלית, ספרדית וגרמנית. הספר כבר ראה אור בתרגום לאיטלקית, על ידי המכון לתרגום ספרות עברית, וזכה לשבחים.

"מסדר זה הוא אחד מארבעה מסדרים ממשלתיים של הרפובליקה הצרפתית", נכתב במכתב מינויו של קניוק, "ומתוקף כך נחשב לאחד מאותות ההצטיינות המרכזיים במדינה. משרד התרבות והתקשורת מעניק תואר זה לאנשים המצטיינים ביצירותיהם, בתחומי האמנות והספרות". המכתב נחתם בחודש אפריל על ידי פרדריק מיטראן, שר התרבות הקודם.

קניוק (82), מהבולטים שבסופרי ישראל וכן פובליציסט ישראלי הידוע במעורבותו החברתית, עלה לאחרונה לכותרות בעקבות אישור הצעת החוק להגנת הספרות והסופרים בוועדת השרים לחקיקה, שהוא היה בין מקדמיו. מלבד עיטור כבוד זה, זכה קניוק בשלל פרסים במהלך הקריירה הספרותית הארוכה שלו, בהם פרס נשיא המדינה לספרות בשנת 1998, פרס ביאליק לשנת 1999, פרס ספיר לשנת 2011 וכן פרס קרן צרפת ישראל לשנת 2010. בנוסף לרומנים הרבים פרי עטו, כתב קניוק גם ארבעה ספרים לילדים ולנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully