וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן בר כוכבא:"אין מצב שלא יצחקו הערב"

דפנה ארד

2.11.2006 / 13:35

השחקנית המצויינת משתתפת בהצגת בידור חדשה "מקושקשת". הערב הפרמיירה בצוותא

ירדן בר כוכבא היא מה שנקרא מצחיקולה. בתריסר השנים האחרונות היא הדגימה את יכולותיה במופעי סטנד-אפ בדומינו גרוס, בתוכנית הקאלט "פלטפוס", ובתקופה קצרה גם בפינה קבועה בתוכנית של יאיר לפיד שפתחה את המסורת לקומיקאים כמו עדי אשכנזי וליאור שליין.

12 שנים היא בעסקי הבידור, אבל נראה כאילו לעומת הסטנדאפיסטים האחרים שעברו אצל לפיד, היא מעולם לא באמת פרצה ללב הקונצנזוס והפריים טיים. גם כשהופיעה בדרמה לכל המשפחה "בנות בראון" שיצרה עירית לינור, אפילו כשנטחנה בפלייליסט של גלגל"צ עם להקת לולה ו"ימים של שקט", עדיין נראה כאילו היא משחקת בשוליים.

הערב בצוותא: מקושקשת

הערב ב-21:00, בר כוכבא תעלה בצוותא עם מופע הבידור החדש "מקושקשת" בפרמיירה חגיגית, לצד השחקן גיא לואל ("סקר הסקס הגדול", "חוכמת הבייגלה") וחברותיה הטובות לירית בלבן ("אהבה קולומביאנית") ויעל לבנטל ("אחורי החדשות", "החיים זה לא הכל").

מוזר, שאחרי כל כך הרבה שנים היא צריכה להקיף את עצמה במצחיקנים נוספים. ירדן אומרת שזה נחוץ לה, כרגע: "בתחילת הדרך שלי עשיתי הכל לבד, הייתה לי הצגת יחיד, היה לי מופע סטנד אפ ואפילו גרתי לבד. בקיצור, כל הזמן היתי לבד, ומיציתי את הענין הזה לגמרי. אני בתקופה שכדי ליהנות ממש, אני זקוקה לפרטנרים. לא כיף לי יותר לבד כרגע. אולי זה עוד ישתנה".

בר כוכבא מסבירה איך הכל התחיל: "יעל, נירית ואני חברות כבר קרוב לעשר שנים, חיפשנו הרבה זמן הזדמנות לעבוד יחד, עשינו לפני זה כמה פרויקטים הזויים כמו הסבת המלט להצגת ילדים, מופע בידור מחומרים של שייקספיר, ועוד כל מיני יוזמות שהצד הכלכלי שלהן לוט בערפל. ואז, אמרנו לעצמנו בואו נתפוס את עצמנו בידים ונעשה סתם דברים מצחיקים."

אין מצב שלא יצחקו

בדרך כלל ישנן חששות רבות בערב בכורה של מופע בידור, שמצד אחד עלול להיות שוס אטומי, ומצד שני יכול להיכשל. בר כוכבא לא נשמע בכלל לחוצה הבוקר. להפך, היא רגועה לגמרי: "אין מצב שלא יצחקו הערב. בשיטת העבודה שלנו בהשראת המקום בו גדלנו, דומינו גרוס, במקביל לכתיבת החומרים הופענו בצוותא 2 בערב שנקרא פופקורן, ערב ניסיוני של 'המון בידור' וכך בדקנו מה עובד על הקהל ומה לא.

"בצוותא 2 היינו שוס. ההופעות שלנו היו מפוצצות בלי שום פרסום. הגענו למצב שאנחנו יציבים מאוד עם מופע מאוד מצליח. עכשיו אנחנו עוברים לאולם גדול אז נותר רק לעשות את האדפטציה לאולם הגדול."

באולם קטן הצחוקים נשמעים טוב יותר

צוותא 2, למי שלא ביקר לאחרונה בלונדון מיניסטור, הוא אולם פצפון עם כסאות כתר שחורים בו מעלים מופעי ג'ז איזוטריים ומופעי סטנד אפ של ילדים המנסים בכח להצחיק. לטענת בר כוכבא זה המקום האולטימטיבי לטסט: "יותר קשה להצחיק 50 איש מלהצחיק 500. כי צחוק זה דבר מדבק. אם את שומעת 200 אנשים צוחקים סביר להניח שתצטרפי, אם שמעת 30 איש שתשמעי זה סאונד קטן יותר ונדרש יותר מאמץ, האולמות הקטנים קובעים. זה מוכח בשטח, אני עושה את זה כבר 12 שנה."

בר כוכבא אומרת שהמופע, שנכתב על ידי השחקנים יחד עם דני קרפל מ'פלטפוס' מתעסק בנושאים הנוגעים למשתתפים בו, ובסיטואציות יומיומיות: "במופע אנחנו צוחקים בעיקר על עצמנו, ועל זוגיות. למרות שזה הדבר שהכי התכווננתי אליו מראש, איכשהו יצא שאנחנו מתעסקים בחברויות של בנות, וכמובן גם בדברים יותר מופרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully