וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת צילומים ישראלית-פלסטינית

חיים אברהם

21.10.2008 / 9:20

"Frames of Reality", פרי יוזמתם של מרכז פרס לשלום ו"עדות מקומית", תפתח ביום שלישי ה-28, ותציג עבודות של צלמים ישראליים ופלסטיניים

ביום שלישי, ה-28 לאוקטובר, תפתח במרכז עמיעד ביפו תערוכת צילומים ישראלית פלסטינית ראשונה מסוגה - "Frames of Reality". התערוכה מסכמת פרויקט משותף לצלמי עיתונות ישראלים ופלסטינים, שיזמו מרכז פרס לשלום ו"עדות מקומית".

הפרויקט כלל סדנה בת 12 מפגשים מקצועיים, בהם השתתפו יותר מעשרים צלמי עיתונות ישראלים ופלסטינים. במהלך חצי השנה האחרונה התקיימו בבית ג'אלה מפגשים דו חודשיים, בהנחיית צוות מקצועי ובהשתתפות מרצים אורחים, במטרה להעשיר את כישוריהם המקצועיים של הצלמים ולטפח את הקשרים ביניהם. הצלמים שנבחרו לפרויקט, הינם צלמי עיתונות מובילים משני הצדדים, המועסקים בסוכנויות הידיעות הראשיות ובמערכות העיתונים המובילים.

עבור הפרויקט הוקם אתר אינטרנט המהווה רשת חברתית בתחום הצילום. הקמת האתר אפשרה את השתתפותם של צלמים מעזה, אשר נכללו בפרויקט ולא יכלו להשתתף במפגשים מפאת המציאות. באתר מעל 1500 תמונות שהועלו על ידי 240 החברים בו.

"מבחינתי הפרוייקט הוא אחד הדברים הנפלאים שעברתי בדרכי הצילומית", אמר יובל טבול, אחד הצלמים שהשתתפו בפרוייקט. "עצם זה שאתה פוגש ומדבר פנים מול פנים עם צלמים שאתה מכיר את החומרים שלהם זו חוויה נפלאה מאין כמוה. הגעתי לפרוייקט דרך מרכז פרס לשלום, כשבאותו זמן הייתי בתורכיה. שחזרתי ראיתי את המייל ומייד התחברתי", הוסיף טבול.

התמונות המוצגות בתערוכה הן פרי עמלם של 17 מן הצלמים שלקחו חלק בפרויקט. בתערוכה מציג כל אחד מן הצלמים הישראלים והפלסטינים סדרה צילומית, המהווה מעין התבוננות דוקומנטרית במציאות החיים באזורנו. הקו המנחה באצירת התערוכה, כמו גם בהנחיית הסדנה, הינו התמקדות באפשרות לדיאלוג בין העמים, ועיסוק באופני הצגת המציאות על ידי מי שעוסקים במלאכה במסגרת עבודתם כצלמי עיתונות.

לתערוכה מתלווה ספר צילומים, בעברית, ערבית ואנגלית, המביא את הסדרות הצילומיות לצד טקסטים אישיים מפי הצלמים, המלווים את הסדרות.

"אחד הדברים שיצאו מהסדנא הזו היא החברות שנוצרה בין הצלמים" אמר טבול, שאף ציין כי התחבר במיוחד ליצירותיו של וויסאם נאסר וכי התפתח בינהם ידידות אמיצה. "אני מאמין גדול במה שנקרא בתהודה, והסדנא הזאת עוזרת בהחלט לדו קיום", הוסיף טבול.

התערוכה מוצגת במרכז עמיעד, רח' עמיעד 12, שוק הפשפשים, יפו, בימים א' – ה' ושבת בין השעות 12:00-21:00, וביום שישי בין השעות 10:00-15:00. הכניסה ללא תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully