וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועתי, לך נאה לשבח

אלון עוזיאל

21.12.2008 / 13:33

כל מה שוואלה! תרבות רוצה לחג המולד זה מיקסטייפ משירי כריסמס שהכין עבורה אלון עוזיאל. עם חנוכה הסליחה

זו העונה לשמוח, כך אומרים האנשים שמעבר לים. בניגוד לחגים שלנו, שנראה שהם יותר מעיקים ממועילים (הבילוי הכפוי עם המשפחה, הקושי השנתי ברכישת חמץ וכו'), כשמגיע כריסמס נדמה שבאמת כל הנוצרים מאושרים להם; מחלקים מתנות, גולשים בשלג, מקשטים את הבתים ובגדול, משליכים כל יצר ציני לפח. בשנים האחרונות נדמה שגם אנשי האינדי מרשים לעצמם להיכנס לרוח החג ורבים מהם משחררים שירים מיוחדים לכבוד יום הולדתו של המושיע. אפשר לראות בכך מגמה שלילית - העולם האלטרנטיבי בעצם מיישר קו עם הסטטוס קוו של מוזיקת המיינסטרים, העיתונים הגדולים, סדרות הטלוויזיה הפופולאריות וסרטי הקולנוע שוברי הקופות - אבל בכדי לא להיות נודניקים, נודה שהמגמה דווקא מוצאת חן בעינינו (וזה אחרי שנים שלקח לנו להתאושש מאלבום הכריסמס של Run DMC). ככה אנחנו יכולים להבין את רוח החג בשפה שמדברת אלינו. אז עד שבפית/קית ירימו את הכפפה וישחררו אוסף שירי חנוכה בדיסטורשן, החלטנו לאסוף בשבילכם את שירי הכריסטמס החמים ביותר שיצאו העונה. בואו נקרא לזה מיקס-הו-הו-הו-טייפ.

Au Revoire Simone - Christmas Time

שלוש הבנות שהכי הייתם רוצים לבלות איתן את חג המולד מכניסות אותנו לאווירה החורפית והחגיגית של החג. זה קצת מלנכולי ומאוד קסום. נראה אתכם שומעים את זה ולא מכניסים עץ לבית, מפעילים מכונת שלג ומתכרבלים עם חברים ומשפחה מול האח.

Yeah Yeah Yeahs - All I Want For Christmas

קצת לפני שהכן כן כנים חוזרים עם אלבומם השלישי, הם מפילים עלינו את שיר הכריסמס המוצלח ביותר שיצא אי פעם, ולא, אין כאן הגזמה. כשקרן או שרה בכאב "כל מה שאני רוצה השנה לכריסמס זה שתהיה קרוב" היא מחזירה אותנו לאחד מהשירים הגדולים ביותר שלה, "Maps", ונותנת לנו תחושה שמדובר בשיר המשך של בחורה שנשארה שבורה במשך שנים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

The Raveonettes - Come On Santa

הרייבונטס לא מפסיקים להבריק. זה התחיל באלבום האחרון והמצוין שלהם, "Lust, Lust, Lust", המשיך במבול אי-פיז מצטיינים ובאוסף הנדירויות המגניב בטירוף, וממשיך עכשיו עם אי-פי שלם שמוקדש לכריסמס ונקרא בשם הגאוני "Wishing You A Rave Christmas". השיר הנתון, כמו כל האי-פי, משלב אווירת שוגייז עם מכונות תופים ופעמונים של חג ונשמע כמו הפסקול המושלם לאנשים שנאלצים לבלות את החג לבד.

Irene - Christmas on the Beach

השיר הזה דווקא לא ממש חדש אלא מ-2006 ובכל זאת, קשה שלא לכלול אותו באוסף; Irene זו להקה מצוינת וכשחושבים על זה, כל שיר שלהם יכול להתנגן באיזשהו ספיישל כריסמס. זה לא רק העובדה שהם שוודים - מקום שאולי בכלל חוגגים בו את הכריסמס כל השנה - הם גם עליזים, מצליחים להיות פומפוזיים ולואו-פיי במקביל ובגדול פשוט מרימים את מצב הרוח.

Stephen Colbert - Another Christmas Song

למרות שאלבום הכריסמס וה-DVD החגיגי של קולבר הם לא הרגעים הקומיים הגדולים ביותר של האיש המבריק הזה - אי אפשר להתעלם ממנו. גם כי הוא עדיין משעשע, גם כי בגלל הריליס הזה הוא הכריז מלחמה על קנייה ווסט וגם כי הוא מארח בשירים השונים את פייסט, אלביס קוסטלו, ג'ון לג'נד, ווילי נלסון וג'ון סטוארט. בשיר הזה הוא אפילו פותח את הלב ומסביר לנו שהוא החליט לשיר רק כי שירי כריסמס מכניסים המון כסף. אז יאללה, כנסו לאייטיונס ופתחו את הארנק - מגיע לו.

Figurine - The Holidays Behind Us

Figurine, ממש כמו דנטל, הוא אחד משמות הבמה הרבים של ג'ימי טמבורלו, האיש שעומד מאחורי המוזיקה של הפוסטל סרוויס, ושיר החג שלו הוא בדיוק מה שהייתם מצפים: אלקטרוני עם טיפה צ'יקצ'וקים כשמעל הכל יש שירה שבורה של מישהו שהחברה שלו אמרה לו "אני אשאר עד אחרי הכריסמס ואז אעזוב".

The Hot Toddies - Santa Baby

ההוט טודיס ממשיכות לעשות את מה שהן הכי טובות בו: Twee חמוד של חבורת בנות מתקתקה, שמדי פעם גם מקללת. באופן לא מפתיע, זה עובד בשלמות עם רוח החג וכל פעם שאני שומע את השיר הזה אני רץ לסלון הבית לראות מה שמו לי בגרב, רק בכדי לגלות שאין שם גרב, אין שם מתנות ושכנראה שום דבר גם לא ישתנה.

Glam Chops - Countdown To Christmas

אדי ארגוס, הסולן של ארט ברוט, ממשיך במסורת שהחל שנה שעברה עם הרכב הצד The Black Arts ומוציא עוד סינגל כפול לכריסטמס, הפעם עם הרכב צד אחר, Glam Chops. השירים מוצעים להורדה חינמית וכיאה לארגוס הם שנונים וכיפים - מספיק לראות את השם של הסינגל השני - "בייבי צ'יזס היה הגלאם רוקר הראשון" - בכדי להבין עד כמה. אם זה לא מספיק לכם, לא תצטרכו לחכות הרבה - באפריל צפוי להגיע האלבום השלישי של ארט ברוט שאותו מפיק פרנק בלאק. זה יהיה ענק.

Black Lips - Christmas In Baghdad

הבלק ליפס הוציאו את השיר הגדול הזה כבר שנה עברה, בספליט משותף עם King Khan & BBQ Show, אך לצערנו הוא עדיין רלוונטי למדי, ויהיו לא מעט חיילים אמריקאים שיבלו את חג המולד בעירק.

Sufjan Stevens - The Child With The Star On His Head

סופיאן סטיבנס משוגע. מזה שמונה שנים שהוא מוציא בכל כריסטמס אי-פי מיוחד (החמישה הראשונים יצאו בבוקס-סט) וגם השנה הוא לא מאכזב ומביא לנו את "Songs for Christmas Volume 8: Astral Inter Planet Space Captain Christmas Infinity Voyage". מה שמעניין זה שדווקא בקריירה הרגילה שלו, הוא לא כל כך חרוץ - זוכרים שהבטיח לנו אלבום לכל מדינה בארה"ב? אז הבטיח, אז מה. במקום זה, הוא מעדיף לקחת את הולדת ישו ברצינות יתרה ולספק לנו קטע בן 13 דקות בסיום האי-פי החדש.

Low - Santa's Coming Over

ואם כבר מדברים על אנשים שלוקחים את הכריסמס ברצינות יתרה, אי אפשר להשאיר בחוץ את Low - הם הרי פאקינג מורמונים. בשיר הזה, שיצא באי-פי החג החדש שלהם, הם מכריזים שסנטה מגיע ובעיקר מפחידים את כל המאזינים בטירוף. ברצינות, הם גורמים לסנטה להשמע מינימום כמו פרדי קרוגר.

Atom & His Package - What We Do On Christmas

נסיים עם קטע בן כמעט עשר שנים שצריך להיות קרוב לליבנו: הוא מדבר על מה שהיהודים עושים בחג המולד, על ההשתלטות שלנו על המדיה והכספים העולמיים ותוהה למה, אם אנחנו כאלו חזקים, הניאו-נאצים לא יותר נחמדים אלינו. שיהיה לכם חג מולד שמח - נפגש בסעודת התינוקות הנוצריים השנתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully