וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורמי פשע ישראלים נהנים מהסדרה"

עינב שיף

27.2.2009 / 6:34

רשף לוי היה מעדיף שעברייני ישראל יפרשו וילכו להתנדב עבור ילדים. אבל בינתיים לא אכפת לו שהם מעלים לו את הרייטינג

רשף לוי, אני מבין שקיבלת תגובות מפתיעות על "הבורר"

"כן, קיבלתי הרבה דיווחים רכילותיים שגורמי פשע ישראלים רואים את הסדרה ונהנים ממנה מאד. זה ההבדל בין איטליה לישראל - באיטליה, אתה כותב ספר על מאפיונרים והם מחפשים להרוג אותך, בישראל הם רואים את הסדרה ונהנים"

לא מפריע לך? זה כמו לתת להם לגיטימציה

"קהל זה קהל, כל קהל שאוהב את הסדרה, כל שבריר רייטינג מגדיל את הסיכוי לעוד עונה, כך שאנחנו לא פוסלים אף אחד. אני כן מקווה שהם יחליטו לפרוש ולהתנדב עם ילדים או משהו. אני חייב לומר שהאלמנט הסאטירי בסדרה יתחזק בעונה הזו והביקורת על הקשר בין עולם הפשע לעולם הסלבס תהיה חדה. זה נובע מתוך ביקורת שיש לי על העבריינים שהופכים לגיבורי תרבות וזו חובתה של סדרה שלנו למה שקורה בחוץ. ברוך הוא לא טוני סופרנו, אנשים לא ירצו לשבת איתו לבירה כדי לא לחטוף את הבקבוק בראש בסוף הערב".

מה ההשראה שלך בכתיבה על פשע?

"זה מורכב מאד. בסופו של דבר, בסדרה יש מספר אלמנטים. יש את האלמנט של הסיפור המשפחתי, שמתייחס לדמויות בצורה ישירה וריאליסטית ויש את האלמנט הסאטירי-קומי שמרחף מעל ופורץ לחיים של הדמויות וכל אחד מהם נכתב ממקום אחר. ההשראה הריאליסטית היא התחקיר העמוק שעשיתי וההיכרות שלי עם אנשי פשע מתוך התחקיר, העיתונות וסרטי מאפיה כמו "הסנדק" שמשפיע על העלילה ו"החבר'ה הטובים", שמשפיע באווירה. בתחום הסאטירי זו האישיות שלי שבאה לי לידי ביטוי, האופן שבו אני מסתכל העולם וכפי שהוא בא לידי ביטוי בכתיבה".

מה החלטת לשפר בעונה השנייה של הסדרה לעומת הראשונה?

"אני חושב שהמסקנות שלנו מהעונה הראשונה היתה שאנחנו צריכים להתרכז יותר בסיפורי המאפיה ופחות בסיפורים של נדב, לא בגלל שהם לא היו טובים או כתובים לא טוב. כשאתה לוקח פצצה כמו עולם הפשע ושם לידה משהו אחר, הוא הופך דהוי ולכן התרכזנו יותר בעולם הפשע. אנחנו תמיד בתהליך של שיפור ואנחנו מנסים לעשות הכל יותר טוב: המשחק, הכתיבה ההפקה והעונה הזו יותר מושקעת, בכל הרמות האלו. בנוסף, אני חושב שיש משהו שהמבקרים של הסדרה צריכים לשפר בעצמם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כמו מה?

"כשעלתה הסדרה קטלו אותה ואמרו שזה כישלון וודאי והסדרה הפכה ללהיט, כך שאני חושב שהם צריכים להודות בטעות שלהם".

לא ייאמן שעוד אכפת לך

"לא, זה לא בקטע שאני מתבאס. זו הערה מקצועית שלי אליהם. אני לא רוצה להצליח פחות, לא משנה כמה שנים אני בעסק הזה. זה לא שהרצון להצליח פוחת עם הזמן, הסדרה הזו היא כמו עוד ילד שנולד לך ואתה רוצה שהיא תקבל את כל הסיבוב. אני לא מתבאס מביקורות רעות, אבל רוצה ביקורות טובות. למה לא? מבקר טלוויזיה הוא עוד צופה טלוויזיה, ואני רוצה שהצופים יאהבו את הסדרה"

ביימת גם את "איים אבודים", שהביא מאות אלפי צופים לקולנוע. יש מחשבות לשים דגש חזק יותר על הקריירה הקולנועית?

"לביים סרט זו החוויה המקצועית הכי חזקה שהיתה בחיים שלי. אני מסרב לבחור בין אהובותיי הרבות, אני אוהב לכתוב מחזה, לכתוב סרטים, לכתוב לטלוויזיה ולהופיע בסטנד-אפ. אני אשתדל לביים עוד סרט, אני אביים עוד עונה שלישית ל"הבורר" שכבר הוזמנה. אני לא מתכוון בשלב זה לבחור"

מה באמת התוכניות לזמן הקרוב?

"אני עובד על סרט חדש, יש בו אלמנטים בינלאומיים חזקים מאד, עם מפיץ סרטים ספרדי. הדברים האלו יכולים בקלות מאד לא לקרות ולא להצליח, שלא תמצא משקיעים, אני מאד מקווה שזה יצליח. יש דיבור על עוד מחזה. יש לי גם מחשבות לפעמים על לאתגר את עצמי וללכת לנושאים שיותר קשה להצליח בהם. לעשות משהו מאתגר בכתיבה"

אתה מתכוון למשהו פוליטי יותר?

"הסרט הבא, הוא סרט מאד פוליטי, אני מנסה לעשות משהו שהוא יהיה פוליטי אבל לא מפלגתי, שיהיה באמירה יותר עמוקה על המצב של אנשים בנמצאים בתור טרגדיה. אבל לא רק בנושאים, אלא גם בפורמט. אני מאמין שגם אפרסם ספר מתישהו"

לסיום, אתה בודק את האוטו לפני שאתה נכנס לנסיעה?

"תמיד, תמיד צריך להיות מוכן שיחסלו אותי. זו מדינת היהודים, לא?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully