וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות יפואיות

6.12.2009 / 7:00

חגיגות ה-100 של תל אביב הן גם חגיגות ה-60 למקף שמחבר אותה עם יפו, אבל לא כולם חוגגים. תערוכה חדשה

יפו גם חוגגת?

רגע לפני ששנת המאה של תל אביב מגיעה לסיומה, הצלמים מוחמד באבאי ואנה כהן-ינאי יצאו לבדוק כיצד נראו החגיגות מהצד השני של המקף שהתווסף לשמה של העיר העברית הראשונה לפני 60 שנה. איך נאמר זאת בעדינות – הזיקוקים לא בדיוק עשו רושם על עשרת היפואים שהם ראיינו. קבלו הצצה

התערוכה "עשרה מבטים מיאפא/יפו אל חגיגות המאה" מוצגת בגלריה בבית האדריכל ביפו בין התאריכים 3 דצמבר – 24 דצמבר 2009.

מוחמד אגואני

נולד ביפו ב-1987, מתגורר עם משפחתו בשכונת שם הגדולים ביפו. עובד כנציג שירות בחברת תקשורת, ראפר בלהקת סיסטם עאלי.

"חגיגות המאה הן שקר אחד גדול. אני רוצה לשאול את אלה שחוגגים – מה אתם חוגגים? למה עיר שהיא בת 4,500 שנה צריכה להיות השם השני של עיר אחרת? ... ביפו חיים בחוסר שוויון, וכל דבר קטן משמח אנשים שחיים בייאוש, תחת כיבוש. זה מה שגורם לאנשים להשתתף באירועים ובחגיגות".

אבו ג'ורג' שיבלי

נולד ב-1945 בשכונת שיח' מוניס, כיום רמת אביב. מ-1953 מתגורר בעג'מי. דייג, מנחה קבוצות של נגמלים מסמים וסטודנט לכלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב.

"עם כל הדשא והיופי, אני מעדיף את החוף הקודם והעיר העתיקה. לא עשו את הפארק לרווחת התושבים הערבים. היעד שלהם זה לייהד את השכונה ויהודים לא יגורו מול ערימות זבל. אז חגיגות המאה לתל אביב איך ידברו אליי? המדיניות התל-אביבית מעוניינת לקבור את יפו ולא להשאיר זהות או היסטוריה".

ג'מאל חמאד

נולד ביפו ב-1955 בבניין שמול זה שהוא גר בו עכשיו, בעג'מי. נהג אוטובוס, נשוי ואב לשישה ילדים, כולם נשואים חוץ מהצעיר – תלמיד בית ספר.

"בתל-אביב הכול יפה. אצלנו רק עכשיו התחילו לעשות יפה. למשל הטיילת. למה רק עכשיו? כי באו היהודים. ... אז אחרי כל זה שאני אחגוג מאה שנים? מאה שנים למה? אני שמעתי על זה, אבל לא מתעניין בזה. יפו רק מאה שנה? יפו בת אלפי שנים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שמעון עמר

נולד ב-1957 ביפו. מתגורר בחולון ובעל נגרייה ביפו.

"אני לא הרגשתי כלום בחגיגות מאה שנה לתל אביב. ... ביפו אני מרגיש שאני בבית. בתקופת הילדות שלי, יפו היתה מלאה בבולגרים, אשכנזים, ערבים, עיראקים, מרוקאים. הרבה חיכוכים, אבל בסך הכול כל בני גילי חברים עדיין, מי שנשאר ביפו. עכשיו זה כבר לא מה שהיה בילדות. אני לא בקשר עם כל היהודים החדשים שמגיעים, לא מכיר אותם. אבל האינטגרציה חוזרת ליפו. יהודים וערבים ביחד זה דבר יפה".

אסתר סבא

נולדה ב-1975 ברמלה. ב-1996 עברה ליפו עם בעלה, תושב העיר מאז 1967. אם לשלושה. לפני כארבע שנים נותקה מאספקת מים. בעקבות מכתב אישי לראש העיר רון חולדאי, חוברה מחדש. "להפתעתי הוא התערב אישית והורה לחבר אותי למים".

"לאנשים אין כסף לספרים לבית ספר. איפה הילדים? ברחוב. והרחוב מלמד הרבה דברים – אלימות, פשע, סמים. אז איך אפשר להוציא תקציב של חמישים מיליון על חגיגות לתל אביב?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully