וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן פיטר פאלק הלך לעולמו

שני גורקביץ'

24.6.2011 / 21:58

כוכב סדרת הטלוויזיה המיתולוגית "קולומבו" מת בביתו שבלוס אנג'לס לאחר מאבק ממושך במחלת האלצהיימר. הוא היה בן 83

השחקן האמריקאי פיטר פאלק הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 83 לאחר מאבק באלצהיימר. פאלק היה מוכר למיליונים ככוכב הסדרה הבלשית "קולמבו", שעל תפקידו בה זכה ארבע פעמים בפרס האמי, וכמובן כדמות הסב והמספר מ"הנסיכה הקסומה". הוא מת בביתו בבוורלי הילס.

פאלק נולד ב-1927 בניו יורק למשפחה יהודית, ובילדותו הוסרה עינו הימנית בשל גידול סרטני והוחלפה בתותבת מזכוכית. דרכו על הבמה החלה בתיאטרון קהילתי בקונטיקט. ב-1956 הופיע לראשונה על במת ברודווי ולאט לאט החל לקבל תפקידים קטנים בקולנוע. הפריצה הגדולה שלו היתה ב-1960 בסרט "Murder, Inc", המבוסס על סדרת רציחות שאירעה בניו יורק, עליו היה מועמד לפרס האוסקר לשחקן משנה. שנה לאחר מכן היה מועמד פעם נוספת לאוסקר על תפקידו ב-"Pocketful of Miracles".

פאלק זכה כאמור בארבעה פרסי אמי ופרס גולבוס הזהב על תפקידו ב"קולומבו". הוא זכה באמי נוסף על עבודתו בסרט הטלוויזיה "The Price of Tomatoes" מ-1962 ושיחק בעשרות סרטים, הנודעים שבהם: "הנסיכה הקסומה", "אשה תחת השפעה" ו"בעלים" של ג'ון קאסווטס ו"מלאכים בשמי ברלין" של וים ונדרס, בו גילם את עצמו. הוא הותיר אחריו אשה, ושתי בנות מאומצות.

פיטר פאלק צולה את פרנק סינטרה

איזו דמות שגילם פיטר פאלק הכי אהובה עליכם? ספרו לנו

  • עוד באותו נושא:
  • פיטר פאלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully