וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פותחים במה 12" יערך בספטמבר

שני גורקביץ'

14.8.2011 / 15:39

השנה יעלו בפסטיבל בבית לסין שתי הפקות מלאות, שלוש הפקות משותפות עם תיאטרון היידלברג ושמונה מחזות בקריאה מבוימת

פסטיבל "פותחים במה" ה-12 של בית לסין יערך ב-15-17 וב-22-24 בספטמבר בבית ציוני אמריקה בתל אביב. השנה יציג הפסטיבל המוקדש למחזאות ישראלית שתי הפקות מלאות, שמונה מחזות בקריאה מבוימת ושלוש קופרודוקציות בינלאומיות.

את "קיר זכוכית" שכתב אורן יעקבי ("רביעיית רן", "דצמבר", "יומנים") ביים גילי אמיתי ומשתתפים בו מיכל שטמלר, אסף בן שמעון, אורנה רוטברג, רפי תבור ויפעת מאור. ההפקה המלאה השנייה היא ההצגה "שתיקה רועמת" שביים אורי אגוז, ובה מככבים נבו קמחי ויובל שרף לצד שמעון מימרן, אלכס פלג, דינה בליי ומיכל קירזון. המחזה, שכתבה אנדראה באואב זכה בפרס הראשון בפסטיבל "פותחים במה" הקודם.

בתחרות המחזאים מתמודדים השנה שמונה מחזות בקריאה מבוימת ובהשתתפות שחקני בית לסין לצד שחקני המחזור ה-50 של בית צבי: "קושאן" של נסים זוהר, "פעימה חסרה" של ליאורה כרמלי, "חבר מרעים" מאת אלון מרגלית, "אחוזי לחות" שכתב עופר סקר, "שלומציון" של גדי צדקה. שלושת המחזות הנוספים הם מחזות מוזיקליים לילדים: "חלומות במזוודות" מאת אלה אלתרמן עם מוזיקה של קובי ויטמן, "ילדה פעמון" של נאוה סמל עם מוזיקה שכתב בן ארצי ו"המפלצת מחורשת הזיתים" של נועה שיזף. בסיום הפסטיבל יחולקו מלגות פיתוח למחזאים מצטיינים ופרסים ליוצרים ושחקנים מצטיינים, שהשתתפו בתחרות, כמו גם פרס אהוב הקהל.

השנה יעלו במסגרת הפסטיבל גם שלוש קופרודוקציות של התיאטרון עם התיאטרון העירוני של היידלברג בגרמניה: "סינדרום השלום", "תרופה" ו-"אבא שלי". בנוסף ייערך מפגש פתוח לקהל בין המנהלים הבכירים של התיאטרונים בישראל. את המפגש ינחה ליאור אשכנזי וישתתפו בו בין היתר: ציפי פינס, נעם סמל, לנה קריינדלין, משה נאור, שמוליק יפרח ונתן דטנר. במקביל ייערכו במהלך הפסטיבל מפגשים אישיים בין שחקנים למחזאים, כך תשוחח יונה אליאן עם הלל מיטלפונקט, מוני מושונוב ייפגש עם יהושע סובול, מיה דגן תשב עם סביון ליברכט, חנה אזולאי-הספרי תשוחח עם אמנון לוי ולימור גולדשטיין עם עדנה מזי"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully