וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי: בלוג הרוקנרול של מני אבירם

2.11.2011 / 7:07

וואלה! תרבות גאה להציג את בלוג הרוקנרול של מני אבירם, שיביא לכם את כל מה שחשוב בעולם הגיטרה-בס-תופים. לפתיחה: נואל גאלאגר, הבלאק קיז וזוכרים את Therapy?

אהלן אהלן אהלן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקוף והחברים חזרו. הסטון רוזס מתאחדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש תיכף 2012, וכבר לפני ימים רבים אפשר היה להכריז על 2011 כעל שנה מצוינת לרוקנרול. ובזמן שהסיכומים מתחממים על הקווים, השבועות האחרונים הם שבועות שבהם שמות מן העבר, מי מהם גדול יותר ומי פחות, עסוקים או בסיכומים, או בחגיגות, או בהתקמבקות או גם וגם וגם.

חלק מעוררים יותר חשש מהתרגשות (הסטון רוזס), אחרים מעלים מערבולת של זיכרונות וריחות מתקופות שבהן העתיד היה לא נודע ומלא הבטחות (המאניק סטריט פריצ'רז עם האוסף החדש והמקיף שלהם), ואני מניח שהיו גם כאלה שבחרתם להדחיק (נכון, בלינק 182, וחבל). ויש כמובן גם לא מעט מוזיקה חדשה. הנה מה שהתנגן אצלי השבוע.

"Future Islands – "Balance" / "Give Us the Wind

אלבום השבוע שלי בלי תחרות הוא "On the Water", החדש של השלישיה מבולטימור. הוא מגיע בתזמון מדויק עם הטמפרטורות והאווירה הכללית בחוץ, מפזר מלנכוליה ונוסטלגיה וחתיכות של לב קרוע במידות הנכונות, מחוזק על ידי הקול המיוחד של סם הרינג. אל תפספסו. הנה שני פייבוריטים שלי מתוכו.

נואל גאלאגר - "If I Had a Gun"

ההתחלה שלי ושל אלבום הסולו הראשון של נואל גאלאגר, "High Flying Birds", לא היתה מיטבית. באתי עם התנגדויות, הרגשתי שהוא לוחץ (אגב, כמו הפסקול של "דרייב", אבל זה כבר דיון אחר), וששמעתי את השירים האלה כבר מאות פעמים בעבר. גם לא עזרה הכניסה של מנצ'סטר סיטי ביונייטד. מהאזנה להאזנה נכנעתי. מדובר באלבום טוב, עם רגעים שהיו יכולים לבוא טוב גם לאואזיס, כמו זה למשל, ולו רק בגלל השורה "העיניים שלי תמיד עקבו אחרייך ברחבי החדר". ליאם חופר על איחוד ב-2015, לא בטוח שנואל זקוק לו.

הבלאק קיז - "Lonely Boy"

בדצמבר ייצא "El Camino", האלבום החדש והשביעי של הצמד האמריקאי המוצלח, שמגיע שנה אחת בלבד אחרי "Brothers", שלקח גראמי. זה הסינגל הראשון מתוכו.

"Surfer Blood – "Miranda

בשבוע שעבר יצא "Tarot Classics", האי.פי החדש של להקת הסרף-רוק מפלורידה, והנה קטע שמזמין העמקת יחסים.

"Tribes - "When My Day Come

עדיין לא לגמרי גיבשתי דעה על הסינגל החדש של להקת ההייפ הנוכחית של האנגלים, מתוך אלבום הבכורה שלהם שייצא בינואר. בינתיים אתן לו ליהנות מהספק. בקרוב בפרסומת של חברת האופנה הקרובה לארונכם.

"The National - "Twenty Miles to NH Part 2

עד עכשיו לא הכרתי את The Philistine’s Jr.’s, להקה מקונטיקט שבראשה עומד פיטר קאטיס, מפיק שעבד עם רשימה ארוכה של להקות וכנראה הותיר עליהן רושם טוב. עד כדי כך טוב שהוא קיבץ לא מעט מהן כדי להקליט אלבום קאברים ל-"If a Band Plays In the Woods…", אלבום של הלהקה שלו מ-2010. התוצאה,"If a Lot of Bands Play in the Woods...", כוללת, בין השאר, ביצועים של מרקיורי רב, טוקיו פוליס קלאב, פרייטנד ראביט ואת הקטע הזה של אחת הלהקות האהובות עלי.

"Bombay Bicycle Club - "Video Games

בומביי בייסיקל קלאב במחווה – או שמא סתלבט – ללהיט המפוקפק של לנה דל ריי. חפשו גם את הקאבר הטרי של קסביאן.

"Puscifer - "Conditions of My Parole

פעם, די מזמן, Tool היתה להקה שביליתי איתה לא מעט. שני האלבומים הראשונים שלה, "Undertow" ו-"Aenima", הם לא רק שניים מאלבומי הרוק הטובים של שנות התשעים, אלא גם מהחשובים בכל הקשור לניסיון של המוח (החולה) מאחורי הלהקה, מיינרד ג'יימס קינן, למתוח את גבולות המטאל וליצור גרסה יותר אינטליגנטית של הז'אנר, שלא לומר אינטלקטואלית.

בין שני האלבומים האלו לשלישי של טול הקים מיינרד את A Perfect Circle, סופרגרופ שהוציא שלושה אלבומים בתחילת שנות האלפיים, והשתעשע גם עם עוד הרכב, Puscifer. חוץ מהשם המצוין, פוסיפר הוציאו ב-2007 אלבום בעל השם הלא פחות טוב "V is for Vagina", והחודש חזרו עם אלבומם השני, "Conditions of my Parole". הגם שלא מדובר באלבום גדול, קינן ממשיך להיות מיצרני האווירה הטובים ברוק, והפעם הוא לוקח את זה למחוזות רגועים ואיטיים, חורפיים, עם לא מעט קטעים ששווה לחזור אליהם.

"REM – "We All Go Back to Where we Belong

REM כבר לא. תיכף יוצא (עוד) אוסף מקיף שלהם, ומתנת הפרידה מזכירה כמה מדויק יכול להיות מייקל סטייפ כשנחה עליו הרוח בבואו לכתוב על עניינים שבלב. שלוש דקות אינטימיות עם קירסטן דאנסט גם לא מזיקות.

ועוד REM: בשבוע שעבר כולם עפו על הביצוע של ארקייד פייר וניל יאנג ל-"Helpless" שלו במסגרת המופע שמרים יאנג כבר 25 שנה לטובת בית הספר לילדים עם צרכים מיוחדים שהקימו אשתו והוא. בשבוע שעבר גם יצא "The Bridge School Concerts", אלבום כפול שמאגד את הרגעים המוזיקליים הגדולים שהתרחשו במופעים האלו לאורך השנים, וזה אחד מהם, מ-1988, ביצוע של REM ויאנג ל-"Country Feedback", השיר המושלם של הלהקה מתוך "Out of Time".

פצצה מן העבר

ולסיום, פינה שבה אחגוג שירים שנשכחו / לא קיבלו את הכבוד הראוי להם / לא הוזמנו לביקור יותר מדי זמן. ראשון בתור: "Screamager" של ?Therapy, הלהקה הצפון האירית שפעם היתה אהובה גם במקומותינו. השיר הזה, על המשפט הבלתי נשכח שפותח אותו, "עם פרצוף כזה לא תשברי לבבות", לקוח מאלבומם "Troublegum", שיצא ב-1994. אולי תשמחו לדעת שלא רק שהם עדיין פעילים, אלא שהאלבום ה-13 שלהם יראה אור בפברואר 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully