וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקי גל: "מתי כספי הוא האבא של הילדים שלי, השירים שלי"

רוני אפרת

29.1.2012 / 12:09

25 שנה אחרי שהחלו ליצור במשותף, ריקי גל ומתי כספי חוברים למופע משותף, שייערך בלא פחות מהיכל נוקיה. טוב, בערך

כמעט 25 שנה חלפו מאז מכונת הלהיטים לבית ריקי גל את מתי כספי ייצרה את המופע "מה זאת אהבה", שאחראי ללהיטים רבים וגדולים כמו "ילד אסור, ילד מותר", "הנה פתחתי חלון" ו"נערת רוק". עתה, הם חוזרים לשתף פעולה: במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר (ראשון) סיפרו השניים על ההתרגשות, הנוסטלגיה, והעובדה שאחרי הכל הם לא באמת מתגעגעים לתקופה ההיא באופן ממשי. "אני נהנית לצפות בסרטונים ולדעת שכל זה אכן היה", אומרת גל, "אבל טוב לי כאן ועכשיו".

"כבר בלהקות הצבאיות התרשמתי מקולה של ריקי", מספר כספי. "מאז השחרור ועד שעשיתי עם זה משהו עברו 15 שנה. בחברות התקליטים אמרו לי שריקי היא כבר פאסה, ארגנו תקציב זעום, ואפילו הגענו למצב בו אני הייתי המתופף והגשמתי חלום ישן. הדיסק השני של 'מה זאת אהבה' כבר היה מוצלח יותר ובעל תקציב גדול יותר. כל החומרים של 'נערת הרוק' היו החומר לתקליט הבא שלי, ולא היה לי קל לוותר על השירים שלי".

ההופעות יתקיימו בהיכל נוקיה, שיעטה פני תיאטרון וייקרא "תיאטרון נוקיה". יעבוד בו היציע התחתון בלבד, כל היציע העליון יוחשך בוילונות אקוסטיים והתפוסה תצטמצם לכדי 3,000 מושבים בלבד, פחות ממה שמציע האמפי בקיסריה. השניים ייכנסו בשבוע הבא להקלטות של שיר חדש, את מילותיו כתב אהוד מנור ז"ל וכספי עצמו הלחין, "לא החלמתי שתלכי ממני". הדואט ייצא לרדיו בקרוב וייתן צליל מחודש למופע, בביצוע 21 הנגנים שינגנו על הבמה, ובשילוב כל כלי הנגינה. חזרות למופע תחלנה מייד לאחר מכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם זו דרך להגיע לנוקיה. כספי וגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא ידענו אז מה יש לנו ביד", אומרת גל, "אבל היתה תחושה שיש על מה לדבר. השוני היחיד בין שתי ההופעות הוא הריש. מתי התעקש להמשיך ולשיר את הריש, ואני מתעקשת לדבר את שפתי". "אני לא יכול בלעדיה", מוסיף כספי, ומעיד על כך שהופעות המחודשות יביאו עמם השניים גם מטען חיים שלקח עמו כל אחד במשך 25 השנים שעברו. "הוא האבא של הילדים שלי", מתוודה גל, "השירים הילדים שלי, ולכן הקשר בינינו כל הזמן קיים".

"הציעו לנו לחדש את המופע בכל מיני הזדמנויות", מספרת גל, "לא הסכמנו, ועכשיו כנראה שהאינטואיציה נצחה, שנינו מאד מתרגשים". כספי מאמין שהמופע מיועד לכל הגילאים, גם לאלה שלא בקיאים במטען ההיסטורי שלו. "נשמח לראות בקהל גם עגלות תינוקות וגם אמבולנסים", הוסיפה גל, "אז היו בקהל הרבה נשים בהריון". ההופעה הראשונה תתקיים בתאריך 24 במרץ, בהיכל נוקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully