וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא לבד": סרט חמוד שעובד למרות הבעיות שבו

מרט פרחומובסקי

21.3.2012 / 7:11

"אנחנו לא לבד" הוא סרט קטן, שהיה מרוויח מקיצוץ אורכו, ושהבימוי והתסריט שלו לא חפים מבעיות. ועם זאת, הוא חמוד והרומנטיקה שבבסיסו עובדת

"אנחנו לא לבד" הוא סרט קטן-קטן, ובחלקים שלו גם חמוד, ששורה עליו הרוח העצמאית של גל סרטי הפרינג' דלי התקציב, מהסוג של "ג'ו + בל" ו-"2 בלילה". מצד שני, בגלל תקציבו הגדול יחסית וחברת ההפקות המבוססת סרטי יולי-אוגוסט שעומדת מאחוריו, "אנחנו לא לבד" מקוטלג כסרט מיינסטרים, עם מסע פרסום רחב של מפעלות משה אדרי, כולל הקרנות שלו בשני סניפי סינמה סיטי. אז מצד אחד נחמד לראות סרט מהסוג הזה זוכה לדחיפה של גופים מרכזיים בתעשיית הקולנוע. מצד שני, הקהל שיכול להתחבר ל"אנחנו לא לבד" הוא כל-כך ספציפי וייחודי, שקשה להאמין שסוג ההפצה המכליל הזה יסתכם בהצלחה. כמו סרטי פרינג' אחרים, "אנחנו לא לבד" פונה בעיקר לקהל עירוני צעיר, שפתוח לתרבות האלטרנטיבית. לצערנו, מפיצי הסרטים עדיין לא מצאו דרך לתקשר עם הקהל הזה.

"אנחנו לא לבד" הוא סרט שהופק כבר לפני כשלוש שנים והמתין לא מעט זמן להפצתו בבתי הקולנוע, כנראה בעיקר בגלל אותה תמיהה לגבי קהל היעד שלו. מבחינת הז'אנר, מדובר ב"סרט לוקיישן", שמשתמש במקום קיים, דיזנגוף סנטר בתל אביב במקרה זה, כרקע לרוב ההתרחשויות שלו. בתוך חללי המסחר המוזרים והאפלים של הסנטר מתפתח סיפור אהבה בין אדי (אוהד קנולר) - מאבטח מעט תמהוני שבטוח כי העולם הולך להגיע לקצו בקרוב ואף מכין את עצמו למפגש מכונן עם חיזרים, למאי (אפרת בן יעקב) - בחורה מעט תמהונית בפני עצמה בעלת נטייה קלה לזנות. השאלה היא כמובן האם האהבה תנצח את הדפיקויות של הגיבורים ותאפשר להם להתאחד?

את "אנחנו לא לבד" ביים ליאור הר-לב, במאי פרסומות ואמן וידאו-ארט, שגם כתב את התסריט יחד עם אחיו יזהר, סופר ותסריטאי, שאחראי בין היתר על הספר "פובידיליה", שגם הוא הפך לפני כמה שנים לסרט בכיכובו של עפר שכטר. בדומה ל"פובידיליה", גם "אנחנו לא לבד" נהנה מלוק מוקפד (באדיבות הצלם הבכיר שי גולדמן) וסגנון של הזיה אורבנית, שיש בו מידה של מלאכותיות ואפילו חוסר אמינות. הבעיתיות של הסגנון ניכרת במיוחד בחלק הראשון של "אנחנו לא לבד", שמתמקד בעולמו המסוייט של אדי המאבטח, שאינו מצליח למצוא את מקומו בחברה האנושית ומבלה את ימיו בהכנה קפדנית לסוף העולם. הדמות הזאת כתובה כאוסף של מניירות תמוהות, ולמרות הנוכחות המרשימה של אוהד קנולר, היא אינה מצליחה לשכנע. לכן גם החלק הראשון של הסרט, שזונח את העלילה כדי לשרטט פורטרט קולנועי של אדי החי את שגרת היום ההזויה שלו, הוא בסופו של דבר אקספוזיציה מיותרת ולא משכנעת, שהסרט היה מרוויח מקיצוצה.


הסרט מתעורר לחיים ברגע המפגש בין אדי למאי, כאשר הכימיה בין השחקנים לצד ההתפתחות המהוססת והנוגעת של סיפור האהבה בין הדמויות, מצליחה להתגבר על המלאכותיות הסגנונית. לאפרת בן יעקב, אחת מכוכבות סדרת הילדים "האי", יש נוכחות טבעית וחיננית, שהשילוב בינה לבין המגושמות של קנולר מצליחה לטעון את הסרט באנרגיה. בזכות הכימיה בין השניים אנחנו מאמינים לסיפור האהבה של אדי ומאי ורוצים שהם יהיו ביחד, וזה הרי המבחן הגדול של הקומדיות והדרמות הרומנטיות. אז אמנם הסרט לא ניצל לגמרי מהתסריט והבימוי הבעייתיים, אבל רוב הזמן הוא עובד לא רע בכלל.

"אנחנו לא לבד" - מתי ואיפה רואים?

"אנחנו לא לבד" - האם תלכו לראות בקולנוע? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully