וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: 100,000 דולר על ראשו של ראפר ש"חילל את הקודש"

17.5.2012 / 13:18

אנשי דת באירן הציעו 100 אלף דולר למי שירצח את הראפר שאהין נאג'אפי, שכבר זכה לכינוי "סלמן רושדי של המוזיקה"

ראפר אירני נאלץ לרדת למחתרת לאחר שאנשי דת במדינה הציבו פרס בסך מאה אלף דולרים על ראשו, כך מדווח האינדיפנדנט. הראפר שאהין נאג'אפי, אירני החי בגרמניה, הואשם כי אחד משיריו הוא סאטירה על המשטר בטהרן וכי הוא כולל אמירות פוגעניות לגבי אחד האימאמים הקדושים לאיסלאם שיעי.

על פי הדיווח, נאג'אפי, זכה לכינוי "סלמן רושדי של המוזיקה" לאחר שהואשם בידי אנשי הדת במדינה בחילול הקודש וב-7 במאי הוצב פרס על ראשו. מאז הצטרפו כבר מאה בני אדם לקמפיין האינטרנטי של האתר Shia-Online שקרא לרצוח את נאג'אפי.

שירו של נאג'אפי שעורר את הסערה הוא "Naqi" ששואב את השראתו מעלי אל-האדי (שידוע גם בשם Ali an-Naqi) שהיה האימאם השיעי העשירי. השיר עוסק בדיכוי, הפרת זכויות אדם והבחירות השנויות במחלוקת במדינה ב-2009 שהציתו את מהומות האופוזיציה. בשיר פונה נאג'אפי לאימאם וקורא לו להציל את אירן. השיר זכה ליותר מ-320 אלף צפיות ביוטיוב מצד תושבי אירן.

"אני עדיין לא מאמין", אמר נאג'אפי בראיון והתעקש כי השיר אינו מתקפה על האיסלאם. עם זאת, הכריז כי "לעולם לא אתנצל על האמנות שלי או על אמירת האמת על המשטר האירני".

נאג'אפי ברח מאירן ב-2005 לאחר ששירותי הביון איימו על חייו לאחר שקיים מופעי מוזיקה מחתרתיים. הרשויות בטהרן טרם הגיבו לקריאה לרצח הראפר.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully