וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה ואני: תערוכה חדשה מפגישה בין יורם קניוק לצלמת איריס נשר

רוני אפרת

13.9.2012 / 14:05

פגישה בין יורם קניוק לצלמת איריס נשר הפכה אותו לדוגמן בגיל 82, ויצרה תערוכה חדשה משותפת שבין היתר נערכה בהשראת יצירתו הספרותית

לפני מספר שנים, נחשף הסופר יורם קניוק לראשונה לצילומיה של איריס נשר וביקש להיפגש עמה. המפגש המוצלח הוליד מסע משותף בן שנתיים, בו הציגה בפניו את אמנות הצילום, והוא חשף אותה לסיפור חייו. סדרת המפגשים הולידה את "כניסה", תערוכה שתפתח הערב (חמישי) במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן, מסה מצולמת של העבודה המשותפת בין השניים, בה ישנם גם דימויים ויזואליים לסיפוריו של קניוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגש מוצלח בין סופר לצלמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני שנתיים, אולי שלוש, אבל לא יותר מעשר, ראיתי תערוכת צילומים של איריס נשר שאהבתי", מספר קניוק, "הבנתי שבניגוד לרוב הצלמים שאת עבודותיהם אהבתי והיו גדולים מאוד בדרכם, איריס אינה מנסה לקלוט את הרגע, לא מנסה לחטוף את השנייה, אלא מסדרת צילומים, בוראת את הרגע, מתכננת כמו אדריכל ואז היא מצלמת כמו אמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בוראת את הרגע, מתכננת כמו אדריכל ואז היא מצלמת כמו אמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נפגשנו לכמה שיחות, לא זוכר על מה, עם אישה יפה כמוה לא נחוץ סיבה מיוחדת ופתאום התחלתי לדבר אתה על "הספר האחרון". היה "היהודי האחרון" שלי בבוידם, היה "הברלינאי האחרון" ומאד קיוויתי שיהיה גם "הספר האחרון". להפתעתי הסטודיו שלה היה ברחוב הס מול הבית שבו גרה סבתי ובו גדלתי. לא מזמן הגיעו בולדוזרים והרסו את הבניין, אבל הותירו את קירות התמוכה הענקיים בשלהם. קירות של שום דבר. זה נראה כמו צילום של גיהינום מצחיק, כמו שאני מרגיש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נפגשנו לכמה שיחות, לא זוכר על מה, עם אישה יפה כמוה לא נחוץ סיבה מיוחדת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סיפרתי לאיריס דברים שלא סיפרתי לאיש מעולם. השיחות שלנו הפכו נקודת כניסה עבור איריס אל תוך עולם ספק מציאותי ספק הזוי. איריס באה לצילומים כמו לוליין שמתכנן את הסלטה שלו בחרדה, ותיאום ואיפוק. היא צילמה אותי הולך לקראת שקיעת חיי ביופי אכזרי ומתוק כאחד. הייתי בא נרגש לצילומים כי איריס עשתה ממני ציור, ובציור יש בריאה חדשה. אהבתי את הסוד בתעלומה שאיריס בראה. מוזר להיות דוגמן בגיל 82, אבל זה הלם אותי ובערוב ימי נהייתי המונה ליזה של רחוב הס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוזר להיות דוגמן בגיל 82". יורם קניוק בצילום של איריס נשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת הצילום של איריס נשר "כניסה" - תיפתח במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן ב-13 בספטמבר

תלכו לראות את התערוכה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully