וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: מה צפוי בערוץ המוזיקה החדש?

חגי אוזן

4.2.2013 / 0:00

יובל ניסני, מעורכי ערוץ המוזיקה המזרחית שיעלה בקרוב, מבטיח שלצד עופר לוי יש מקום גם לאהוד בנאי וקובי אפללו, ומכחיש כל תחרות עם ערוץ 24. טור מוזיקה מזרחית

בדקה ה-90, רגע לפני שהרעיון נזנח, החליטו אנשי הערוץ הים תיכוני להרים את המיזם. ערוץ 25 אמור לעלות לאוויר ב-12.2, לאחר אין ספור דחיות וחבלי לידה לא פשוטים. גם היום, קיים מתח מסוים סביב עלייתו של הערוץ, והוא יימשך עד שישמע הסלסול הראשון. למרות זאת, עושה רושם שדווקא עכשיו, נראה שיש סיבה לאופטימיות מהכיוון של הערוץ הים תיכוני. הערוץ ייקלט בשלב הראשון רק בשידורי הלווין של יס, עם כוונה לשלבו בעתיד גם בהוט. יש בזה לא מעט סימבוליות. הערוץ הים תיכוני הראשון, בריזה, גם הוא שודר ביס. הוא נפח את נשמתו לאחר כשלוש שנים.

הפעם, בניגוד לבריזה, הערוץ הים תיכוני מתחיל בקטן. בעוד בריזה השיקו לוח שידורים פומפוזי עם כוכבים בסדר גודל של אלי יצפאן, מירי בוהדנה ואילנית לוי, הערוץ הים תיכוני החדש הולך על מתכונת רזה. נכון לעכשיו, יהיו בו שידורים מחו"ל, קליפים במינימום השקעה שיצולמו בהפקת הערוץ, טלנובלה יומית מטורקיה ואפילו תכנית ריקודי בטן. במידה מסוימת, הגישה הזאת מזכירה מאוד הפקות של זמר מתחיל עם אמרגן עצמאי. הגדילה תהיה טבעית. אפילו ערוץ 2 התחיל ככה בשידוריו הניסיוניים.

עורכי הערוץ הם יובל ניסני ורובי בן שמעון. השניים, מפיקים ותיקים בתעשייה, הם הזרוע המבצעת של הזכיינית רשת והמפיק אבי גואטה, המחזיקים ברוב אחוזי הבעלות על הערוץ. ניסני, שהיה בעבר מפיקו ומנהלו האישי של ליאור נרקיס, מרגיש בטוח לגבי הערוץ החדש. "זה חלום שלנו שהתחיל לפני ארבע שנים ואנחנו מאושרים שזה עולה", הוא אומר. "לפי סקרים שעשינו, המצב שלנו טוב. סדר גודל של כמעט מאה אלף צופים שהביעו עניין לרכוש את הערוץ. המטרה שלנו שהוא יהיה חלק מחבילת הבסיס ביס ובהוט, וזה יהיה. אין לי ספק שהערוץ יצליח".

מה הניסיון הטלוויזיוני שלך ושל רובי בן שמעון מבחינה הפקתית?

"יש לנו ניסיון לא מבוטל. אנחנו עושים הכל בערוץ, כמו שעשינו את מנטה ארבע שנים - ככה גם עכשיו. יש לנו היכרות עם קהל היעד והתמונה די ברורה, למרות שלא הכל סגור עדיין".

אתם אוטוטו באוויר ועדיין לא הכל סגור?

"עדיין לא. אנחנו עולים עם מה שקיים. אנחנו מתכננים יום צילום של כל הזמרים הקטנים, תותחי שטח, זמרים שהילדים חולים עליהם. כאלה שלא מקבלים זמן מסך או יחס בערוצים אחרים".

הכוונה היא לערוץ 24 שמולו אתם מתמודדים?

"אני מבטיח לך שכל מי שיראה את הערוץ ביום שנעלה לאוויר יבינו שאין תחרות בכלל מול 24. הכיוון שלנו שונה לגמרי. אנחנו הולכים על הפוך. דברים שאחרים לא עושים. לדוגמא, אנחנו מצלמים את החתונה של עופר לוי כמו שהיא ומשדרים בערוץ. בנוסף תשודר תכנית האירוח 'איבו שואו' של מלך המוזיקה הטורקית איברהים טטליסס; טלנובלה מטורקיה, 'גומוש', שהיא הכי חזקה בעולם הערבי והטורקי כמובן, תשודר מדי יום. יהיו גם חומרים שצילמנו בעבר, לדוגמא 'מילים ולחן' של גיל ריבה. אנחנו עובדים על תוכנית חדשות מוזיקה שעדיין לא סגרנו מי יגיש וגם תכנית של מוזיקה דתית. מדי פעם נעשה תוכניות שיתבססו על עדות, פרסים, מרוקאים ועוד. הכל על בסיס הקשר הישיר למוזיקה הים תיכונית".

עופר לוי בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
שובר את הכוס. עופר לוי/נמרוד סונדרס

מה זאת מוזיקה ים תיכונית? קובי אפללו ואהוד בנאי ישודרו?

"קובי אפללו ואהוד בנאי ישודרו. הקו הכללי יהיה ברור לחלוטין. זה יהיה ערוץ שמציג את המוזיקה הים תיכונית על כל גווניה. בניגוד לערוץ 24, אנחנו נשדר הרבה חומר מחו"ל. בעיקר טורקיה ויוון. הרבה הופעות חיות של זמרים גדולים שהקהל בארץ מאוד אוהב. אין לי ספק בכלל שזה יצליח, וכל עכבה לטובה".

מתכננים לצפות בערוץ החדש? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully