וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו מנטנייה: "'מחשבות פליליות' מטרידה רוצחים סדרתיים"

הוא מאמין שהסדרה בכיכובו מדירה שינה מעיני רוצחים, לא מבין למה כולם מתלהבים מ"דקסטר" ומבטיח שהפרק המפחיד מכולם עוד בדרך. ראיון עם ג'ו מנטנייה, כוכב "מחשבות פליליות"

אם יש ז'אנר אחד שרשתות הטלוויזיה הותיקות בארה"ב יודעות לייצר לטווח ארוך ובטוח, אלו הן סדרות פשע. המתכון כבר מוכר: קחו מחלק משטרתי או גוף פיקוח כלשהו שמפענח מדי שבוע פרשייה אחרת, הוסיפו חוקרים סמי-כריזמטיים שיוכלו לשאת על כתפיהם עלילה בת 45 דקות, ערבבו פה ושם עלילות בהמשכים על פושעים שעל עקבותיהם לוקח יותר זמן להתחקות, תבלו ברומנים במקום העבודה ולקישוט ניתן לעטר את התוצאה הסופית בשם שיכלול ראשי תיבות כמו "CSI" או "NCIS". אם אזלו לכם האותיות, אפשר ללכת על שם שיסגיר את אופי הסדרה לצופה המזדמן, כמו במקרה של "מחשבות פליליות".

סדרת הפשע אודות חוקרי הקרימינולוגיה "הפרופיילרים" ביחידת האבחון ההתנהגותי של ה-FBI, מתחילה כעת את עונתה התשיעית (ימי שלישי ב-22:00, החל מה-31.12 בערוץ yes Action HD וב-yes VOD), ומוכיחה שגם במקרה שלה השלם גדול מסכום חלקיו. כמו שקורה בכל הסדרות מהז'אנר, גם כאן ספגה הסדרה כמה טלטלות בצוות השחקנים, לרבות ג'ין טריפלהורן שלאחר שהסתיימה "אהבה גדולה" ב-HBO הצטרפה בשנה שעברה בתפקיד מומחית השפה אלכס בלייק, ומאידך מנדי פטינקין, שעזב אחרי שלוש עונות בטענה שהתכנים בהם התעסקה הסדרה היו קשים מנשוא עבורו (ובסוף מצא עצמו ב"הומלנד"). במקומו הובא השחקן הוותיק ג'ו מנטנייה, בתור הסוכן המפקח דיוויד רוסי.

מחשבות פליליות.
דלתות מסתובבות. הקאסט של "מחשבות פליליות"

החילופים לא ערערו לרגע את ההצלחה העקבית של "מחשבות פליליות" בארה"ב, כאשר גם את שנתה השמינית היא סיימה ברשימת 20 הסדרות הנצפות ביותר. לרגל עליית העונה החדשה הגיע כוכב הסדרה, ג'ו מנטנייה, לראיון בלוס אנג'לס, בו הוא מסביר כיצד כוחה של הסדרה עדיין במותניה. "אנחנו לא עוד אחת מהסדרות הממוצעות בז'אנר הזה, אצלנו יש התעסקות פסיכולוגית שמאוד מרתקת את הצופים", הוא אומר. "כשאני שומע אנשים מייחסים לסדרה 'דקסטר' מעמד של פורצת דרך בכל העיסוק המעמיק ברוצחים סדרתיים אני לא מאמין למשמע אוזניי. תשכחו מזה, הסדרה שלנו הייתה הרבה לפניהם והיא זאת שגרמה בכלל לרצות ולפתח את כל הנושא".

האם הקהל לדעתך פתוח יותר לקווי עלילה אפלים?

"אני חושב שאנחנו אפלים במידה הנכונה, כי אם היינו מורידים את הרף כעת זה פשוט עלבון לאנשים האמיתיים שעושים את העבודה של הדמויות שאנחנו מגלמים. אנחנו לא מנסים לחקות את מה שעושים ב-FBI, אלא נאמנים למקור ומראים בדיוק איך שזה נעשה. אמנם אצלנו כשהבמאי צועק 'קאט' השחקן ששכב על מיטת המנתחים עם גרזן בראש קם לאכול סנדביץ', אבל באמת שאנחנו לא מעמידים פנים במובן העמוק, ולזה הקהל מגיב הכי טוב. יש לנו צופים אינטליגנטים שמבינים שגם כשזה מעוות, זה בעצם מה שקורה במציאות, ואנחנו רק מראים את זה. ולמי שחושב שהסדרה אפלה מדי אני ממליץ פשוט להעביר ערוץ".

האם יש ערך מוסף לאותם צופים אינטליגנטים?

"פלח נכבד מהצופים שלנו הן למעשה צופות, ולדעתי נשים מאוד חכמות באופן בו הן מצפות ללמוד דברים שבקלות יכולים להציל את חייהן. היה פרק, למשל, שהראה כיצד בחור שפשוט עובד בתור מחנה מכוניות לוקח את כלי הרכב למקום החניה וב-20 שניות שולף מה-GPS את כתובת הבית, מעתיק את הקוד של השלט האלקטרוני שיכניס אותו למוסך, וברוב המקרים הדלת האחורית משם אל תוך הבית לא נעולה אז גם יש לו גישה פנימה – והנה, הוא כבר מסודר. אנשים קולטים את הדברים הללו על הדרך ומבינים כיצד לא להפוך לקורבן הבא, זו סדרה אינפורמטיבית במסווה של עלילה מעולם ה-FBI".

ג'ו מנטנייה. Mark Davis, GettyImages
"פלח נכבד מהצופים שלנו הן צופות מאוד חכמות". מנטנייה/GettyImages, Mark Davis

כמה הסדרה נאמנה לצוות המקביל במציאות?

"למען האמת אחד היועצים בצוות הכותבים של הסדרה הוא מאבחן התנהגותי לשעבר מה-FBI והדמות שלי מבוססת בחלקים מסוימים עליו, כי גם הוא ממוצא איטלקי-אמריקאי כמוני. אני ביקרתי במטה האמיתי בווירג'יניה פעמיים וישבתי בחדר המצב שמדמה את זה שלנו על סט הצילומים, והופעתי מהדימיון, עד כמה באמת הכותבים מיישרים קו עם מה שקיים שם כיום".

במהלך העונה החדשה יצוין גם פרק ה-200, בו לשמחת הצופים הוותיקים תגיח להופעת אורח השחקנית פאג'ט ברוסטר, שגילמה במשך שבע עונות את אמילי פרנטיס. כזכור, הדמות יצאה מהסדרה במהלך העונה השישית כחלק מקיצוץ בתקציב שלה, אך לבסוף הוחזרה לאחר משא ומתן כספי עם השחקנית לעונה נוספת, הודות ללחץ מצד המעריצים. ברוסטר, שזכורה גם בתור הבחורה שגרמה לסכסוך ב"חברים" לאחר שצ'נדלר גנב אותה מג'וני, הספיקה מאז עזיבתה להתארח בסדרות כמו "משפחה מודרנית" ו"קומיוניטי" וכן לבקר בארץ במסגרת משלחת של כוכבי הוליווד שהגיעו לעודד תיירות לישראל.

למנטנייה בן ה-66 רזומה מרשים עם עשרות סרטים כמו "שלושה אמיגוס", "הסנדק 3" ו"צמודים אישית" והופעות בסדרות טלוויזיה, האחרונה מביניהן "ג'ואן מארקדיה" רצה במשך שתי עונות בעשור הקודם. למעריצי "משפחת סימפסון" קולו יהיה מוכר מדמותו של הגנגסטר טוני השמן, אותו הוא מדבב לסירוגין מאז 1991. לפני שפצח בקריירת משחק ניגן על גיטרה בס בהרכב קטן, ובקיץ האחרון התארח במופע של להקת הרוק שיקגו, בני עירו. "לעלות על במה היה לחזור 45 שנים אחורה, ההרכב שלי אז יצא לסיבוב הופעות עם שיקגו וכשהזמינו אותי להופיע איתם פחדתי נורא", הוא מודה בחיוך נבוך. "על הדרך הרווחתי גם איחוד עם אל פאצ'ינו שהפציע גם על הבמה, ויצאנו יחד בסוף להשתחוות בפני הקהל וזה היה מרגש. אבל אין לי תכניות לחזור לבמה, לא משנה כמה יתחננו".

אז הפחדים שלך הם לא בצורת סיוטים מהעלילה בסדרה?

"אני דווקא ישן מאוד טוב בלילה, כי אצלי זה מתחיל ונגמר בכבוד עבור האנשים האמיתיים שעושים את העבודה הזאת ואני אסיר תודה שנפלה בחלקי הזכות לגלם דמות בהשראתם. ועצם הקיום שלהם אמורה אם כבר להטריד את מנוחתם של הרוצחים הסדרתיים, כך שיהיו בטוחים שהם הולכים להיתפס".

מה היה הפרק הכי מפחיד מבחינתך?

"במרוצת השנים אני מבין כמה הפושעים מגיעים בכל מיני צורות וכמה הם קורבנות בעצמם. אבל הפרק המפחיד מכל עוד לא קרה, כי זה גם יהיה הפרק האחרון בהחלט עבורי".

מה דעתכם על "מחשבות פליליות"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully