וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל דיין: "זה סוף המשפחה הגרעינית"

מאות אנשים הגיעו הבוקר (ראשון) לסינמטק בתל אביב, שם הוצב ארונו של אסי דיין לחלוק כבוד לדיין שהלך לעולמו ביום חמישי. "יש הרגשה של אובדן", ספדה יעל דיין

בן קלמר

ארונו של הבמאי, התסריטאי והשחקן אסי דיין, שהלך לעולמו בביתו בתל אביב ביום חמישי, הוצב הבוקר (ראשון) באולם הגדול בסינמטק בתל אביב. לאחר מכן ייצא הארון לנהלל, המושב בו נולד דיין לפני 68, שם יובא למנוחות בשעה 16:00.

יעל דיין, אחותו של אסי, אמרה לוואלה! תרבות: "זה סוף המשפחה הגרעינית. אנחנו מרגישים עצב וצער. ואין מילים. אסי הספיד את עצמו מכל הכיוונים. כל העיתונים מלאים בכל הדברים הנכונים ואני שמחה שלא מתרכזים בצהוב של חייו כי זה באמת שולי. זה לא משנה מה דוחף בן אדם ליצירה אם זה דחף גאוני או אם צריך עזר כימי. יש הרגשה של אובדן, חסר והערכה ואהבה עצומה לכל מה שהשאיר. זה בכל זאת בטרם עת. אני חושבת שאת כל הכבוד, האהבה והתהילה להם הוא זכה במותו, חלקים מהם הוא גם זכה בחייו... הוא היה מאוד פורה. לפני שבוע הוא שלח לי במייל שירים שכתב".

לוסי דובינצ'יק נשאה דברים ונפרדה מחברה הטוב: "אני מרגישה שאסי עדיין כאן ותמיד יהיה כאן. היית בשבילי כמו חבר, משפחה, סבא לעלמה, אני מודה לאלוקים שיצא לי לפגוש אותך ואתה פשוט אדם שצריך לשאוב ממנו השראה".

יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג מתח ביקורת על שתיקתה של ממשלת ישראל. "אי אפשר לחלוק על יצירה. על גדולת היצירה צריך להוקיר תודה. היצירה היא חלק מהותי מההיסטוריה של המדינה ואני חושב שהיה נכון שמטעם ממשלת ישראל ייאמרו דברים. אני לא שופט אף אחד היה נכון והיה ראוי שמטעם נושאי המשרה הרשמיים של מדינת ישראל תהיה גם אמירה של הוקרה על היצירה ועל העבודה המפוארת של אסי דיין".

הצבת ארונו של אסי דיין בסינמטק תל אביב מאי 2014. בן קלמר
הצבת ארונו של אסי דיין בסינמטק תל אביב מאי 2014/בן קלמר

דיין, בנם של השר והרמטכ"ל המנוח משה דיין ושל הפעילה החברתית רות דיין תבדל"א, היה מאנשי הקולנוע והטלוויזיה המוערכים והבולטים ביותר בישראל. הוא כתב וביים בין השאר את הסרטים "גבעת חלפון אינה עונה", "החיים על פי אגפא", "מר באום", "שמיכה חשמלית ושמה משה", "שלאגר" וסרטו האחרון כבמאי "ד"ר פומרנץ". דיין שיחק בסרטים רבים, בהם סרטו הראשון כשחקן "הוא הלך בשדות", "נאהבים לנצח", "מבצע יונתן", "מאחורי הסורגים", "עד סוף הלילה", "ההסדר", "מדורת השבט", "למראית עין" ו"חופשת קיץ", כיכב בסדרת הטלוויזיה המוערכת "בטיפול" וכן שיחק בסדרות "בנות בראון", "קרוב לוודאי", בסרט הטלוויזיה "שתיקת הצופרים" שעסק במלחמת יום כיפור ובו גילם אסי את דמותו של אביו משה דיין, הופיע במיני סדרה הדוקומנטרית "החיים כשמועה" ועוד. בנוסף, אסי דיין זכה בפרסים רבים, בהם 8 פרסי אופיר.

  • עוד באותו נושא:
  • אסי דיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully