וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 17: טילי בנימינה

אביעד "צפניה" קדרון

11.7.2014 / 0:00

השבוע הוכרזה שגרת חירום בטלוויזיה. מהי שגרת חירום? שינוי בלוח השידורים. אתם יודעים, דבר שקורה גם כשלא נורים טילים מעזה. טור הטלוויזיה של צפניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הולכת לשום מקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגרת החירום הגיעה לטלוויזיה. מישהי, לא זוכר מי, אמרה שמדובר בשגרת חירום. בטח יונית לוי. היא אמרה את זה בדיוק לפני שמהדורת החדשות הארוכה הסתיימה והשידור עבר לנווה אילן לשידור הארוך בפני עצמו של "האח הגדול". שגרת חירום היא אמרה והתייחסה לשינויים האפשריים בלוחות השידורים כאילו לוחות השידורים לא משתנים מדי שבוע גם בלי שנורים טילים לעבר בנימינה. בנימינה, מי חשב.

ראשי הרשויות המקומיות בדרום מתנגדים למונח "שגרת חירום". או שגרה או חירום הם אומרים. לא יכול להיות שהשגרה תורכב ממצב חירום. שגרה בישראל היא דבר אחר לגמרי. משהו בכיוון של מינוס תמידי וחרדה קיומית כי כל העולם נגדנו. אתם יודעים, ההיפך ממצב חירום.

בכל מקרה, יונית לוי אמרה ששגרת החירום הגיעה לטלוויזיה. אם משהו חריג מאוד, כמו טילים לעבר בנימינה מכל המקומות בעולם, יקרה - "האח הגדול" תופסק והשידור יחזור לאולפן החדשות. "אנחנו נשארים כאן", הרגיעה לוי. לאן כבר יש לה ללכת. יש היגיון אניגמטי בדבריה של לוי. טילים לעבר בנימינה הם אכן משהו חריג מאוד. ועדיין, קשה שלא לגחך מול שגרת החירום הטלוויזיונית. הרי רק לפני כמה חודשים מהדורת החדשות הוארכה כדי למנוע מהצופים לזפזפ לערוץ המתחרה. האם באמת יש הבדל בין "כלבוטק" ובין טיל לעבר בנימינה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגרת חירום שגרתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחזרה ל"האח הגדול". אבי ניר יכול להיות מרוצה. השבוע יורם זק ואנשי "האח הגדול" הצליחו לפצח את הנוסחה המבוקשת מכולן: מה עושים בזמן מלחמה. או יותר נכון, איך ממשיכים לצאת לפרסומות בזמן מלחמה ולא חוטפים על הראש. כלומר, תמיד יהיו האנשים המטורפים שיתהו בפייסבוק "איך אתם משדרים את זה בזמן שיהודיה כשרה נחטפה ע"י ערבי שליטף חתול פרסי" אבל הכוונה היא איך אפשר לא לחטוף על הראש מהציבור הרחב.

התשובה, חברים, לא ממש מפתיעה: פשוט עושים עבודה טובה. בניגוד לרשת שבחרה ביום הראשון של מבצע "צוק איתן", למען השם מי חושב שביומה הראשון של מלחמה ושעה לאחר שטילים נורים לעבר תל אביב יש מקום לתכנים רגילים, לשדר פרק רגיל של "דה וויס" רק כדי לקטוע אותו אחרי זמן קצר וכמה חבל שזה לא קורה מדי שבוע, זק ואנשי "האח הגדול" הקפידו לערוך את הפרק ששודר ביום רביעי בצורה עדינה ומחושבת. כל נעימה הונדסה, כל משפט נשקל. לא ברור אמנם מה גרם להם לצנזר בפרץ של לאומיות את המילה "ערבים" אבל פרט לזה, אי אפשר לבוא בטענות אל "האח הגדול" שבררה את חומרי הגלם הצבעוניים והצעקניים ושידרה פרק רגוע למדי שעליו צצות מדי פעם התרעות פיקוד העורף. שנים של פופ-אפים בלתי נסבלים על המסך הרגילו את הצופים לחלק את הפרעת הקשב שלהם לשני גורמים הרסניים שמזינים זה את זה: גם ריאליטי, גם צבע אדום - התמהיל המושלם למוות מוחי.

השבוע זה הוכרע. בעולם בו אנו חיים, אפילו טילים לעבר בנימינה לא יכולים לבטל את "האח הגדול". בנימינה, מי חשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully