וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורדתי את המדים מהמילואים בעזה, ונכנסתי למדים של דמות החייל בהצגה"

25.8.2014 / 0:02

שלושה מתוך שבעת שחקני ההצגה "הלב של ירושלים" גויסו למילואים קרביים במבצע "צוק איתן", דבר שגרם לשיבוש לוח ההופעות. בנוסף, הצגת הבכורה שתוכננה לאתמול (ראשון) בבאר שבע בוטלה בשל מטחי הטילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצגה "הלב של ירושלים". שגיא הלפרין הראשון משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשוק התיאטרון הישראלי, שחקנים שעושים מילואים קרביים אינם דבר מובן מאליו. מפתיע אפילו יותר הוא המקרה הבא עליו נודע לוואלה! תרבות: כמחצית משחקני ההצגה החדשה "הלב של ירושלים" – להלן, שלושה מתוך שבעת שחקניה – גויסו למילואים קרביים במהלך מבצע "צוק איתן". שלושת השחקנים הם שגיא הלפרין (סיירת נחל), אלירן הרוש (סיירת צנחנים) ועידו וולפוביץ' (קצין במשטרה צבאית), וגיוסם ללחימה בעזה שיבש לחלוטין את לוח ההופעות של הצגת הילדים בה הם משתתפים.

"הלב של ירושלים" היא הצגת ילדים שכתבו שי להב ודפנה אנגל, ביים נעם שמואל והפיק התיאטרון הארצי לילדים ולנוער. עוד לפני מבצע "צוק איתן", נקבעו מראש הצגות למול רכזות ורכזים של בתי ספר מכל רחבי הארץ, שהם קהל היעד המזמין הצגות ילדים. כל תיאטראות הילדים מציגים במהלך הקיץ את ההפקות החדשות שלהם למול הקהל הזה, והתחרות ביניהם עצומה. בהיעדר חלק מהשחקנים שגויסו בצו 8, הצגה אחת של "הלב של ירושלים" התקיימה באופן חלקי ומוגבל ביותר. ההסלמה המחודשת גרמה למכה נוספת: הבכורה החגיגית שתוכננה להיערך אתמול (ראשון) בבאר שבע בוטלה בשל מטחי הרקטות.

שניים מהשחקנים, שגיא הלפרין ואלירן הרוש, נכנסו לשדה הקרב כבר ביום הראשון למבצע הצבאי. לכן נבצר מהם להשתתף בהצגת הקניינים הראשונה, שנקבעה מראש לעלות בחיפה למחרת, היום השני למבצע הצבאי. להפקה נוצרה בעיה גדולה, לאור העובדה שהלפרין מגלם את התפקיד הראשי. "ממש קיווינו שנוכל לצאת להצגה, אבל זה לא היה המצב בשטח", אומר הלפרין. "עידו עוד לא גויס. הם הציגו רק את הקטעים הספורים מתוך ההצגה שבהם אלירן ואני לא מופיעים". בשבוע לאחר מכן תוכננה הצגה נוספת, באמפי וואהל בתל אביב. הפעם, הצבא נענה לבקשתו של הלפרין, והסכים לשחרר אותו לאפטר כדי שיוכל להשתתף בהצגה, אבל הרוש לא שוחרר, מה שאילץ את ההפקה למצוא לו מחליף מהרגע להרגע. אתמול (ראשון) היתה אמורה להתקיים הצגת הבכורה בבאר שבע, סוף סוף בהשתתפות הקאסט המלא. זו היתה אמורה להיות הצגה חגיגית, ועל פי התכנון היו אמורים להגיע אליה חיילים מהפלוגה של הלפרין כאורחי הכבוד. אולם ההצגה בוטלה לאור מטחי הרקטות על העיר.

שגיא הלפרין. באדיבות המצולמים
השחקן והחייל הקרבי שגיא הלפרין/באדיבות המצולמים

עלילת "הלב של ירושלים" מתרחשת בירושלים שלפני קום המדינה. במרכזה משפחה בה הילדים מתגייסים למחתרת, מעבירים לעיר העתיקה נשק ותרופות, ומנסים לחלץ את סבם, גבאי בבית כנסת בלב העיר העתיקה שלא מוכן להתפנות. בסופו של דבר הם מצליחים לפנות אותו, אבל נאלצים להשאיר מאחור ספר תורה עתיק שעבר מדור לדור במשפחה. 19 שנה לאחר מכן אחד הילדים, דוד (אותו מגלם שגיא הלפרין), הוא כבר צנחן ממשחררי הכותל, המנצל את כניסתו לעיר העתיקה כדי לשוב להריסות בית הכנסת ולחפש את הספר.

מכיוון ששגיא הלפרין מגלם חייל בהצגה, במקביל למילואים שלו במציאות, נוצר רגע אירוני. "הגעתי מעזה עם המדים שלי מהמילואים להצגה באמפי וואהל בתל אביב. הורדתי מאחורי הקלעים את המדים שלי מהמילואים, וקפצתי ישר למדים שלי בהצגה, ונכנסתי איתם כבר בסצנה הראשונה. זה היה הזוי ומעניין".

מהתיאטרון הארצי לילדים ולנוער נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים שלמרות כל הקשיים שאותם חוותה ההצגה 'הלב של ירושלים' מרגע שעלתה לבמה, בגלל המלחמה בדרום, היא זוכה להזמנות רבות של בתי ספר מכל רחבי הארץ. ההיענות הזו מעידה על הרלבנטיות של הסיפור המרגש העומד מאחורי ההצגה. אנחנו מאחלים לכולם שיגיע כבר השקט המיוחל, ונוכל להציג את ההצגה עם הקאסט המלא, למול אולם מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully