וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האדם האמיץ ביותר שהכרתי": לוסי דובינצ'ק כותבת על אסי דיין

8.9.2014 / 12:58

"האהבה שאני רוחשת לך היא אהבת אמת שקיימת רק בתוך משפחה" - רגע לפני שתשתתף באירוע המחווה הקולנועית שיערך לאסי דיין בסינמטקים השונים, לוסי דובינצ'ק כותבת על חברה הטוב

אסי דיין, לוסי דובינצ'ק. אביב חופי
"אהבת אמת"./אביב חופי

כבמאי, כתסריטאי וכשחקן – אסי דיין נגע בכל ז'אנר קולנועי אפשרי. הסקירה החטופה ביותר על היקף העבודה שלו מבהירה שדיין עבר כל השלבים: מהצבר הציוני יפה התואר ב"הוא הלך בשדות" עד החיזיון המיואש שהציג לנו בסרט "החיים על פי אגפא" וכלה בסרטו האחרון "ד"ר פומרנץ", המהווה מעין סיכום של חייו.

את האוטוביוגרפיה שלו, ששזורה באופן כל כך עמוק במציאות הישראלית, דיין סיפר בעצמו בצורה הכי מדויקת שיש בסדרה "החיים כשמועה" - הסדרה התיעודית בה הביא דיין את סיפור חייו המלא בקולו שלו, מילדותו ועד לזקנתו, דרך חיי הנפש, היצירה ורעיונותיו.

בלתי אפשרי לכמת את השפעתו של דיין על התרבות הישראלית, ולכן אולי כדאי לסרטיו לדבר בשם יוצרם. מחווה מיוחדת לדיין תיערך במסגרת "ימי תרבות 2014", מיזם אירועי התרבות של מפעל הפיס בשיתוף משרד התרבות והספורט ופורום מוסדות תרבות ואמנות. כזכור, במהלך "ימי תרבות" ייפתחו עשרות מוסדות וגופי תרבות את שעריהם לקהל הרחב בעשרות יישובים ברחבי הארץ ויציגו ממיטב הצגות התיאטרון, מופעי המחול, מופעים מוזיקליים, סרטים, תערוכות במוזיאונים ועוד, והכל במחיר כניסה סמלי של עד 20 שקלים, ובדרום - ללא תשלום.

בין כל האירועים הללו מומלץ לשים לב לזה: בתאריך ה-11 בספטמבר יתקיים אירוע מחווה לדיין, שהיה לאחת מאושיות הקולנוע הגדולות שהיו לנו פה. אירוע המחווה הוא למעשה מספר אירועי מחווה, אשר יתקיימו בכל הסינמטקים (ירושלים, תל אביב, חיפה, שדרות, ראש פינה ודימונה) במקביל החל מהשעה 18:30, ויכללו הקרנות של שניים מסרטיו הגדולים: "ד"'ר פומרנץ" ו-"החיים על פי אגפא", כאשר בין ההקרנות יתקיימו הרצאות מיוחדות בכל סינמטק על היצירה הקולנועית פורצת הדרך של אסי דיין. בנוסף, בסינמטק תל אביב ייערך פאנל מיוחד בהנחיית השחקנית לוסי דובינצ'יק ובהשתתפות ליאור דיין, נפתלי אלטר ורבקה מיכאלי. עלות הכניסה לערב המחווה כולו עומדת על עשרה שקלים.

רגע לפני שתעלה על בימת הסינמטק בתל אביב ותשתתף בפאנל המיוחד, ביקשנו מהשחקנית לוסי דובינצ'ק, לכתוב על היכרותה עם דיין באופן אישי. דובינצ'ק, מי שהיתה חברתו הקרובה של דיין, נענתה לבקשה והרי הטקסט לפניכם.


לפרטים מלאים על אירוע המחווה לאסי דיין, לכל הסינמטקים המשתתפים באירוע המחווה וזמני ההקרנות וההרצאות המלאים, לחצו כאן.


***

הבמאי והשחקן אסי דיין הלך לעולמו בגיל 68. צילום מסך
"אתה היית כותב כהרגלך- ואילו אני הייתי לומדת טקסטים"./צילום מסך

"אסינ'קה יקר.

אני רוצה לכתוב כמה זכרונות נבחרים, אבל מייד כשאני עוצמת את עיניי, אני מתחילה לראות סרט נע של אינספור זיכרונות מכל 11 השנים שבהם זכיתי לחבר נפלא שכמותך.
הזיכרון שלי מתחיל בגיל 20, כשיום אחד ישבתי במסעדת ה"בראסרי" עם חברה שלי, ופתאום אתה וליאור נכנסתם.
איכשהו, בין רגע התחלנו לדבר ומאותו רגע מעולם לא הפסקנו... ואיך אפשר באמת? הלא אתה הוא האדם החכם, השנון, והמצחיק ביותר שיצא לי לפגוש אי פעם.
בשלוש השנים הראשונות חיית עם ליאור יחד ברחוב נורדאו- ואני הייתי כבת בית אצלכם, ואתם אצלי. תמיד התנהלנו קצת כמו משפחה...

אתה היית כותב כהרגלך- ואילו אני הייתי לומדת טקסטים.
בין לבין, היינו מקשקשים קצת, צוחקים, אוכלים ובעיקר אוהבים.

ובאמת אסיק, שהאהבה שאני רוחשת לך היא אהבת אמת שקיימת רק בתוך משפחה. אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה שסולחת על הכל.

כולם יודעים כמה שאתה מוכשר, ויש גם רבים מאד שיאמרו גאון (ואני מסכימה איתם!), אבל מה שלי חשוב להדגיש, זה שמעבר לכישרון הכתיבה האדיר שלך, ומעבר לזה שהיית במאי ושחקן מדהים ויוצא דופן, בנוסף לכל אלו, אתה אדם יוצא דופן. ואולי האדם האמיץ ביותר שיצא לי להכיר.

חיית תמיד כמו שהאמנת באותו רגע ותמיד חיית עד הסוף ובלי פחד. ובעיקר, יחד עם כל הפרסונה שהעמדת כלפיי חוץ - אתה אדם בעל לב ענק וטוב.

לעולם לא אשכח את כל הפעמים שעמדת לצידי, את כל הפעמים שקיבלת אותי בחיבוק, בכל רגעיי הקשים ביותר.
אוהבת אותך לנצח, ובתוכי אתה ממשיך לחיות (למרות שהחיים הם מחלה עם מאה אחוז תמותה).
כן ירבו אנשים כמוך. הלוואי.

ובא לי לצעוק אני פרחה".

***

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הצבת ארונו של אסי דיין בסינמטק תל אביב מאי 2014. בן קלמר
"הייתי בת בית אצלכם, ואתם אצלי". לאיור דיין בטקס השכבה של אביו/בן קלמר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האדם הכי אמיץ שהכרתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אסי דיין. בן קלמר
"החיים הם מחלה עם מאה אחוז תמותה"/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully