וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד בכרי החרים הקרנת סרט תיעודי שתיעד תביעת דיבה נגדו בעקבות "ג'נין ג'נין"

14.10.2014 / 21:33

"אם לומר את האמת" עוקב אחר תביעת הדיבה כנגד בכרי בשל "ג'נין ג'נין". במאי הסרט: בכרי כתב שסרטי גורם לו יותר נזק ממה שנגרם לו אחרי "ג'נין ג'נין". בכרי: הבמאי הכניס את אשתי לסרט בניגוד לרצונה

מוחמד בכרי בבית המשפט בדיון בערעור של התובעים אותו, מרץ 2011. מגד גוזני
הבמאי איתן חריס: "מוחמד בכרי כתב לי שאני שב"כניק, שאני מקבל משכורת מהשב"כ, ועוד ניבולי פה". בכרי/מגד גוזני

השחקן מוחמד בכרי מחרים סרט תיעודי חדש בו הוא הדמות הראשית. הסרט, "אם לומר את האמת" בבימויו של איתן חריס, עוקב אחר תביעת הדיבה של חיילי המילואים נגדו בשל הפקת הסרט "ג'נין ג'נין". לוואלה! תרבות נודע כי בכרי לא אהב את הסרט, כעס על הבמאי וסירב בהפגנתיות לצפות בהקרנת טרום הבכורה שהתקיימה אתמול (שני) בפסטיבל הסרטים חיפה. בעת ההקרנה בכרי ישב בהפגנתיות מחוץ לאולם הקולנוע, בסמוך אליו, ובשום שלב לא נכנס פנימה.

- מוחמד בכרי, מדוע החרמת את הסרט "אם לומר את האמת"?

"אמרתי לאיתן הבמאי שאני לא בא להקרנה, וזהו. היו לי דברים יותר חשובים לראות בפסטיבל הזה. איתן הבמאי שם את אשתי בעל כורחה בסרט. היא ביקשה כמה וכמה פעמים לא לצלם אותה, והוא כן צילם אותה. אני פניתי אליו וביקשתי ממנו שהוא יוציא אותה מסרט, כי היא לא חלק מהעשייה. הוא לא כיבד את זה. אדם שלא מכבד את המילה שלו ושפוגע באשתי שהיא היקר לי מכל, אני לא אכבד אותו".

- החרמת את הסרט רק בגלל שהבמאי צילם את אשתך בניגוד לרצונה, או גם בגלל שלא אהבת את האופן שבו דמותך משתקפת בו?

"אני לא רוצה להיכנס לזה. אין לי עניין לדבר על הסרט הזה ועל הבמאי הזה".

מקורב למוחמד בכרי אומר לוואלה! תרבות: "מוחמד קיבל עותק של הסרט, צפה בו בבית ולא אהב אותו. הוא לא היה מרוצה ממנו. הוא החליט שהוא לא נכנס להקרנה, למרות שהוא היה באותו זמן באיזור. הוא ראה סרטים אחרים. בבית שלו לא אהבו את הסרט. הם לא רצו לחזור לסבל שהם עברו בעקבות הסרט 'ג'נין ג'נין'. מוחמד אמר כמה פעמים לאיתן הבמאי שהוא לא מעונין להמשיך בסרט, אבל איתן נידנד. ואשתו ביקשה מאיתן לא לצלם אותה בבית, והוא בכל זאת שם אותה באיזה קטע בסרט, והיא מאוד התרגזה מזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד בכרי: "אדם שלא מכבד את המלה שלו ושפוגע באשתי שהיא היקר לי מכל, אני לא אכבד אותו". כרזת הסרט "אם לומר את האמת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם במאי הסרט, איתן חריס, אישר לוואלה! תרבות את החרמת הסרט מצד בכרי. חריס, דוקומנטריסט וותיק שחתום גם על הסרטים "לולה", "כמו לילית", "אייבי נתן - עם שקיעת החמה" ו"משאללה", אמר לנו: "מוחמד בכרי החרים את הסרט. הוא ראה גרסה כמעט סופית של הסרט, ולאחר מכן שלח לי סמסים שבהם קילל אותי בקללות איומות. הוא כתב לי שאני שב"כניק, שאני מקבל משכורת מהשב"כ, ועוד ניבולי פה. אמרתי לו: 'תירגע, אתה לא יכול להסתכל על הסרט בצורה אובייקטיבית', אבל הוא המשיך לקלל. הטענות שלו היו שהסרט גורם לו יותר נזק ממה שנגרם לו אחרי 'ג'נין ג'נין'. זה לא נכון. לדעתי הוא לא מרוצה מעצמו. אני צילמתי אותו בהרבה הזדמנויות. רוב הזמן הוא שיתף איתי פעולה. בסופו של דבר הוא לא היה מרוצה והחרים את הסרט. בזמן ההקרנה בכרי ישב ושתה קפה ברחבה הסמוכה לאולם ולא נכנס להקרנה. לא הצגתי את מוחמד בכרי בדרך שונה ממה שהוא. יש החושבים שמוחמד בכרי יוצא נפלא בסרט שלי. היופי הוא בעיני המתבונן. בסרט היתה לי כוונה להיות הוגן עם שני הצדדים. כל צד בא עם הכאב שלו". באשר לטענתו של בכרי כי הכניס את אשתו לסרט בניגוד לרצונה, אומר חריס: "מגוחך לשמוע טענה כזאת מאדם שמציג את עצמו כבמאי סרטים דוקומנטריים, נותן לצוות צילום להכנס לביתו ומביא את אשתו לכל ארוע בו הוא מצולם".

השחקן והבמאי מוחמד בכרי יצר את הסרט התיעודי השנוי במחלוקת ומעורר הסערה "ג'נין ג'נין" בשנת 2002, בעקבות הקרב שניהל צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במבצע "חומת מגן". הסרט מומן על ידי יאסר עבד רבו ואנשי הרשות הפלסטינית. הסרט הוצג כדוקומנטרי והביא עדויות לכאורה על פשעי מלחמה שביצע צה"ל בג'נין, שרובן התבררו כשקריות. בית המשפט המחוזי מרכז קבע כי בסרט משום לשון הרע על חיילי צה"ל וכי בהצגתו כדוקומנטרי נהג בכרי בחוסר תום לב. הסרט התיעודי "אם לומר את האמת" של איתן חריס ליווה במשך חמש שנים את תביעת הדיבה שניהלו חמישה חיילי מילואים שהשתפו בלחימה כנגד מוחמד בכרי והסינמטקים שהקרינו את הסרט, בטענה שבסרט פורסמה לשון הרע חמורה ביותר אודות החיילים שנלחמו בג'נין והם הוצגו בו כפושעי מלחמה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מהומה בקהל לאחר הקרנת הסרט התיעודי "אם לומר את האמת" של איתן חריס בפסטיבל הסרטים חיפה. ראובן כהן,
בנוסף להחרמת הסרט על ידי מוחמד בכרי, גם התעוררה מהומה בקהל בסוף הסרט/ראובן כהן

חיילי המילואים שהגישו תביעת דיבה כנגד בכרי לא שיתפו פעולה עם חריס בעשיית הסרט. אחד מהם הוא יונתן ואן קספל, שנכח אתמול בהקרנה בפסטיבל הסרטים חיפה. "אני חושב שבכרי לא נכנס להקרנה בגלל שבהתחלה הוא חשב שאיתן מגויס נגדנו, אבל אחרי שראה את הסרט בבית הוא הבין שפרצופו האמיתי נחשף. בכרי יצא שוב שקרן, ולכן הוא היה לא מוכן לשתף פעולה עם במאי הסרט. בכרי טוען שהיה טבח בג'נין, שחיילי צהל ביצעו פשעי מלחמה, והעובדה שזה לא נכון. אני חושב שאיתן עשה סרט טוב, אובייקטיבי, שמייצג את האמת".

בנוסף להחרמת הסרט מצד גיבורו מוחמד בכרי, לוותה הקרנת טרום הבכורה שלו בפסטיבל הסרטים חיפה בעוד מהומה בסיום ההקרנה. כשעלו כותרות הסיום, קם ד"ר דוד צנגן, ששירת כרופא קרבי בקרב ג'נין, הציג את עצמו וביקש להתבטא, אבל נשמעו לעברו צעקות. "קמתי ואמרתי שאני הרופא החטיבתי", אומר ד"ר צנגן, "אנשים בקהל צעקו: מה פתאום אתה בא לדבר פה? וסתמו את הפה בצורה מאוד בוטה. אלה כנראה אנשים שתומכים במוחמד בכרי". ד"ר צנגן מוסיף ואומר לנו שלדעתו "היה ראוי לעמת יותר את מוחמד בכרי בסרט עם הגרסה שהתקבלה כאמיתית".

הבמאי חריס בתגובה: "לא עסקתי באימות או בהזמת הטענות המועלות בסרט 'ג'נין ג'נין'. עניין אותי יותר להעלות את נושא האמת הדוקומנטרית ואחריות הבמאי לדברים הנאמרים על ידי הדמויות. ניסיתי להביא את כאבם ומניעיהם של שני הצדדים, ודומני שבזה הצלחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully