וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 33: מאה ימי החסד של יונה ויזנטל

אביעד "צפניה" קדרון

14.11.2014 / 0:00

מינויים נכונים לצד פשרות מוזרות, הפשרת תכני שידור שנויים במחלוקת לצד תמימות ונפילה במכשולים פוליטיים - שלושת החודשים הראשונים של יונה ויזנטל ברשות השידור. טור הטלוויזיה של צפניה

עוד רגע וזה נגמר, מאה ימי החסד של יונה ויזנטל כעורך הראשי של רשות השידור תמו. כשנהנים הזמן עובר מהר. וכנראה שכולם נהנים כי הזמן של ויזנטל ברשות השידור ממש עבר מהר. לכאורה, אין מקום לשפוט את ויזנטל. הוא רק העורך הראשי של רשות השידור הזמנית. הוא שם רק לתקופת המעבר. בפועל, איזה מין דבר זה לוותר מראש על ביקורת על תפקוד של אדם רק כי אולי אותו אדם לא יהיה שם תמיד? הוא הרי שם עכשיו, הוא עושה משהו, כל דבר. הוא צריך להישפט. חשוב להבהיר כי הטקסט הזה מתייחס אך ורק לערוץ הראשון ולא לחטיבת הרדיו ושאר החטיבות שאינן קשורות לטלוויזיה.

הטוב

מינויה של איילה חסון לתפקיד מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ הראשון הוא ככל הנראה ההישג הגדול ביותר של ויזנטל בשלושת החודשים הראשונים בתפקידו החדש. חסון, עיתונאית מוערכת (אך מנהלת חסרת ניסיון לדברי מתנגדיה), היא האישה הראשונה בתולדות רשות השידור שמכהנת בתפקיד זה. לצד מינויה של חסון, השכיל ויזנטל לפעול למען הצופים והרחיק את יורם ארבל ממשדרי הספורט לאחר שנים ארוכות מלאות בתלונות וכשלונות מקצועיים. זו לא הפעם הראשונה בה ויזנטל לא מתפשר על איכות התוכן והמוצר אך ראוי לציין כי הצלחה זו של ויזנטל לא היתה שלמה: דני נוימן, עקב התניות שונות הקשורות למעמד רשות השידור, עדיין מגיח כפרשן מדי פעם. הצופים, אגב, נהנו פעם נוספת מויזנטל לאחר שהפשיר את תוכנית הסאטירה "היהודים באים" שהוקפאה בשל לחצים פוליטיים (ונאלץ לשלם על ההפשרה הזו בהפשרה תוכנית הסאטירה "לאטמה").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיתונאית, לא מנהלת. חסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרע

על דבר אחד יש קונצנזוס בקרב מתנגדי ויזנטל ברשות השידור: ויזנטל לא עיתונאי ואם יש דבר אחד בו מתגאים ברשות השידור בנוסף לביורוקרטיה חסרת מעצורים הרי שזוהי חטיבת החדשות. כיצד חטיבת החדשות אמורה להתנהל עם מנהלת חסרת ניסיון ועם עורך ראשי ללא עבר עיתונאי, שואלים יריביו של ויזנטל. האם ויזנטל וחסון משלימים זה את זו או שמא מדובר באקמול שניתן לחולה אבולה? בנוסף, עורר השבוע ויזנטל מהומה לא קטנה לאחר שמינה את זליג רבינוביץ' למפיק הראשי של משדרי האירוויזיון. מינוי שמוכיח כי לא משנה כמה ויזנטל ירצה לדגמן רשות שידור חדשה, בפועל הוא נאלץ להתפשר ולהעניק תפקיד קורץ לאחד מסמלי רשות השידור הישנה. חובבי האירוויזיון גם זוכרים לויזנטל את הזגזוג המוזר: לאחר שהודיע כי עורכי 88FM יבחרו את השיר הישראלי לתחרות בהתאם למשאבים כלכליים, ברשות השידור החליטו ללכת על "הכוכב הבא" כפלטפורמה לבחירת הנציג הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקור השראה לכולם. קווין ספייסי ב"בית הקלפים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

והמכוער

פרשת השעייתה של גאולה אבן היא אחד הסיפורים היותר עגומים בציר הזמן של ויזנטל ברשות השידור. תחילת הפרשה בהחלטה דרמטית של אבן לנטוש את השידור דקות ספורות לפני שידור תוכניתה "המוסף" בשל חילוקי דעות סביב ריאיון עם חברת הכנסת גילה גמליאל. אבן הוחזרה לעבודתה לאחר שבעלה, שר הפנים דאז, גדעון סער הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "עתה, משהוסר חשש ניגוד העניינים מעל ראשה, אין שום מניעה שגאולה אבן תמשיך בעבודתה כרגיל", אמרה חסון לוואלה! ברנז'ה. גם תסריטאי "בית הקלפים" לא היו יכולים לרקוח תרגיל פוליטי כה מטונף. צריך לומר זאת בלי להסס: ויזנטל וחסון נפלו בפח של סער ואבן. ההתנהלות של ויזנטל וחסון בניגוד העניינים, שנמשך שנים בלי הפרעה, הפכה את אבן מעיתונאית שחמאה מונחת על ראשה לקדושה מעונה ואת סער משר פנים שנוי במחלוקת לבן זוג אוהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully