וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר והעיתונאי ישראל זמיר נפטר בגיל 85

22.11.2014 / 14:47

הסופר והעיתונאי ישראל זמיר, בנו היחיד של הסופר יצחק בשביס-זינגר, נפטר בגיל 85 בביתו בקיבוץ בית אלפא. בין ספריו: "אבי, יצחק בשביס זינגר" ו"ערבה בוכייה"

הסופר והעיתונאי ישראל זמיר נפטר בגיל 85 בביתו בקיבוץ אלפא. זמיר, בנו היחיד של הסופר יצחק בשביס-זינגר, נולד בוורשה בירת פולין להוריו רחל (רוניה) שפירא ויצחק. הוריו, שמעולם לא נישאו, נפרדו כשהיה בן חמש. לאחר הפרידה היגר אביו לארצות הברית וזמיר נשאר עם אמו. יחד עם אמו, שהאמינה באידאולוגיה הקומוניסטית עבר למוסקבה, ומשם השניים עלו לארץ ישראל בשנת 1938.

במהלך מלחמת העצמאות שירת זמיר בגדוד 13 של חטיבת גולני. בספרו "לכבות את השמש", הוא מתאר את הלילה בו נערך הקרב על מוצב 86 המצרי ליד חאן יונס במסגרת מבצע חורב.

מאוחר יותר הצטרף לקיבוץ בית אלפא ומשנת 1972 ערך את המוסף השבועי "חותם" בעיתון "על המשמר". בין היתר הקים את המוספים "הדף הירוק" ו"קו למושב", שעברו מאוחר יותר לעיתון "מעריב". עד לסגירתו של העיתון שימש בו ככתב ועורך משנה.

זמיר לימד עיתונאות באוניברסיטת תל אביב ועסק בכתיבה ותרגום לעברית של יצירותיו של אביו יצחק בשביס זינגר, חתן פרס נובל לספרות בין הספרים שתרגם: "שונאים : סיפור אהבה" ו"שלוש משאלות". בין הספרים שכתב: "אבי, יצחק בשביס זינגר", "שוקת סדוקה", "דייג ברשת", ערבה בוכייה. בתום מאבק שניהל זמיר במטרה להנצחת שם אביו בישראל, בשנת 2008 נחנך רחוב על שם זינגר בתל אביב.

זמיר, שהתאלמן לפני שלוש שנים, הותיר אחריו ארבעה ילדים ותשעה נכדים. הלוויתו תיערך ביום שני בשעה 14:00 בבית העלמין בקיבוץ בית אלפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully