וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 36: אתרוג ושמו גדעון סער

אביעד "צפניה" קדרון

12.12.2014 / 0:00

עיני המבקרים היו נשואות השבוע לעבר "המוסף", מגזין האקטואליה היומי של הערוץ הראשון שמגישה גאולה אבן, אשתו של גדעון סער המתלבט. כיצד מטפלים בתפוח אדמה כל כך לוהט? טור הטלוויזיה של צפניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הו לא!/מערכת וואלה!, צילום מסך
אבן וסער יכולים להיות רגועים שכן מחליפיה של אבן בהגשת "המוסף" עשו עבודה טובה באתרוג סער

אחת ההצגות היותר טובות השבוע הועלתה מדי ערב בשעה 19:00 בערוץ הראשון. רק טבעי שבשבוע בו גדעון סער, לשעבר שר הפנים, מתלבט האם לחזור למערכת הפוליטית, עיני המבקרים יהיו נשואות לעבר "המוסף", מגזין האקטואליה היומי של הערוץ הראשון שמגישה גאולה אבן, אשתו של סער. כיצד מטפלים בתפוח אדמה כל כך לוהט? האפשרויות לא נגמרות. הרי עוד לפני שסער התלבט, אבן טענה שהליכוד לא תמיד היה מפלגת ימין קיצוני.

אבל במה שיכול להיות צירוף המקרים המדהים ביותר בשנה האחרונה שלא נאמר – בעשור האחרון, גאולה אבן נעדרה מ"המוסף" בימים בהם בעלה התלבט האם לחזור להיות פוליטיקאי. בניגוד למה שאפשר לחשוב, מדובר בחופש יזום שלקחה אבן ולא בהוראה כזו או אחרת שהגיעה מהנהלת רשות השידור. ב"דה מרקר" עסקו בצירוף המקרים הזה אולם אבן הכחישה קשר בין היעדרותה ובין התלבטותו של בעלה וטענה כי מדובר בספין שמפיצים מתנגדיה ברשות השידור.

כך או כך, אבן וסער יכולים להיות רגועים שכן מחליפיה של אבן בהגשת "המוסף" עשו עבודה טובה באתרוג סער. למעשה, זר לו היה נקלע למסך, היה סבור שליאת רגב היא היא אשתו של סער. לאורך השבוע, עד לתוכנית ששודרה ביום חמישי לאחר הודעתו של סער שלא יתמודד והיתה ניטרלית לחלוטין, העיסוק בלבטיו הבלתי נגמרים של סער היה מפרגן ולעיתים אוהד במידה מוגזמת. גם אם הדברים לא נאמרו בצורה מפורשת, שפת הגוף והטון האוהד שנלווה לאייטמי גדעון סער לא יכולים להתפרש בדרך אחרת. עוד רגע קט והמלבישה, בהנחה שיש כזו, היתה מתפרצת ומלבישה את בועז שפירא בחולצת "עוד יהום הסער".

גדעון סער וגאולה אבן. ניב אהרונסון
הבחירה של סופי כבר היתה קלה יותר. סער ואבן/ניב אהרונסון

קצת חבל שזה קרה. כי כשרגב לא היתה עסוקה בלאתרג את סער ולתהות באופן לא מודע למה בנימין נתניהו מנסה לסכל את שובו לפוליטיקה – רק תחשבו על כל שיחות הברזייה המעניינות עם גאולה, "המוסף" בהגשתה היתה השבוע דוגמה נהדרת לעיתונות נהדרת לא פחות. בשבוע בו הכנסת מפזרת את עצמה ומעבירה שלל תקציבים לשלל גופים תוך התעלמות מרוב אזרחי המדינה, רגב ואורחיה הקפידו לשאול את כל השאלות הנכונות. בשבוע בו ראש הממשלה שהוא גם השר להגנת הסביבה שהוא גם שר התקשורת שהוא גם שר האוצר מסביר שהיו לו דברים חשובים יותר (כמו לפזר את הכנסת למשל) מאשר להקדיש זמן לאסון אקולוגי בדרום הארץ, רגב ואורחיה ידעו להפנות אצבע מאשימה, גם אם מעט רועדת. בכל זאת, לרשות השידור יש בעל בית.

בזמן שבערוצים המתחרים עסקו בברית בנו של אייל גולן ובליטופי אגו לשרים לשעבר, בערוץ הראשון בחרו ללכלך את ידיהם ולנבור במציאות המטונפת בה אנחנו חיים. כל נושא, כל סוגייה בוערת, כל מחלוקת – כולם עברו טיפול עיתונאי ראוי ב"המוסף". כולם פרט להתלבטותו של גדעון סער כמובן. אף אחד לא אוהב כשמפריעים לו לחשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully