וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השירים הטובים בפופ לשנת 2014

22.12.2014 / 11:28

2014 היתה שנה בה נשות הפופ שלטו בפלייליסט. מאלבום הלהיטים שהנחיתה ביונסה, דרך ההתגברות וההתבגרות של טיילור סוויפט ועד יציאתן אל האור של סיה ובנקס. סיכום השנה בפופ

עיבוד תמונה

Beyoncé - Drunk in Love

רגע לפני ש-2013 הסתיימה, ביונסה הנחיתה על הראש שלנו פצצת אטום מוזיקלית וויזואלית. ב-12 החודשים שעברו, רשימת ההישגים של קווין בי התארכה (מתכסיס האלבום, שני סיבובי הופעות עולמיים מצליחים כולל אחד עם בעלה, הוצאת מהדורה מיוחדת ועוד) אבל מעל כולם ישנה עדיין המוזיקה. בגלל שנאסר עליי להציב בעשרת הגדולים את כל שירי האלבום, אבחר את הבולט ביותר "Drunk in Love", הדואט של נואלס ובעלה ג'יי זי שנשמע כמו גרסת הארדקור ל"Crazy In Love" שחגג עשור בדיוק באותה שנה. השיר הזה הוא מפגן כוחות אימתני של הזוג הכי חזק בתעשיית המוזיקה. הפקת עתידנית שגורמת לרמקולים להזיע מאווירה סקסית, בס חלקלק, צעקות ומילים מלוכלכות שמבלי שהבחנו הביאו לכך שתנוחות סקס יהפכו לביטויים שגורים. מי שרוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה, מוזמן להאזין לרמיקס המשובח של קנייה ווסט שהופך את הדואט הסקסי לאורגיה מוזיקלית לוהטת.

Sia - Chandelier

אחרי שהיתה סוד שמור למביני עניין ורגע אחרי שתרמה לדיוויד גטה וריהאנה את המנוני הפופ הגדולים בקריירה שלהם, הוציאה סיה את הסינגל הראשון מתוך אלבומה האחרון ורשמה לעצמה את הלהיט הגדול בקריירה. בין השורות של פנינת הפופ, עם המסרים שעסקו בהעצמה ובחופש, מסתתר גם סיפורה העצוב של היוצרת האוסטרלית שבעברה התמודדה עם בעיות אלכוהוליזם והתמכרות לתרופות מרשם. בגרון כואב ואקרובטיקה ווקאלית סיה רושמת לעצמה ניצחון מוזיקלי, ואפילו לא דיברנו על הקליפ המושלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

Iggy Azalea - Fancy

שיתוף הפעולה של הראפרית האוסטרלית איגי אזליה וצ'ארלי XCX הוא בדיוק מה שאנחנו מצפים משתי ילדות שגדלו בשנות ה-90. הרוח השובבה, יכולות הראפ של איגי והפזמון הכה מדבק של צ'ארלי הצילו את קיץ 2014 משממון מוזיקלי, לצד קליפ שכולו מחווה לסרט הקאלט "קלולס". עם ביטים בוערים מאש וחוצפה נשית, איגי הוכיחה שהיפ הופ היא שפה בינלאומית. אז הגיע גם להיט הסולו של צ'ארלי "Boom Clap" שנשמע כמו רצועות בונוס מסרט נעורים של ג'ון יוז, וזו המחמאה הכי גדולה שהיא יכולה לקבל.

Taylor Swift - Blank Space

ואז הגיעה טיילור. סוויפט הציגה באלבומה החדש "1989" דמות בוגרת, שלמה ובטוחה יותר, שגם לא לוקחת את עצמה ברצינות יותר מדי. הלהיט של האלבום הוא הסינגל השני ממנו "Blank Space" בו בעצם מתייחסת סוויפט לתדמית טורפת הגברים שלה תוך כדי שהיא צוחקת על הפרסונה הציבורית שבנו לה הצהובונים ברחבי העולם. סוויפט נחשבת כבר שנים לדארלינג האמריקאית, אבל האלבום הזה ובפרט השיר הפכו אותה למלכה הבלתי מעורערת של מוזיקת הפופ השנה.

Nicki Minaj - Anaconda

הגילטי פלז'ר המובהק של שנת 2014. אחרי שסיימנו להזדעזע בגלוי ולהעריץ בסתר את הקאבר ארט של הסינגל בו נראית מינאז' כורעת, קיבלנו את אחד משירי ההיפ הופ-פופ הטובים של השנה. מי שהיה צריך עוד הוכחה לכך שהשנה זו שנת הישבן והריקוד הרשמי הוא הטוורקינג, קיבל אותה בשלל שירי הלל לישבן כולל אינספור אזכורים בתרבות הפופ (מ"בוטי" המעולה של ג'ניפר לופז ועד השער המפורסם והמשומן של קים קרדשיאן). הסינגל בולט בתוך אסופת השירים באלבומה השלישי והמשובח של מינאז' שטומן בתוכו כמה פנינות מפתיעות, שלמות וכנות שמחזירות לניקי את הסומק ללחיים (של הטוסיק).

Jessie Ware - Say You Love Me

בעולם מתוקן ג'סי וור כבר היתה אדל הבאה. באלבומה השני היא מצליחה לעשות את הבלתי ייאמן ולהתעלות על אלבום הבכורה המשובח בעזרת צלילים עשירים יותר ושיתופי פעולה חכמים בגזרת ההפקה. השיר נכתב בשיתוף הזמר אד שירן והוא שילוב של R&B עם פולק, כאשר לקראת הסוף נכנסת מקהלה ונותנת להמנון האהבה את מגע הנשמה הגוספלי שלו. במחשבה שנייה וור לא צריכה להיות אדל, היא מספיק טובה כמו שהיא.

Röyksopp & Robyn - Monument

אחרי שריסקה לנו את הלב ב-2010 עם להיט שברון הלב הכי מזיז של השנים האחרונות "Dancing On My Own", רובין חזרה השנה לשתף פעולה עם הצמד האלקטרוני Röyksopp ויחד הוציאו אי.פי קצר ומהודק, שבקלות יכול להשתלב ברשימת אלבומי הדאנס הטובים של השנה. הרצועה הבולטת במיני אלבום הוא השיר "Monument" - יצירת מופת בת קרוב לעשר דקות הכוללת הפקה מלוטשת של הצמד הנורבגי, אלקטרוניקה קרה המשלבת כלי נשיפה חמים וליריקה על החיים ועל המוות והעולם הבא בהספד עצמי מפוכח וכואב. התוצאה: גן עדן שבדי.

BANKS – You Should Know Where I'm Coming From

2014 לא הביאה איתה הרבה אלבומי פופ מושלמים, אבל כן יצרה כמה רגעי מוזיקה בולטים. הזמרת בנקס הצליחה באלבום הבכורה ליצור הייפ ולהרחיב את קהל המעריצים בזכות צליל מיוחד שמשלב בתוכו R&B, אלטרנטיב, טריפ הופ ואלקטרוניקה. הקול העדין והשברירי שלה שמונח על צלילים אלקטרוניים לעיתים מנוכרים עשו את העבודה והפכו את אלבום הבכורה שלה לאחד ההכרחיים של השנה.

Lorde - Yellow Flicker Beat

הו לורד! לא יודעים איזה כישוף עשית כדי שייצא משתי ידייך השיר הזה, אבל זה היה שווה. כבר בגיל 18 אפשר להכתיר את לורד כדבר הכי אייקוני שהגיע מניו זילנד בשנים האחרונות. התרומה שלה לפסקול האחרון של "משחקי רעב" עומד כבר בזכות עצמו, כולל טביעת האצבע הייחודית של הזמרת הצעירה שמתחילה אותו בזמזום וממשיכה עם קול מהפנט, ים של דימוים ומטאפורות והפקה מכשפת שיוצרת יותר דרמה מאשר הסרט ממנו הוא לקוח.

Katy B - Crying for No Reason

האזנה לשיר הזה צריכה להיות מלווה באזהרת מסע. הבלדה של הזמרת הבריטית קייטי בי בת ה-25 יצאה בתחילת השנה ומיד הצליחה לבלוט. קייטי בי שרה על הרגעים שאנחנו מרגישים חזקים ויציבים אבל עדיין נשברים ובוכים בלי סיבה לעין. "I felt strong but am I breaking now?" היא שואלת מעל תופים שוברים והפקה שרק מתעצמת לקראת הדקה האחרונה. עכשיו נותר לנגב את הדמעות או לכל הפחות להמשיך לריפיט.

ועוד עשרה שאהבנו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully