וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איור גס של חה"כ איילת שקד משמש כפרסומת לערב הופעות

15.1.2015 / 15:16

חה"כ איילת שקד מאויירת באופן בוטה, סקסיסטי ופוגעני בפרסום להופעות להקות רוק. סולן אחת הלהקות: "זו קריקטורה. לא אהבנו לשמוע את דברי 'הבית היהודי' על הומואים ולסביות". דוברת חה"כ שקד: "מאחלת להם בריאות נפשית"

מודעת פרסום להופעות של להקות רוק המציגה את ח"כ איילת שקד בצורה גסה ופוגענית. פייסבוק, צילום מסך
מודעת הפרסום לערב להקות צעירות בה מאויירת ח"כ איילת שקד באופן גס ופוגעני/צילום מסך, פייסבוק

חה"כ איילת שקד ממפלגת "הבית היהודי" מוצגת באופן גס, שוביניסטי, סקסיסטי ופוגעני במודעת פרסום לערב הופעות של להקות הרוק "לטאות הענק מכוכב הנבירו", "אינגה דינגו" ו"חיים על מאדים" שיתקיים בעוד שבוע בתל אביב. במודעה, שהועלתה לפייסבוק, הכותרת "זונת חלל מציגה: ערב להכות צעירות" (שינוי המלה "להקות" ל"להכות" מופיע במקור), מתחתיה כתוב "במה פרוצה!", ולצד יצורים שונים מאויירת חה"כ איילת שקד עם חזה גלויי, תחתונים מופשלים ועל ידה איור הנראה כשילוב בין סרט היד של המשטרה היהודית בגטו לסמל הבית היהודי.

רימוך כפיר, סולן ומנהיג להקת הרוק הפסיכדלית "לטאות הענק מכוכב הנבירו", המכנה את עצמו "רימוך הנורא", סירב לומר מי יצר את האיור הפרובוקטיבי והפוגעני, עם זאת אמר כי "מי שצייר את זה יודע שאנחנו משתמשים בזה. זו קריקטורה שמצאנו. שמנו את סמל הבית היהודי על ידה של הבחורה, ומי שמזהה את איילת שקד, סבבה. אנחנו לא פוליטיים, אבל מצד שני אנחנו חייבים להביע את המחאה הקטנה שלנו באמנות שלנו. התמונה הזאת שווה מיליון מילים. אנחנו נמצאים בעידן חשוך מאוד, בעידן שבו אנשים מתים בגלל קריקטורות, בעידן שבו רוצים לעשות לנו דברים איומים כמו היציאות שלהם על הומואים, על קידוש, על כדורגל בשישי ושבת. אנחנו 'לטאות הענק מכוכב הנבירו', השם שלנו הוא לא של הטובים, אלא שם גם של הרעים. הלטאות זה מי ששולט פה בכדור הארץ, כל בעלי השררה. האיור מתכתב עם עטיפת אלבום של להקת 'רובים ושושנים'".

- באימוץ האיור הזה בפרסום להופעתכם, לא הלכתם רחוק מדי? חברת הכנסת שקד מוצגת באופן גס, סקסיסטי ופוגעני.

"בהתחלה הקריקטורה היתה הרבה יותר קשה. אני קצת ריככתי את זה. וגם לא הדפסתי את זה. זה עידן של קריקטורות, אחרי מה שקרה. ראינו דברים שאיילת שקד עשתה ואמרה, אז מישהו צייר את זה, זה אמוציונלי מאוד. חלק מאוד מאוד אוהבים את זה, אבל חלק. יש לה סמל על היד אותו זיהינו כמשהו כמו הבית היהודי או משהו פאשיסטי כזה. בקטע של 'בדם ובזרע נגאל את פלסטין' כזה. זה הפוך על הפוך כנראה... 'הבית היהודי', לפעמים זה קצת מפחיד אותנו הדבר הזה. מישהו שאומר לך אין פה מקום ללסביות, אין פה מקום להומואים, זה משהו שאנחנו לא אוהבים לשמוע".

דוברת חה"כ איילת שקד מסרה בתגובה: "מאחלת להם בריאות נפשית".

לאחר פניית וואלה! תרבות לרימוך כפיר סולן הלהקה, הוסרה המודעה עם האיור מהרשת. "לא רוצה לעשות מזה סלט. אנחנו לא מתנערים מזה. לא רוצים שאנשים יוציאו את הדברים מהקשרם", אמר רימוך לוואלה! תרבות לאחר הורדת המודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully