וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן מארק רופאלו מקדם עצומה להחרמת נאומו של נתניהו בקונגרס

29.1.2015 / 12:03

בציוץ ששיתף הבוקר (חמישי) עם עוקביו, שלח רופאלו קישור לעצומה הקוראת לחברי הקונגרס לפעול לביטול נאומו של נתניהו או להחרימו אם הדבר לא יעלה בידם

מארק רופאלו. GettyImages
לא יופיע בקמפיין הליכוד. מארק רופאלו/GettyImages

שחקן הקולנוע מארק רופאלו הצטרף הבוקר (חמישי) למאבק כנגד נאומו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בבית הנבחרים האמריקאי. רופאלו צייץ בחשבון הטוויטר שלו קישור לעצומה הקוראת לביטול נאומו של נתניהו. העצומה, עליה חתמו עד כה יותר מ-11 אלף גולשים (מתוך 15 אלף הנדרשים כדי להגישה לקונגרס), ממעונת אל חברי הקונגרס והסנאט ואל הנשיא ברק אובמה.

"חברי הקונגרס צריכים לבקש מיו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, לבטל את נאומו הצפוי של נתניהו שבועות ספורים לפני הבחירות בישראל", נכתב בעצומה, "במידה והדבר לא יתאפשר, אנחנו פונים אל חברי הקונגרס שלא להגיע למקום בעת הנאום". ברקע לעצומה ציינו יוצריה כי מדובר במהלך תקדימי שנעשה כנגד הפרוטוקול ובלי להיוועץ בבית הלבן. כמו כן צוינו ההתנגדויות החריפות שהושמעו על ידי השדולה האמריקאית-ייהודית "ג'יי סטריט", עמותת "שלום עכשיו" ושגריר ישראל בוושיגנטון לשעבר מייקל אורן למהלך.

זוהי לא הפעם הראשונה שבה רופאלו נוקט עמדה תקיפה כנגד מהלכיה של ישראל. במהלך מבצע "צוק איתן" הסביר רופאלו לעוקביו בטוויטר שהחמאס אינו משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי. "האם אתם באמת מאמינים שהאנשים הלאה ישתמשו בילדיהם כמגן אנושי? תפעילו את הלב שלכם", כתב השחקן. במקרה אחר ציין השחקן ש"ישראל הרסה את בית החולים 'אל-וופא' בזמן שהצוות ניסה לפנות את בית החולים". לאחר שנמתחה ביקורת על דבריו, השיב: "אני מצטער, חשבתי שלפוצץ בתי חולים זה דבר שכל אחד יסכים שהוא מחוץ לתחום".

בספטמבר 2014 הביע רופאלו תמיכה בתנועת החרם הפלסטינית (BDS) המקדמת חרם של מוסדות ישראליים וסחורות המגיעות מישראל, כמו גם קידום של סנקציות עולמיות כנגד המדינה. "לישראל יש חשבון פתוח עם עזה", כתב בציוץ אחר בצירוף קישור של מאמר המתאר את "מעשי הטבח שערכה ישראל" מאז 1956. לאחר שמספר גופים יהודיים הצביעו עליו כאנטישמי, הגיב השחקן וכתב: "האמפתיה של עם עזה לא הופכת אותי לתומך חמאס או לאנטישמי. היא הופכת אותי לבנאדם".

לשיא הגיעו הדברים בעקבות החטיפה ורצח הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ביוני 2014. על אף שחאלד משעל, מנהיג חמאס, הודעה כי ארגונו אחראי למעשה, צייץ רפאלו: "מתברר שהחמאס לא הרג שלושה נערים ישראלים. מדובר בתא סורר של ארגון אחר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully