וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר שלהם: הסיפורים המרגשים של "גלי" נחשפים

18.3.2015 / 0:36

רגע לפני שהמסך יורד בפעם האחרונה על הקרנבל של תיכון מק'ינלי, התכנסו כוכבי הסדרה לפאנל פרידה. על הבמה הם סיפרו על הדמות שהפכה מודל לנשים מוכות, על השיר שגרם לכולם לפרוץ בבכי ועל הגעגועים לקורי מונטית'

כוכבי גלי נפרדים. GettyImages
איטס בריטני ביץ'/GettyImages

את האפקט של "גלי" על מעריציה אפשר למדוד בהרבה דרכים, אבל דווקא הסיפור של סרט הקולנוע שיצא ב-2011 עושה את העבודה טוב מכולם. הסרט שתיעד את סיבוב ההופעות הבינלאומי שערכו כוכב הסדרה, שילב בתוכו ראיונות דוקומנטריים שנערכו עם בני נוער ש"גלי שינתה את חייהם. הסדרה שעלתה לראשונה לשידור ב-2009 הפכה לתופעה חובקת עולם כמעט מהרגע הראשון, ומדד ההצלחה האמיתי שלה — מלבד נתוני הצפייה או מכירות שירים ואלבומים — היו המעריצים. גם אם "גלי" לא היתה הראשונה או ששילבה דמויות משולי בית הספר התיכון בעלילת הסדרה, האופן בו איזנה בין הנאמברים המוזיקליים, הלוק הקאמפי וסיפורים קורעים מצחוק ושוברי לב, הפכו אותה לאהודה בקרב מבוגרים ובני נוער מכל קצוות האוכלוסייה.

זו הסיבה שדאגתי לחפיסת טישו לצדי, עת התיישבתי לצפות בפאנל הפרידה שנערך בהשתתפות כוכבי הסדרה בפסטיבל הטלוויזיה PaleyFest בלוס אנג'לס, והועבר בשידור חי באינטרנט. פרידה מסדרות עם בסיס מעריצים נאמן ובעיקר קולני נוטה תמיד להיות סנטימנטלית, וכשלוקחים בחשבון את הטרגדיה שפקדה את הצוות וגם את הצופים — מותו בטרם עת של קורי מונטית' בעקבות מנת יתר של הרואין — אך הגיוני היה לצפות להתייפחות מתמשכת מול המסך.

אבל היה דווקא כיף. צוות השחקנים נמצא בימים האחרונים ב"סיבוב פרידה" מהסדרה ומתראיין בכל תכנית אירוח אפשרית, וגם לאירוע בתיאטרון דולבי הגיעו כשהם מחויכים ומוכנים להתמודד עם כל אזכור של מונטית' המנוח או של רגעים מרגשים במיוחד בהיסטוריה שלהם בתיכון מקינלי. אבל כמו פרק טיפוסי של "גלי", הכל שירים ומשחקים עד שהדמעות מטפסות במעלה הגרון ומתחילות לחנוק.

כוכבי גלי נפרדים. GettyImages
מרצדס הוא לא רק שם של מכונית/GettyImages

בין גיל ההתבגרות לגיל הבלות

האירוע החל עם הקרנת חלקו הראשון של "2009", הפינאלה של "גלי", המהווה פלאשבק לפרק הפיילוט ומביאה את סיפורי המקור של הדמויות, כמו למשל שורשי היריבות בין וויל "מיסטר שו" שוסטר וסו סילבסטר, ובעיקר את המניעים שעמדו מאחורי כל אחד מהחברים כשהחליטו להיבחן ללהקת "כיוונים חדשים". לפי הדיווחים (ומי שמעוניין בצפייה נקיה לחלוטין מספוילרים מוזמן לדלג לפסקה הבאה), הפרק מלא בקריצות לאותו הפיילוט וכולל גם הופעות אורח מפתיעות וביצוע מחודש לנאמבר האהוב ביותר מפרק הבכורה.

לאחר מכן הציג מנחה הערב, העיתונאי טים סטאק מ"אנטרטיינמנט וויקלי", את המשתתפים, שעלו והתיישבו אחד-אחד על הבמה. ראשון עלה קורד אוברסטריט (סאם אוונס), ואליו הצטרפו דארן כריס (בליין אנדרסון), דוט מארי ג'ונס (המאמנת שנון ביסט), הת'ר מוריס (בריטני ס. פירס), מארק סאלינג (נואה "פאק" פאקרמן), אמבר ריילי (מרסדס ג'ונס), כריס קולפר (קורט האמל), ליאה מישל (רייצ'ל ברי) וג'יין לינץ' (סו סילבסטר). כל אחד ואחת מהם התקבלו בצרחות התרגשות מהקהל, שידע שמדובר ככל הנראה בפעם האחרונה שהחבורה הזו תתאחד באופן פומבי.

המנחה סטאק כיוון ישר לבלוטות הדמע, כששאל את חברי הפאנל אם היה קשה לחזור לדמויות שלהן כפי שהיו ב-"2009", אחרי המסע רגשי שכל אחת מהן עברה, אבל התשיעייה מתיכון מק'ינלי, כאמור, דווקא באה ליהנות. "זה היה ממש קשה", השיבה ליאה מישל, "לא קלטתי כמה מהר דיברתי אז, כנראה היו לי המון אנרגיות". מישל המשיכה וסיפרה שבפרק הפיילוט לא היתה מאופרת כלל, וכריס קולפר נזכר ביציבה של קורט הצעיר, שהשתדל תמיד לשוות לעצמו מראה זקוף, כזה שאנה וינטור היתה אוהבת.

עוד באותו נושא

מתחת לכל ביקורת: איך "Glee" הפכה לסמל תרבות?

לכתבה המלאה
כוכבי גלי נפרדים. GettyImages
לא מפסיקים להאמין/GettyImages
בין הגילויים המעניינים הנוספים של הפאנל ניתן למנות את סיפור האודישן של מארק סאלינג, ששיקר למפיקים ואמר שהוא בן 19, כשלמעשה היה בן 26, ודארן כריס שבמקור נבחן בכלל לתפקיד הראשי של פין האדסון

עוד סיפר קולפר, שלוהק לתכנית מיד עם סיום לימודיו בתיכון, שהרבה מ"הפעמים הראשונות" שלו קרו בזמן עבודתו ב"גלי". את הפרטים העסיסיים הוא שמר אמנם לעצמו, אבל כן הסכים לגלות שאלכוהול טעם בפעם הראשונה במסיבת קאסט בביתו של קווין מק'הייל (ארטי אברמס), ביחד עם אמבר ריילי וג'נה אושקוביץ (טינה כהן צ'אנג). בהמשך הערב נתבקשו הפאנליסטים לסכם את ששת העונות שלהם בתכנית, ודממה השתררה על הבמה. כדי להפיג את המתח הפטיר קולפר "גיל ההתבגרות", ושניה אחריו ירתה ג'יין לינץ' "גיל הבלות".

בין הגילויים המעניינים הנוספים של הפאנל ניתן למנות את סיפור האודישן של מארק סאלינג, ששיקר למפיקים ואמר שהוא בן 19, כשלמעשה היה בן 26, ודארן כריס שבמקור נבחן בכלל לתפקיד הראשי של פין האדסון. דמותה של בריטני ס. פירס החלה להתפתח ולקבל יותר זמן מסך לאחר שהתסריטאים הבחינו במוזרות החיננית של הת'ר מוריס, ובימים הראשונים שלהם באקדמיית דלטון, ה"וורבלרז" לא ידעו בכלל לרקוד.

מבין הכוכבים האורחים, המועדפת ביותר על צוות השחקנים היתה קריסטין צ'נוות' (אפריל רודס), בעיקר הודות לאנרגיות המרימות שלה ולעובדה הקטנה שהדליפה אמבר ריילי, לפיה תמיד הגיעה כשהיא נושאת עמה מתנות. ליה מישל ציינה לטובה גם את קייט האדסון (קסנדרה ג'ולי), שמאז הכירה אותה על הסט הפכו השתיים ל"משפחה".

כוכבי גלי נפרדים. GettyImages
על אהבה וגאווה/GettyImages

הטון הופך רציני יותר כשהמנחה שאל, בעדינות, אם מישהו רוצה לומר משהו על קורי מונטית' שהיה, לדבריו "המנהיג של הסדרה". את השאלה הוא הפנה לכריס קולפר, שעונה עליה באמצעות אנקדוטה זניחה ומסכם ב"הוא היה אדם נפלא". קשה להאשים את הבחירה של קולפר וחבריו להימנע משיחות על החבר שאיבדו לפני פחות משנתיים, אבל נדמה שהצופים קיוו לקבל סגירת מעגל יותר מפורטת בנוגע למונטית'. לזה הם אולי יזכו בפרק הסיום, הצפוי לשלב בצורה כלשהי גם את דמותו של פין.

בהמשך לשאלה על מונטית', נשאלו חברי הפאנל על האופן שבו השפיעה הסדרה על חייהם. אמבר ריילי מספרת בהתרגשות על הפעם הראשונה שראתה את עצמה בתכנית, וקלטה איך היא נראית על המסך. "ג'יז, אני נראית ממש גדולה", תיארה את תגובתה הראשונית. בהמשך, היא מספרת, החלה לקבל מכתבים מנשים ונערות שכתבו כי בזכותה הן מרגישות יותר בנוח עם הגוף שלהן. לדבריה הצטרפה גם דוט מארי ג'ונס, אשר דמותה בסדרה עוברת בפרקים האחרונים תהליך שינוי מין. "העונה האחרונות היתה כמו רכבת הרים", אמרה, "עברתי מלקבל תגובות ממעריצים שראו אותי בתור הטומבוי, לתגובות מנשים שחוו אלימות בתוך הבית וסיפרו שביסט נתנה להן את האומץ להוציא את עצמן ממערכות יחסים מחורבנות, ובעונה הזו, אני פשוט המומה מכמה שזה שינה אותי".

כוכבי גלי נפרדים. GettyImages
בתמונה: השראה למאמנים בכל העולם/GettyImages

השיר שלהם

אמבר ריילי לא היתה מוכנה לתת לרגע לעבור בלי פרידה ראויה. היא לקחה את החברים המקוריים ב?כיוונים חדשים? לבמת האודיטורים, שם החליפו זכרונות. לאחר מכן, כשפירקו את הסט, קיבל כמזכרת כל אחד מהשחקנים חתיכה מאולם המופעים של תיכון מק?ינלי

צילומי הסדרה הסתיימו בסך הכל לפני כשלושה שבועות, והזיכרונות מהימים האחרונים על הסט עדיין טריים. השיר האחרון שתבצע רייצ'ל בסדרה נקרא "This Time", וכתב אותו לא אחר מאשר דארן כריס. "רציתי לכתוב שיר בשביל ליאה", הסביר, "והוא מכתב אהבה לסדרה כולה". החוויה היתה אמוציונלית מאוד עבור מישל, שסיפרה כי "זה היה היום בו נפלתי על ברכיי ובכיתי".

כדי להקל על האווירה, ביקשה מישל להשמיע את השיר Freedom של ג'ורג' מייקל, אבל אמבר ריילי לא היתה מוכנה לתת לרגע לעבור בלי פרידה ראויה. היא לקחה את החברים המקוריים ב"כיוונים חדשים" לבמת האודיטורים, שם החליפו זכרונות. לאחר מכן, כשפירקו את הסט, קיבל כמזכרת כל אחד מהשחקנים חתיכה מאולם המופעים של תיכון מק'ינלי. באופן מפתיע, אגב, מי שבכה הכי הרבה היה, לדברי מישל, דווקא חברה הטוב ג'ונתן גרוף (ג'סי סיינט ג'יימס), שלטענתה נכח בצילומים אך ורק בשביל להוות תמיכה רגשית עבורה.

לקראת סיום הערב מגיע שלב השאלות מהקהל, בדרך כלל החלק הכי פחות נסבל באירועים מהסוג הזה, אבל כמצופה מ"גלי", הצופים לפעמים חשובים יותר מהסדרה עצמה. בין אמא לילדה בת 9 שלא מסוגלת להפסיק להביע את הערכתה לקאסט, מעריצה בוכיה של ליאה מישל שמתרגשת מהמעמד, שתי נערות שהבריזו מיום לימודים כדי להשתתף בכנס, מעריצה מגרמניה ומעריץ מג'מייקה — קשה היה להישאר אדישה. רק אז שלפתי את הממחטה הראשונה מחפיסת הטישו. "גלי" אולי מסתיימת, אבל המעריצים שלה ישאירו אותה בחיים.

פרק הסיום הכפול של "גלי" ישודר ביום שבת, ה-21.3 בשעה 20:00 ב-yes Drama.

  • עוד באותו נושא:
  • glee

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully