וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים של זהב, ושל עגילי נחושת ושל תיקי עור

5.5.2015 / 11:03

לכל מדינה בעולם יש בירת אופנה משלה. פריז בצרפת, מילאנו באיטליה, שאנגחאי בסין, ולנו יש את תל אביב, אבל לא רק. באופן מפתיע, גם לאחת הערים העתיקות בעולם יש מה להציע

מתחם מעצבים בעיר , ירושלים, יולי 2012. נמרוד סונדרס
מתחם המעצבים/נמרוד סונדרס

ברחוב בצלאל 7 בירושלים שוכן לו מתחם המעצבים של העיר. לא פחות משלושה מפלסים בהם עובדים, יוצרים ומוכרים יותר מעשרים מעצבים צעירים ומבטיחים. הקונספט של מתחם מהסוג הזה נפוץ בערים רבות בעולם. נקודת חמדה בעיר שנותנת לה חיות, צבע ויוקרה. על הקמת המתחם אחראית רשות הפיתוח של ירושלים. קהל המבקרים בו נהנה ממגוון של מעצבים בתחומים שונים ביניהם קרמיקה, בגדים, תכשיטים ותיקים תחת קורת גג אחת. גם למעצבים הצעירים המתחם הוא יתרון משמעותי.

שירה גרופר אחת המעצבות במתחם, היא בכלל בוגרת HIT בחולון במגמת עיצוב תעשייתי. לפני כמה שנים החליטה על הסבת מקצוע לעיצוב אופנה. את תחילת דרכה בעולם האופנה היא עשתה כמו רבים אחרים בתל אביב. באותם ימים לא היה לה סטודיו משלה, העבודה נעשתה מהדירה הקטנה בעיר, והיא מכרה בעיקר באינטרנט. כל זה השתנה כשהיא שמעה על המתחם ועל הפתרונות שהוא מציע. "חנות זאת הוצאה מטורפת בתחילת הדרך. במתחם המעצבים קיים צעד ראשוני שבו החנות שלך כוללת גם חלל עבודה. כך לא צריך להתעסק עם החשבונות" מספרת גרופר.

sheeebz. צילום מסך
עליונית של sheeebz/צילום מסך

אל תתבלבלו, זה לא שפתאום התחילו לחלק שטחי מסחר בחינם בישראל. המעצבים משלמים סכום חודשי נמוך מהרגיל וזאת בזכות הרשות לפיתוח ירושלים שדואגת לסבסוד של 25% מהשכירות של המקום. בכך מאפשרת הרשות למעצבים להתרכז בעיקר באומנות מבלי להיות טרוד במספרים ותשלומים.

בעקבות המתחם גרופר ארזה את הבדים, מכונות התפירה וכלי העבודה והעתיקה את המגורים שלה מתל אביב לירושלים. כיום היא מנהלת מותג בשם Sheeebz המתמקד בתכשיטים ואקססוריז המשלבים בדים. על פניו זה נראה כצעד מסוכן, לעסוק בעיצוב מחוץ לבועה התל אביבית, אבל גרופר גילתה את הקסם של עיצוב בבירה. "היתרון בירושלים כעיר היא שכאן אתה מיוחד ואתה מציע משהו חדש , בתל אביב אתה עוד מעצב. בנוסף, זה שיש סביבך מעצבים נוספים שאיתם אתה עובד באותו מתחם נותן את הכוח הזה של "הביחד". אתה לא סתם תלוש באיזשהו מקום, יש לך סביבת עבודה מאוד טובה ומפרה."

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
sheeebz1. צילום מסך
בירושלים יותר מיוחד/צילום מסך

המתחם הוא לא עוד קניון של מעצבים ישראלים אלא גם משמש כחלל העבודה של המעצבים, מה שיוצר הפרייה הדדית בכל מה שקשור להשראה, רעיונות חדשים וכמובן שיתופי פעולה ועזרה הדדית. "אנחנו נעזרים אחד בשני עושים שיתופי פעולה מתייעצים המון. זאת סביבה תומכת. לכולנו יש את אותן התלבטויות, אותן השאלות שעולות ולפעמים אנחנו מצליחים לענות לאחרים על שאלות שאנחנו לא יכולים לענות בשבילנו," מספרת גרופר.

הרשות לפיתוח ירושלים אומנם עוזרת בכל הנושא הכלכלי, והמתחם אף נותן למעצבים החדשים ליווי עסקי במחיר מסובסד, כמו ייעוץ שיכוון את העסק החדש שלהם, אבל בשביל ליהנות מכל מה שמציע המתחם נדרש כל מהצב לעבוד ולעבור ועדת קבלה."יושבים ובוחנים את העבודות של המעצבים. חשוב לנו שהמקום יציע מגוון ואיכות של עבודות ומעצבים. לא כל אחד מתקבל," מספרת אפרת כץ מנהלת המתחם.

המתחם מושך אליו גם לא מעט תיירים שפוקדים את העיר הקדושה ורוצים לראות קצת יצירה ישראלית מקומית "מייד אין איזראל". כץ רוצה לראות את המתחם הופך בעתיד הקרוב לאתר חובה במסלול הטיול בעיר - אחרי שמניחים פתק בכותל באים לסיבוב קניות קצר במתחם.

מערכת וואלה בשיתוף עם הרשות לפיתוח ירושלים
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully