וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: בוטלה הופעתה של לורין היל בישראל

4.5.2015 / 23:43

הלחץ הפרו-פלסטיני עשה את שלו ולורין היל החליטה לבטל את ההופעה שתוכננה להיערך בישראל ביום חמישי הקרוב, כך נודע לוואלה תרבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא תופיע. היל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטול כואב: בעקבות לחץ שהופעל ע"י גורמים פרו-פלסטיניים, החליטה לורין היל לבטל את הופעתה בישראל שתוכננה להיערך ביום חמישי הקרוב, כך נודע לוואלה תרבות. בסביבת היל ביקשו לקיים מופע גם ברמאללה אולם הנסיבות לא אפשרו זאת. "רציתי להביא את המופע שלנו גם לאזור הזה בעולם אבל גם לתמוך בצדק ובשלום. מאוד חשוב לי שהמסר שלי לא יוצא מהקשרו ושלא אובן כאילו אני מתנכרת למעריציי הישראליים או הפלסטיניים. מסיבה זו, החלטנו לבטל את ההופעה בישראל ולמצוא אסטרטגיה שונה כדי להביא את המוזיקה שלי לכל המעריצים באזור", כתבה היל בעמוד הפייסבוק שלה.

כבר אתמול (ראשון) נודע כי היל שוקלת לבטל את הופעתה. "ישראל משתמשת בהופעות אמנים על מנת להקנות לגיטימציה למדיניותיה", כתבו מעריציה של היל במסגרת הקמפיין נגד ההופעה. "הופעה בישראל בזמן זה מקבילה להופעה בדרום אפריקה בזמן האפרטהייד... אנו מפצירים בך, כאישה שחורה וכאמנית מצפונית, שלא לסייע לפשעיה של ישראל". מפיקי ההופעה בארץ ניסו לשכנע את היל לקיים את ההופעה אולם לא הצליחו. לפני כמה ימים, היל החמיצה הופעה שתוכננה עבורה בלאגוס, ניגריה. היל הסבירה למעריציה כי מפיקי המופע בלאגוס לא דאג לסידורי נסיעה עבור צוות המופע.

היל הופיעה בישראל בשנת 2007 אולם הופעתה לא זכתה לביקורות מפרגנות. אם היל תחליט לבטל את הופעתה, היא תצטרף לרשימה בה נמצאים, בין היתר, אלביס קוסטלו, שינייד או'קונור וקרלוס סנטנה. מנגד, רובי וויליאמס בחר שלא להיענות לקריאות החרם. רוג'ר ווטרס, סולן להקת "פינק פלויד" ואחד מהקולות הבולטים בתנועת החרם הפלסטינית BDS, פנה במכתב פתוח אל רובי וויליאמס לקראת הופעתו בישראל, ציין את מה שהוא מגדיר כ"מעשים נפשעים וגזענים" של מדינת ישראל בהנהגתו של בנימין נתניהו וקרא לוויליאמס להתפטר מתפקידו כשגריר של ארגון UNICEF, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם שמסייעת לילדים במצוקה ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • לורין היל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully