וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים בהלם ממינויה של מירי רגב לשרת התרבות; גברי בנאי לוואלה: "בעיני היא בהמה"

14.5.2015 / 17:27

מינויה של מירי רגב לשרת התרבות והספורט עורר מהומה לא קלה בעולם התרבות. "נגמרו לי התחושות, התרוקנתי מתחושות. אני כבר לא יודע לאן זה מוביל", אמר שייקה לוי

מראיין: שגיא בן נון; צילומים: ראובן קסטרו ויואס דודקוביץ'; קרדיט תמונות: ראובן קסטרו יואב דודקוביץ'

עולם התרבות מתקשה למחוא כפיים הערב (חמישי) לאחר מינויה של מירי רגב לשרת התרבות והספורט. ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם חברת הכנסת רגב כי היא תכהן בממשלה המיועדת כשרת התרבות והספורט - אף שזו העדיפה את תיק הרווחה.

שני חברי "הגשש החיוור" החיים הביעו תדהמה ממינויה של מירי רגב כשרת התרבות. "אני, מממשלה כזאת אין לי בכלל ציפיות. אז גם ממירי רגב אין לי ציפיות", אומר לוואלה תרבות השחקן, הקומיקאי והזמר גברי בנאי. "אני פשוט לא מאמין, זה הכל. הצורה שבה הוא (נתניהו – ש.ב.) מחלק תפקידים, זה סתם כי הוא רוצה כבר לגמור עם זה, הוא רוצה להשפיע, הוא יכול לעשות אותה שרת התרבות והבולים. שיעשה מה שהוא רוצה, זה לא מפתיע אותי. בעיני היא בהמה, זה הכל. אני בכלל המום איך היא הגיעה לדרגת תת אלוף בצבא. אני לא מאמין. הדבר היחיד שאפשר להגיד זה כפיים!".

שותפו להרכב המיתולוגי, השחקן, הקומיקאי והזמר שייקה לוי אמר לוואלה תרבות: "מה תחושותיי בעקבות מינויה של מירי רגב כשרת התרבות? נגמרו לי התחושות, התרוקנתי מתחושות. אני כבר לא יודע לאן זה מוביל. אני ממש לא יודע לאן זה מוביל. זאת שרת משפטים, זאת שרת תרבות. כנראה שהעולם הולך להיחרב. כנראה שסוף העולם, אז מחלקים שלל ונגמר הסיפור. לדעתי זה אבדן דרך. לא יודעים מה לעשות".

אחינועם ניני הדהדה את תחושת הגששים: "מירי רגב שרת התרבות? אני לא מאמינה. הלם ותדהמה". הסופר והמשורר חיים באר מסר: "מה אני אגיד לך? השוד והשבר. והמשכיל בעת ההיא יידום". אביב גפן צייץ בטוויטר: "אחרי המינויים של מירי רגב לשרת התרבות ודני דנון לשר המדע והחלל רק חסר שימנו את בנצי גופשטיין מ"להבה" לשר לענייני שלום אזורי".

seperator

"אני מאחל לה הצלחה. אולי פתאום יקרה לה משהו והיא תשתנה", אומר לוואלה תרבות מנהל סינמטק תל אביב אלון גרבוז. "יחד עם זאת אני מאחל לה את הקדנציה הקצרה ביותר שיכולה להיות כדי שאם לא תשתנה, התרבות בארץ לא תיפגע. אני מזמין אותה לשבוע סרטי נכבה כקבלת פנים למינוי המפתיע".

אוהד קנולר, יו"ר הועד המנהל של שח"ם (ארגון השחקנים בישראל) אמר: "אני מאוד מקווה שהיא תישפט לפי מה שהיא הולכת לעשות. מאחל לה בהצלחה, נשמח לעזור לה ונשמח לערוץ הידברות פתוח".

- רגב נתפסת כבולדוזר. האם זה יעזור במאבק למען הגדלת תקציב התרבות?

"אין ספק שלתפקיד הזה דרוש בולדוזר. אבל בולדוזר נשפט לפי מעשים, ולא לפי דימויים".

דבר אחד אני יכולה להבטיח", אמרה הזמרת מרגלית צנעני לוואלה תרבות, "הבחורה הזו כל מה שהיא תיגע בו היא תמנף אותו. היא בחורה של עשייה. היא בחורה נהדרת. אני רציתי אותה מאוד ברווחה. אם היא היתה ברווחה, תוך יום היתה סייעת שלישית בגני הילדים. אני חושבת שזה נהדר שמירי רגב היא שרת התרבות. היא אישה בעלת להבה פנימית. היא סימפטית, נעימה וחמה. מה צריכה תרבות אם לא נפש חמה, טובה וקשובה כמו מירי רגב? אני מאחלת לה בהצלחה מכל הלב".

את לא חוששת מהתנגשות בין התדמית העממית שלה לאליטה התרבותית?

"לא מבינה את השאלה הזאת. כל שר תרבות כתב מחזות של צ'כוב או לוין? גם כפיים זה סוג של תרבות!".

(בהכנת הכתבה השתתף אביעד קדרון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully