וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת'יו וויינר, יוצר "מד מן", מגיב על סוף הסדרה

21.5.2015 / 15:15

במהלך שיחה ארוכה אתמול (רביעי) בספרייה הציבורית בניו יורק עם הסופרת א. מ. הומס, התייחס מת'יו וויינר אל הפרק האחרון של "מד מן" ופיזר את הספקולציות השונות

מתיו וויינר, ג'ון האם, מד מן. GettyImages
מת'יו וויינר וג'ון האם/GettyImages

אחרי ניתוחים, פרשנויות והשערות בנוגע לפרק האחרון של "מד מן", בראשם כאלה התוהים מהי המשמעות של הפרסומת לקוקה-קולה שחותמת את הפרק, הגיע לראשונה מת'יו וויינר עצמו, יוצר הסדרה, כדי להבהיר את הדברים. האם דון חזר ל'מקאן-אריקסון' ויצר אותה? אולי זו היתה פגי? או שמא בכלל מדובר בסמל לחיים שדון הותיר מאחוריו? במשך שעה וחצי אתמול (רביעי) בספרייה הציבורית בניו יורק, שוחח וויינר עם ידידתו הסופרת א. מ. הומס ("בתה של המאהבת") על "מד מן" ועל הפרק האחרון שלה. הנה כמה דברים מעניינים שאמר בשיחה ביניהם.

שאלת השאלות: האם דון יצר את הפרסומת לקוקה-קולה? וויינר אישר שאכן כן והוסיף, "מעולם לא הייתי ברור ותמיד יכולתי לחיות בשלום עם עמימות. באבסטרקט אכן תהיתי, למה לא לסיים את הסדרה עם אחת הפרסומות הגדולות ביותר שנעשו אי פעם? במונחים של מה המשמעות של זה לאנשים ולהכל, אני לא בעניין של עמימות לשם העמימות. אבל היה נחמד לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, במובן של מהו פרסום, מיהו דון ומהו הדבר הזה?".

וויינר דחה מכל וכל את הראייה של הפרסומת כצינית או קיטשית. הוא סיפר שכאשר הראה את הפרסומת לקירנן שיפקה בת ה-15, המגלמת בסדרה את סאלי דרייפר, כדי לבחון את התגובה שלה כלפיה, היא אהבה מאוד את השיר ואמרה שהיא לא חושבת שיש אנשים עם פנים כל כך טהורים בטלוויזיה כיום.

"שמעתי המהומים של אנשים שמדברים על הפרסומת כנדושה", אמר וויינר. "זה מעט מטריד אותי, הציניות הזו. אני לא אומר שפרסום אינו נדוש, אבל אני אומר שאנשים החושבים שפרסום הוא נדוש, בטח חווים הרבה מהחיים באותו אופן והם מחמיצים משהו. חמש שנים לפני כן, אנשים שחורים ולבנים אפילו לא היו יכולים להיות באותה פרסומת ביחד. הרעיון שמישהו במצב הארה עשוי היה ליצור משהו מאוד טהור - כן יש בזה משקה תוסס עם הרגשה טובה, אבל הפרסומת הזו היא בעיניי הטובה ביותר שנוצרה אי פעם, והיא מגיעה ממקום מאוד טוב. הפרסומת הזו באופן ספציפי היא תוצר כה מובהק של זמנה, כה יפהפיה ומנוגדת לרשעות של הסרקזם העולב בימינו".

מד מן עונה 7 פרק 14, פרק אחרון בסדרה. AMC,
השוט האחרון של דון/AMC

מוקדם יותר השבוע התבטא גם ג'ון האם לגבי הסוף והפרסומת בריאיון עם 'Vulture'. "כשאנחנו מגלים שדון נמצא במקום המוזר הזה, ואדם זר מספר סיפור שהוא כל כך מזדהה איתו על חוסר הערכה וחוסר הבנה, זה תהליך של תהודה מוחלטת עבורו. אנחנו רואים אותו במקום הכל כך פגיע הזה, מוקף בזרים, והוא מוצא נחמה באדם היחיד שהוא יכול ברגע הזה, אדם זר".

על האדם הזר הזה, לאונרד איש המקרר, אמר אתמול וויינר כי מדובר כנראה בתפקיד החשוב ביותר ב"מד מן". גילם אותו שחקן האופי אוון ארנולד. "הייתי זקוק למישהו לא מפורסם שיכול לבכות, ולעשות את זה באמת", אמר וויינר. "מישהו שנאמין מיד שהוא בלתי נראה". על החיבוק בינו לבין דון אמר היוצר: "אני מקווה שהקהל יחוש או שדון מחבק חלק בעצמו, או אולי אותם, ושהם נשמעו. אני לא רוצה לנסח במילים יותר מזה. אהבתי את הרעיון שהוא יגיע למקום הזה, וזה יהיה קשור לאנשים אחרים ולרגע של הכרה. אני לא חושב שאני יכול לבטא את זה במילים, אבל ידעתי".

"הפרשנות שלי", אמר ג'ון האם באותו ריאיון ל'וולצ'ר', "היא שביום שלמחרת דון מתעורר והוא במקום היפהפה הזה, ופתאום יש לו את הרגע שבו הוא מבין מי הוא באמת. המישהו הזה הוא איש פרסום. ולכן, הרעיון הזה נולד אצלו. אני יודע שאנשים אומרים, 'אוי, זה נראה כל כך קומדיה רומנטית וקיטשי, או מה שזה לא יהיה. אבל זה לא סוף הדרך. העלם לא מתפוצץ אחרי הפרסומת לקוקה קולה. אף אחד לא אומר שסטן ופגי חיים ביחד באושר ועושר, או שהעסק של ג'ואן יצליח, או שרוג'ר ומארי יחזרו מפריז כשהם ביחד. שום דבר מזה לא גמור. מת'יו ויינר אמר פעם: 'אני רוצה שהדמויות שלי יהיו קצת יותר מאושרות בסוף', ואני חושב שזאת האמת. אבל הנקודות האלה הן בשום אופן לא נקודות הסיום של הדמויות".

עוד באותו נושא

בלוג מד מן: עונה 7 פרק 14 - אדם לאדם

לכתבה המלאה
מד מן עונה 7 פרק 14, פרק אחרון בסדרה. AMC,
רגע לפני האאוריקה/AMC

מי שהגה את הפרסומת בחיים האמיתיים הוא ביל רקר, מנהל הקריאייטיב של 'מקאן-אריקסון'. בריאיון ל-CNN הוא סיפר שלא איכפת לו ובכלל לא צפה בפרק - הוא נטש את "מד מן" בסיום העונה השנייה. "זאת הפכה להיות סדרה שעוסקת בחיים של האנשים ופחות בתעשייה שבה הם עובדים, בפרסומות ובדרך שבה הן מקבלות תשומת לב".

וויינר ידע שהוא רוצה לסיים את הסדרה עם הפרסומת הזו כבר משלהי העונה הרביעית, וכך גם את גורלה של בטי. לעומת זאת הוא סיפר על דברים שממש לא תכנן שיקרו, בכללם ג'ואן כאם חד הורית והאיחוד של פגי וסטן בסוף הסדרה. הזיווג ביניהם עלה מצד הכותבים שלו והיה עליהם להוכיח לו את ההיגיון מאחורי זה, לדבריו, ואילו במקרה של ג'ואן הוא חשב שאכן תעשה את ההפלה אחרי שהרתה מרוג'ר. התפתחות קו העלילה שלה מאז והלאה מהווה את ההפתעה הגדולה ביותר מבחינתו בסדרה.

עוד משהו שוויינר לא שם לב עד לאחרונה הוא עד כמה דון מרותק מזרים. "לא קלטתי עד הסוף עד כמה דון מחבב זרים", אמר וויינר. "הוא אוהב לפתות זרים, שזה בדיוק כמו פרסום. אתם תלכו לצד הדרך, ועכשיו אנחנו מכירים זה את זה. וברגע שהוא קצת מכיר אותך, הוא לא מחבב אותך. זה יקרה ברגע שתרגישו חשופים. זו הסיבה שהוא בחר במייגן על פני פיי. הוא אומר לפגי, פשוט תמשיכי הלאה - זו הפילוסופיה שלו בחיים".

מד מן עונה 7 פרק 13. AMC, צילום מסך
יאללה, ספין אוף של סאלי/צילום מסך, AMC

"מד מן" מסיימת את חייה בעולם שונה מכפי שהחלה, עמוס ערוצים ופלטפורמות שיוצרים תכנים מקוריים חדשים. בהם כמובן נטפליקס, שהפכה את צפיית הזלילה לטרנד. אם וויינר אי פעם ייצור להם סדרה בעתיד, הוא ינסה לשכנע אותם בכל זאת לשחרר פרק אחד בשבוע. "אני אוהב את הציפייה", אמר, "אני אוהב את ההתבוססות. כשאתה צופה בעונה שלמה של סדרה ביום אחד, אתה ללא ספק תחלום על זה, אבל זה לא אותו דבר כמו להתהלך עם זה במשך שבוע שלם, להגיד, 'אלוהים, פיט ממש עיצבן אותי'. ואז בסוף השבוע להגיד, 'כשהוא אמר שאין לו כלום, זה היה ממש עצוב'. אני זוכר שאנשים אמרו את זה. אתה יכול לשקול את זה מחדש, ואתה רואה את זה צף לך מחדש בחיים. אני מרגיש שצריכה להיות לך היכולת להיות ספציפי ככל שתוכל ולתת לזה לשקוע אצל אנשים. אהבתי שיש את התקופה הזו בין פרקים, וזה כנראה הסוף של זה".

אפרופו סדרות נוספות של וויינר, בהזדמנות אחרת השבוע הציע ג'ון האם רעיון לספין אוף. "כשאנשים בוכים בסוף הפרק, אתה מבין שזה בגלל שהסיפור נגמר", אמר בטקס המיוחד שערכה האקדמיה האמריקאית לטלוויזיה לכבוד הסדרה ביום ראשון. "אני חושב שספין אוף או פריקוול או סיפור מקור אחר שיספק עוד זמן עם הדמויות האלה יהיה פחות מתגמל במידה מסוימת. יחד עם זאת, אם זה יקרה הייתי רוצה שזה יקרה לסאלי. הייתי רוצה לראות אותה גדלה בשנות ה-70 והופכת לכוכבת רוק כמו ג'ואן ג'ט, רוכבת על אופנוע והורגת מישהו, עושה המון המון כסף והופכת לאוליבר סטון, יוצאת עם קורט קוביין בניינטיז. היא פשוט אבן בוחן לכל דור. הייתי רואה את הסדרה הזאת, 'Sally Through the Decades'".

קירנן שיפקה נשמעה נלהבת מהאפשרות הזאת, בריאיון שהעניקה בעצמה לאתר Deadline. "זה ממש מצחיק שהוא כבר כתב את כל הסדרה בעצמו. אני לגמרי אוהבת את זה, לא אומרת לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully