וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבריטניה: נאסרה כניסת גברים לסרט שהוקרן בפסטיבל קולנוע ישראלי

11.6.2015 / 14:56

הסרט "מתנת האש" של הבמאית והיוצרת החרדית רעכי אליאס, המוצג בימים אלה בפסטיבל הקולנוע הישראלי בלונדון, אינו מתיר כניסת גברים. ההנהלה מסבירה: "עלינו לכבד את אמונותיה של הבמאית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה לנשים בלבד. "מתנת האש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רעכי אליאס, במאית ויוצרת חרדית שסרטה החדש "מתנת האש" מוצג בימים אלה בפסטיבל הסרטים הישראלי בלונדון, קבעה מדיניות ולפיה נשים בלבד יוכלו לצפות בהקרנת הסרט. העובדה שהסרט מוקרן במרכז הקהילה היהודית בלונדון (JW3), יצרה ביקוש גם בקרב גברים חרדים שביקשו לצפות בסרט שהוקרן לראשונה מחוץ לגבולות ישראל, אך בקשתם נדחתה. "הסכמנו להציג את הסרט בהתבסס על בקשתה של הבמאית כאישה חרדית", מסביר דובר הפסטיבל את ההחלטה למגזין Jewish Chronicle, "היינו שמחים מאוד להציג אותו לעולם כולו, אנחנו מרגישים שמדובר בתוספת איכותית מאוד לפסטיבל, אך יחד עם זאת מכבדים את אמונותיה של הבמאית".

דיוויד לאס, חובב קולנוע חרדי, פנה למארגנים בבקשה לאפשר לו לצפות בסרט וחש נפגע כשבקשתו נדחתה. "מהפסטיבל מסרו לי שמדובר בערב צדקה פרטי, ושמתוקף כך נתונה להם הזכות להציג הקרנות פרטיות לנשים בלבד, גם כשמדובר במסגרת הפסטיבל", סיפר לאס. "עם זאת מאחר וכל יתר סרטי הפסטיבל פתוחים לקהל הרחב, אני מאמין שהמדיניות הזאת אינה תואמת את חוקי השוויון של בריטניה". לאס סיפר עוד כי שאל את הנהלת הפסטיבל אם יאפשרו הקרנה נוספת לגברים בלבד, אך גם הפעם נענה בשלילה.

נראה שגם אנשי הפסטיבל נמצאים בעמדה לא נוחה בכל הקשור להתנהלות בנושא הסרט. "מעולם לא עמדנו בסיטואציה כזאת בעבר", הסביר דובר הפסטיבל, "יש לנו 25 סרטים בפסטיבל וכל מי שרוצה יכול לצפות בהם, מלבד הסרט הזה. מדובר בסרט שביימה אישה והיא מעוניינת שנשים בלבד יצפו בו. על אף שהעניין הזה אינו שגרתי עבורנו, בקהילה היהודית אירועים לנשים בלבד הם דבר מקובל".

"מתנת האש" היא דרמה רומנטית המתרחשת בתקופת האינקוויזציה הספרדית. במרכזה עומדת חבורה של צעירות חרדיות שנמלטות מספרד וחיות תחת זהות בדויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully