וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגבה: הוכרזו הזוכים בפרסי פסטיבל קולנוע דרום

11.6.2015 / 18:00

"צומת הרוחות", סרטו של רותם מורט, הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר. את הפרס השני קטפה ענבר כורם על "תוך כדי תנועה", בפרס הפיילוט הטלוויזיוני זכה "אוי ענתי", ובפרס סרט האנימציה זכה "בסימן טוב"

צומת הרוחות. זוהר מזור, בתאל משיאן,
מתוך "צומת הרוחות". מתחיל כקומדיה והופך לאקשן/זוהר מזור, בתאל משיאן

הסרט "צומת הרוחות" של הבמאי רותם מורט זכה הערב (חמישי) בפרס הסרט הטוב ביותר ע"ש מיקה אילון בתחרות סרטי הבוגרים בפסטיבל קולנוע דרום, שקיים כמדי שנה בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר. הסרט שהוכרז כזוכה בטקס הנעילה של הפסטיבל, מספר אודות זוג שיורד לחופשה בסיני, נעלם במדבר באמצע הדרך ומשאיר מאחוריו מכונית מרוסקת, ומצלמה ביתית שתיעדה את הנסיעה.

חבר השופטים, שהורכב מאנשי הקולנוע לורנס הרצברג, אופיר ראול גרייצר ופיה מראיס נימק את בחירתו בסרט וקבע כי "מה שמתחיל כקומדיה, הופך למותחן-אימה מדברי. רותם מורט פיתח את העלילה במקצועיות ובתשוקה, והוכיח שליטה בכל אספקט של העשייה, החל מעבודת המצלמה ודרך בימוי השחקנים, עיצוב הפסקול והעריכה".

בפרס השני בפסטיבל זכה הסרט "תוך כדי תנועה", עבודת הגמר של הבמאית ענבר כורם. הסרט מספר אודות אחיה של רוני שנהרג בשירותו הצבאי ואמה השקועה ביגון ובדכאון עמוק. רוני מציירת וציוריה קמים לחיים ויוצאים מהדפים. בראותה את העצב של אמה, רוני מחליטה שבעזרת הציורים היא תחזיר את אחיה לחיים, וכך את אמה אליה.

חבר השופטים נימק את הבחירה כשקבע כי "סרט זה עורר רגשות עזים בקרבנו. טכניקת האנימציה מוסיפה שכבה נוספת לסיפור וחושפת בתבונה את הסיפור הקלאסי ואת השפעתו הרגשית. התמודדותה של ענבר כורם עם העלילה, המתחילה בחלום של ילדה והופכת במהרה לפנטזיה על אבל, מוכיחה הבנה עמוקה של המדיום".

תוך כדי תנועה. ענבר כורם,
מתוך "תוך כדי תנועה"/ענבר כורם

ענת אורן, מי שהייתה שותפתו של רון פלדמן לכתיבת הסדרה "רון", המשודרת בימים אלה ב-yes, זכתה בפרס הפיילוט הטלוויזיוני על הפיילוט "אוי ענתי". הפיילוט מציג שלל סיטואציות קומיות בחייה של ענת בעקבות החלטתם של הוריה להתגרש. בהודעת חבר השופטים - שכללה גם את קרני זיו - נאמר בין היתר כי "מדובר ביצירה שלמה, משעשעת ומעוררת הזדהות עם הדמות הראשית. התרשמנו מאיכות המשחק, הדיאלוגים הכתובים היטב והיכולת לתאר סיטואציה קומית-דרמטית, קלילה ומלנכולית כאחד, כחלק ממציאות מורכבת. זוהי דרמה עם פוטנציאל רב".

במענק הפקה לסרט התיעודי הטוב ביותר שהעניקו קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ו-yes דוקו, זכה הסרט "דרג'ו" של סנטיהו אדמסה ממכללת ספיר. ב-22 בדצמבר 2014 דקר בקלה מטיקו למוות את אשתו גוניה לעיני ילדיו, ואז שם קץ לחייו בתלייה. בנו הבכור דרג'ו, לוחם מצטיין בסיירת בגבעתי, ויתר על חלומו לצאת לקצונה. הוא השתחרר מהצבא כדי למלא את מקומם של הוריו והפך אב ואם לארבעת אחיו הקטנים. בין נימוקי השופטים: "סיפור חיים כואב עומד בבסיסו סרט תעודה אישי, שיש בו גם היבט לאומי חברתי רחב מתועד ביד רגישה ומעורבת".

בפרס השני זכה רועי גולדמן ממכללת "מנשר" על "החיפוש", במענק פיתוח של קרן רבינוביץ' וערוץ 8 זכתה ליאת דאוד מסמינר הקיבוצים על "שומרת נגיעה", ובציון לשבח זכתה מיטל מימון מבית הספר "במעלה" על "צעד צעד".

חבר השופטים שבחר את הזוכים כלל את אוסנת טרבלסי, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים; יואב אברמוביץ, סמנכ"ל קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות; גילי גאון, עורכת תוכן אחראית "רשת"; אורנה ירמות, מפיקה ומנהלת הקרן לשיווק סרטי תעודה; זיו נווה, מנכ"לית קרן גשר לקולנוע רב תרבותי; גיא לביא, מנהל yes דוקו; איתי לנדסברג, מנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון; ורינת קליין, מנהלת ערוץ 8.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוי ענתי. גיל רמון,
מתוך "אוי ענתי"/גיל רמון

זוכים נוספים בפרס:

טליה סבתו זכתה בפרס האנימציה על "בסימן טוב"
טל רז זכה בפרס הצילום הטוב ביותר על "מתחת לעץ"
אוהד דדון זכה בפרס העריכה על "סאשקה"
יעל ליבוביץ' זכה בפרס ההפקה על "אביו"
מיכל גדעון ואנדרס רפפורט זכו בפרס הפסקול על "מבעד לזכוכית"
עדי הראל ("מתחת לעץ") ואדם וייס ("שושנה") זכו בצל"ש על עיצוב פסקול
אנדרס רפפורט זכה בפרס המוזיקה הטובה ביותר על "סאשקה"
יונתן דרום ונתי ברנד ("רדופה") ושרון ספנוב ("בסימן טוב") זכו בצל"ש למוזיקה מקורית

פרס עידוד היצירה ליוצרים צעירים על סך 20,000 ש"ח ניתן לשלושה פרויקטים:

השחיין / אדם קלדרון
על כסא הבמאית יושבת אשה / סמדר זמיר
ספינת מדבר / דרור שוחט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully